Huawei P40 Pro nowym królem rankingu DxOMark
Model Huawei P40 Pro z innowacyjnym aparatem fotograficznym Ultra Vision Leica o rozdzielczości 50 MP i rekordowej wielkości sensora na poziomie 1/1,28”, został uznany przez ekspertów DxOMark za najlepszy smartfon fotograficzny na świecie.
Smarton P40 Pro osiągnął rekordowy w historii tego prestiżowego, globalnego rankingu wynik 128 punktów, a przewaga telefonu Huawei nad konkurencyjnymi urządzeniami jest znaczna.
Huawei P40 to najnowsza generacja przedstawicieli serii P, znanej z potężnej, fotograficznej siły. Nowe smartfony z serii Huawei P40 reprezentują możliwości fotografii jutra – oferują jeszcze mocniejsze, w porównaniu do poprzedniej generacji, parametry aparatów fotograficznych oraz szereg innowacyjnych rozwiązań gwarantujących wysoką ostrość zdjęć nawet w słabym świetle i niespotykane dotąd możliwości edycji zdjęć. Nowe telefony biją rekordy w zakresie zoomu – model P40 Pro oferuje 50-krotny zoom cyfrowy. Wielkość pojedynczego piksela matrycy aparatu fotograficznego smartfona jest również rekordowa i wynosi 2,44 μm.
Model Huawei P40 Pro wyposażony jest w system czterech obiektywów: głównego o rozdzielczości 50 MP (f/1,8), ultraszerokokątnego Cine Camera o rozdzielczości 40 MP i z przesłoną f/1,8, obiektywu do pomiaru przestrzeni kadru oraz 12 MP teleobiektywu peryskopowego SuperSensing Zoom (f/3,4). Teleobiektyw umożliwia wykonanie wysokiej jakości zdjęć z 5-krotnym zoomem optycznym i 50-krotnym zoomem cyfrowym.
Wysoką jakość zdjęć i wideo wykonywanych przez Huawei P40 Pro wspiera również najpotężniejszy procesor Huawei – Kirin 990 5G. Jest on oparty na innowacyjnej architekturze Da Vinci, która umożliwia efektywniejszą pracę smartfona wspomaganą przez sztuczną inteligencję.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.