Huawei P40 Pro nowym królem rankingu DxOMark
Model Huawei P40 Pro z innowacyjnym aparatem fotograficznym Ultra Vision Leica o rozdzielczości 50 MP i rekordowej wielkości sensora na poziomie 1/1,28”, został uznany przez ekspertów DxOMark za najlepszy smartfon fotograficzny na świecie.
Smarton P40 Pro osiągnął rekordowy w historii tego prestiżowego, globalnego rankingu wynik 128 punktów, a przewaga telefonu Huawei nad konkurencyjnymi urządzeniami jest znaczna.
Huawei P40 to najnowsza generacja przedstawicieli serii P, znanej z potężnej, fotograficznej siły. Nowe smartfony z serii Huawei P40 reprezentują możliwości fotografii jutra – oferują jeszcze mocniejsze, w porównaniu do poprzedniej generacji, parametry aparatów fotograficznych oraz szereg innowacyjnych rozwiązań gwarantujących wysoką ostrość zdjęć nawet w słabym świetle i niespotykane dotąd możliwości edycji zdjęć. Nowe telefony biją rekordy w zakresie zoomu – model P40 Pro oferuje 50-krotny zoom cyfrowy. Wielkość pojedynczego piksela matrycy aparatu fotograficznego smartfona jest również rekordowa i wynosi 2,44 μm.
Model Huawei P40 Pro wyposażony jest w system czterech obiektywów: głównego o rozdzielczości 50 MP (f/1,8), ultraszerokokątnego Cine Camera o rozdzielczości 40 MP i z przesłoną f/1,8, obiektywu do pomiaru przestrzeni kadru oraz 12 MP teleobiektywu peryskopowego SuperSensing Zoom (f/3,4). Teleobiektyw umożliwia wykonanie wysokiej jakości zdjęć z 5-krotnym zoomem optycznym i 50-krotnym zoomem cyfrowym.
Wysoką jakość zdjęć i wideo wykonywanych przez Huawei P40 Pro wspiera również najpotężniejszy procesor Huawei – Kirin 990 5G. Jest on oparty na innowacyjnej architekturze Da Vinci, która umożliwia efektywniejszą pracę smartfona wspomaganą przez sztuczną inteligencję.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.