Huawei prezentuje Petal Maps – kompleksową aplikację do podróży i nawigacji
Huawei Petal Maps to aplikacja, która oferuje dostęp do map, nawigacji samochodowej, informacji o ruchu drogowym, wyszukiwania obiektów i listy ulubionych miejsc. Aplikacja została zaprezentowana dzisiaj przez Richard Yu, CEO Huawei CBG, podczas globalnej premiery flagowych smartfonów z serii Huawei Mate 40.
Petal Maps to stworzona przez Huawei kompleksowa aplikacja dla osób podróżujących pieszo, transportem publicznym czy samochodem – w jednym miejscu użytkownik będzie miał dostęp do map z widokami 2D i 3D, nawigacji samochodowej i informacji o natężeniu ruchu drogowego podawanych w czasie rzeczywistym. Petal Search umożliwi również wyszukiwanie obiektów i zapisywanie ulubionych miejsc. Aplikacja wykorzystuje zaawansowaną technologię Super GNSS oraz inteligentne algorytmy – kiedy użytkownik włączy Petal Maps, aplikacja zaproponuje najszybszą trasę dojazdu w oparciu o wiele danych, m.in. aktualne natężenie ruchu.
Aplikacja Petal Maps wspiera obsługę wykrywania gestów, zastosowaną w premierowej serii smartfonów Huawei Mate 40. Funkcja ta umożliwia m.in. obsługę nawigacji samochodowej za pomocą gestów wykonywanych ręką, bez potrzeby dotykania ekranu palcem, co podnosi bezpieczeństwo jazdy.
Petal Maps będzie dostępna dla użytkowników urządzeń Huawei w 140 krajach na całym świecie. Informacje o dostępności aplikacji na lokalnych rynkach będą podawane na bieżąco.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.