Huawei prezentuje HarmonyOS i pierwsze urządzenia oparte o własny system
Huawei zaprezentował dziś podczas globalnej premiery swój własny system operacyjny, HarmonyOS. To multiplatformowe oprogramowanie, które zapewnia inteligentne połączenie i współpracę różnych urządzeń, takich jak smartfony, tablety, urządzenia wearable, telewizory, a także szeroko pojęte urządzenia smart home. HarmonyOS zapewnia płynną i bezpieczną interakcję we wszystkich scenariuszach korzystania z tych urządzeń. Huawei zaprezentował też pierwsze urządzenia marki zasilane przez HarmonyOS - nową serię smartwatchy Watch 3 i tablet MatePad Pro.
HarmonyOS to autorski system operacyjny Huawei, który łączy urządzenia w jedno super-urządzenie (Super Device), integrujące sprzęty i zasoby tych sprzętów. Może działać na urządzeniach, które mają nawet zaledwie 128 KB RAM, co pozwala jej zaistnieć na przeróżnych sprzętach z różnych kategorii produktowych. Nowoczesne rozwiązania systemowe pozwolą – dzięki HarmonyOS – działać dłużej na jednym ładowaniu oraz utrzymać wysoką wydajność smartfona przez ponad 36 miesięcy od momentu jego uruchomienia.
Interakcja urządzeń z HarmonyOS sprawia, że praca na wielu urządzeniach jest tak prosta, jak kontrolowanie jednego. Nowy panel sterowania dostępny na smartfonie zasilanym HarmonyOS obsługuje proste i intuicyjne połączenia dzięki funkcji „przeciągnij i zintegruj”. Umożliwia ona użytkownikom swobodne łączenie – praktycznie jednym ruchem - wybranych urządzeń w oparciu o określone scenariusze, podczas gdzie smartfon pełni rolę centrum sterowania ekosystemem. Na przykład, jeżeli użytkownik zechce obejrzeć film w domu, wystarczy, że otworzy panel sterowania na smartfonie i przeciągnie ikonę telewizora - film „przeskoczy” z telefonu na telewizor i będzie odtwarzany na nim bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności.
Centrum Zadań w HarmonyOS umożliwia aplikacjom przechodzenie między różnymi urządzeniami bez konieczności instalowania ich na każdym z nich. Na urządzeniu, które jest częścią super-urządzenia, użytkownik może zobaczyć zadania uruchomione na wszystkich pozostałych. Jeżeli użytkownik uzna, że potrzebuje większego wyświetlacza do gry mobilnej, w którą właśnie gra, może przesunąć palcem odpowiednią ikonkę na ekranie smartfona i połączyć go z tabletem, tym samym przenieść grę na oparty o HarmonyOS tablet MatePad Pro i kontynuować zabawę.
Podczas globalnej premiery, Huawei poinformował, że prawie 100 urządzeń marki ma otrzymać aktualizację HarmonyOS w Chinach, w tym serie smartfonów Huawei Mate 40, Mate 30,
P 40, Mate X2, nova 8 oraz MatePad Pro.
- Otacza nas coraz więcej inteligentnych urządzeń i żyjemy w świecie, w którym wszystko jest ze sobą połączone. Każdy z nas jest częścią tego połączonego świata, podobnie jak każde urządzenie. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z nowymi partnerami i programistami, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia, produkty i usługi naszym klientom na całym świecie korzystającym z HarmonyOS – powiedział Richard Yu, CEO w Huawei Consumer Business Group
Informacje na temat dostępności produktów Huawei z HarmonyOS na rynkach poza Chinami będą podawane na bieżąco.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.