home.pl inwestuje w superszybkie serwery WordPress i PrestaShop
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
3 sekundy – to granica cierpliwości przeciętnego klienta sklepu internetowego. Dłużej na załadowanie strony czekać nie będzie. Pójdzie na zakupy gdzie indziej. Dlatego, mając na uwadze potrzeby rynku, home.pl zrobiło w swojej serwerowni rewolucję technologiczną. Nowe, wydajne maszyny, w które zainwestowała firma, odpowiadają na potrzeby nawet bardzo zatłoczonych stron internetowych i wpływają na szybsze ładowanie witryn.
Polacy lubią open source
Ponad pół miliona stron internetowych w Polsce działa w oparciu o WordPress, czyli darmowy system zarządzania treścią witryny (tzw. CMS, ang. Content Management System). W tym segmencie WordPress jest absolutnym liderem. Wystarczy wspomnieć, że druga w zestawieniu Joomla! obsługuje nieco ponad 47 tys. stron. Tak wynika z październikowych danych dostarczonych przez serwis BuiltWith w ramach raportu “Web Technology Usage Trends in Poland”.
Autorzy badania sprawdzili również, z jakich rozwiązań typu open source najchętniej korzystają polskie sklepy internetowe. Na czele uplasowały się WooCommerce (sklepowa wtyczka do WordPressa), wykorzystywana przez 47 tys. witryn i silnik PrestaShop, z którego korzysta 19 tys polskich e-sklepów.
Zainteresowanie klientów rozwiązaniami open source jest ogromne, głównie ze względu na liczbę możliwości, jaką oferują właścicielom stron internetowych. Personalizacja i optymalizacja pod kątem potrzeb właścicieli e-commerce oprócz samego silnika strony powinna obejmować całą infrastrukturę odpowiedzialną za jej działanie, a więc także hosting. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zainwestować w nowe, superszybkie maszyny, których parametry idealnie łączą się z potrzebami użytkowników WordPressa i PrestaShop – mówi Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Cheif Commercial Officer w home.pl.
Superszybkie i dopasowane
Do serwerowni home.pl trafiły urządzenia zaprojektowane specjalnie pod kątem potrzeb użytkowników WordPressa (również z wtyczką WooCommerce) oraz PrestaShop. Sprzęt już działa i przynosi korzyści korzystającym z usług Hosting WordPress i Hosting PrestaShop znajdujących się w portfolio firmy.
Oczywiście strona na WordPressie będzie działać także na zwykłym hostingu. Cała magia polega jednak na tym, że dysponujemy hostingiem profilowanym, który wspiera działanie konkretnych aplikacji i rozwiązań. Teraz ten hosting będzie znacznie bardziej stabilny i wydajny – tłumaczy Magdalena Chudzikiewicz, Członkini Zarządu, Cheif Commercial Officer w home.pl.
Bardziej wydajny hosting ma przełożenie na szybsze ładowanie stron WWW i sklepów internetowych. Użytkownicy Hostingu Prestashop i Hostingu WordPress mogą więc spodziewać się, że odwiedzający chętniej pozostaną na ich stronach. Każde skrócenie czasu wczytywania się witryny przekłada się bowiem na więcej klientów, pozostających z daną marką lub firmą. Szybkość wczytywania i wydajność witryn to także istotny czynnik rankingowy Google, który pozwala zdobywać wyższe pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Co jeszcze dają specjalnie dopasowane hostingi? Hosting WordPress oferuje np. możliwość skorzystania z rozwiązania LiteSpeed Web Server, które poprawia wydajność stron. To oprogramowanie wprowadzone przez home.pl w oparciu o liczne sugestie doświadczonych użytkowników WordPressa. Hosting PrestaShop to usługa, w ramach której bardzo szybko można uruchomić sklep PrestaShop, uzyskać bezpłatne wsparcie w jego obsłudze w języku polskim oraz zarządzać wieloma sklepami z jednego panelu. Właściciele e-commerce’ów mogą także liczyć na niskie stawki prowizji u partnerów home.pl (są wśród nich m.in. PayU, Tpay, Blue Media, eService, Przelewy24 oraz InPost, Furgonetka i Apaczka).
Powierzchnia dyskowa Hostingu WordPress i Hostingu PrestaShop w home.pl została oparta wyłącznie na technologii dysków SSD NVMe, zaprojektowanych do osiągania maksymalnych parametrów w wymagających środowiskach chmurowych. Dyski zostały dobrane tak, aby sprostać oczekiwanym parametrom wydajnościowym. Charakteryzują się wyjątkową prędkością odczytu sięgającą 1M IOPS losowego odczytu danych, zachowując przy tym parametr trwałości aż 3 DWDP.
Serwery zostały spięte światłowodową siecią w oparciu o dualną architekturę interfejsów 10G SFP+ do dwóch niezależnych przełączników sieciowych. Spełniają najwyższe standardy redundancji w warstwie sieci i dostarczają sumaryczną przepustowość 20 Gb/s do każdego z węzłów.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.