home.pl inwestuje w superszybkie serwery WordPress i PrestaShop
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
3 sekundy – to granica cierpliwości przeciętnego klienta sklepu internetowego. Dłużej na załadowanie strony czekać nie będzie. Pójdzie na zakupy gdzie indziej. Dlatego, mając na uwadze potrzeby rynku, home.pl zrobiło w swojej serwerowni rewolucję technologiczną. Nowe, wydajne maszyny, w które zainwestowała firma, odpowiadają na potrzeby nawet bardzo zatłoczonych stron internetowych i wpływają na szybsze ładowanie witryn.
Polacy lubią open source
Ponad pół miliona stron internetowych w Polsce działa w oparciu o WordPress, czyli darmowy system zarządzania treścią witryny (tzw. CMS, ang. Content Management System). W tym segmencie WordPress jest absolutnym liderem. Wystarczy wspomnieć, że druga w zestawieniu Joomla! obsługuje nieco ponad 47 tys. stron. Tak wynika z październikowych danych dostarczonych przez serwis BuiltWith w ramach raportu “Web Technology Usage Trends in Poland”.
Autorzy badania sprawdzili również, z jakich rozwiązań typu open source najchętniej korzystają polskie sklepy internetowe. Na czele uplasowały się WooCommerce (sklepowa wtyczka do WordPressa), wykorzystywana przez 47 tys. witryn i silnik PrestaShop, z którego korzysta 19 tys polskich e-sklepów.
Zainteresowanie klientów rozwiązaniami open source jest ogromne, głównie ze względu na liczbę możliwości, jaką oferują właścicielom stron internetowych. Personalizacja i optymalizacja pod kątem potrzeb właścicieli e-commerce oprócz samego silnika strony powinna obejmować całą infrastrukturę odpowiedzialną za jej działanie, a więc także hosting. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zainwestować w nowe, superszybkie maszyny, których parametry idealnie łączą się z potrzebami użytkowników WordPressa i PrestaShop – mówi Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Cheif Commercial Officer w home.pl.
Superszybkie i dopasowane
Do serwerowni home.pl trafiły urządzenia zaprojektowane specjalnie pod kątem potrzeb użytkowników WordPressa (również z wtyczką WooCommerce) oraz PrestaShop. Sprzęt już działa i przynosi korzyści korzystającym z usług Hosting WordPress i Hosting PrestaShop znajdujących się w portfolio firmy.
Oczywiście strona na WordPressie będzie działać także na zwykłym hostingu. Cała magia polega jednak na tym, że dysponujemy hostingiem profilowanym, który wspiera działanie konkretnych aplikacji i rozwiązań. Teraz ten hosting będzie znacznie bardziej stabilny i wydajny – tłumaczy Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Cheif Commercial Officer w home.pl.
Bardziej wydajny hosting ma przełożenie na szybsze ładowanie stron WWW i sklepów internetowych. Użytkownicy Hostingu Prestashop i Hostingu WordPress mogą więc spodziewać się, że odwiedzający chętniej pozostaną na ich stronach. Każde skrócenie czasu wczytywania się witryny przekłada się bowiem na więcej klientów, pozostających z daną marką lub firmą. Szybkość wczytywania i wydajność witryn to także istotny czynnik rankingowy Google, który pozwala zdobywać wyższe pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Co jeszcze dają specjalnie dopasowane hostingi? Hosting WordPress oferuje np. możliwość skorzystania z rozwiązania LiteSpeed Web Server, które poprawia wydajność stron. To oprogramowanie wprowadzone przez home.pl w oparciu o liczne sugestie doświadczonych użytkowników WordPressa. Hosting PrestaShop to usługa, w ramach której bardzo szybko można uruchomić sklep PrestaShop, uzyskać bezpłatne wsparcie w jego obsłudze w języku polskim oraz zarządzać wieloma sklepami z jednego panelu. Właściciele e-commerce’ów mogą także liczyć na niskie stawki prowizji u partnerów home.pl (są wśród nich m.in. PayU, Tpay, Blue Media, eService, Przelewy24 oraz InPost, Furgonetka i Apaczka).
Powierzchnia dyskowa Hostingu WordPress i Hostingu PrestaShop w home.pl została oparta wyłącznie na technologii dysków SSD NVMe, zaprojektowanych do osiągania maksymalnych parametrów w wymagających środowiskach chmurowych. Dyski zostały dobrane tak, aby sprostać oczekiwanym parametrom wydajnościowym. Charakteryzują się wyjątkową prędkością odczytu sięgającą 1M IOPS losowego odczytu danych, zachowując przy tym parametr trwałości aż 3 DWDP.
Serwery zostały spięte światłowodową siecią w oparciu o dualną architekturę interfejsów 10G SFP+ do dwóch niezależnych przełączników sieciowych. Spełniają najwyższe standardy redundancji w warstwie sieci i dostarczają sumaryczną przepustowość 20 Gb/s do każdego z węzłów.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.