Hitachi Energy nawiązuje współpracę z Emirates Global Motor Electric
Hitachi Energy nawiązuje współpracę z Emirates Global Motor Electric w celu rozwoju zrównoważonej mobilności na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Pionierskie rozwiązanie inteligentnego ładowania Grid-eMotionTM przyspieszy tworzenie bezemisyjnej floty autobusów i pomoże Zjednoczonym Emiratom Arabskim osiągnąć neutralność klimatyczną.
Hitachi Energy, globalny lider technologii w dziedzinie sieci energetycznych oraz Yinlong Energy, światowy producent baterii, ogłosili, że nawiązali współpracę z Emirates Global Motor Electric (EGME), firmą należącą do Al Fahim Group oraz będącą regionalnym dystrybutorem Yinlong na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Celem partnerstwa jest wspieranie inicjatyw związanych z elektromobilnością w Abu Dhabi oraz przekształcenie stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich w miasto bardziej przyjazne środowisku i neutralne węglowo.
Dzięki tej współpracy EGME rozszerza swoją działalność na Bliski Wschód i Afrykę jako regionalny dystrybutor Yinlong w zakresie elektromobilności i inteligentnych rozwiązań ładowania Hitachi Energy.
Inicjatywa dotycząca autobusów elektrycznych wpisuje się w strategię rządu Abu Dhabi mającą na celu wzmocnienie sektora transportu elektrycznego, który pomoże krajowi osiągnąć cele klimatyczne. Utoruje ona drogę cichszym, bezemisyjnym, w pełni elektrycznym pojazdom, które będą poruszać się po ulicach Abu Dhabi i innych miast w regionie.
W ramach współpracy Hitachi Energy dostarczy do zlokalizowanej w Abu Dhabi firmy EGME swoje pionierskie, kompaktowe rozwiązanie inteligentnego ładowania Grid-eMotion™, opracowane specjalnie dla pojazdów publicznych i komercyjnych. Jest ono modułowe i skalowalne oraz obejmuje platformę cyfrową, która wspiera efektywne zarządzanie energią i flotą.
Hitachi Energy, Emirates Global Motor Electric i Yinlong Energy współpracują w celu stworzenia w regionie centrum technologicznego prezentującego rozwiązania z zakresu elektromobilności, które będą przyspieszać ewolucję zrównoważonego transportu na Bliskim Wschodzie i Afryce.
‒ Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być częścią tej inicjatywy, ponieważ angażujemy się w rozwój zrównoważonej mobilności. Mocno wierzymy w przyszłość energii elektrycznej jako filaru całego systemu energetycznego, aby przyspieszyć zrównoważony wzrost gospodarczy i rozwijać gospodarkę o obiegu zamkniętym ‒ powiedział dr Mostafa AlGuezeri, dyrektor zarządzający Hitachi Energy na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Zatokę Perską, Bliski Wschód i Pakistan.
Jak dodał, przejście na ekologiczny transport jest również uzupełnieniem szerszych celów wyznaczonych przez Zjednoczone Emiraty Arabskie, koncentrujących się na dążeniu do neutralnej węglowo przyszłości. ‒ Ponieważ Zjednoczone Emiraty Arabskie będą gospodarzem COP28 w 2023 roku, zaangażowanie Hitachi Energy w tym kraju w łagodzenie zmian klimatycznych i włączanie większej liczby odnawialnych źródeł energii do sieci staje się coraz mocniejsze. Jesteśmy dobrze przygotowani do stawienia czoła największemu wyzwaniu branży transportowej i wspierania różnych ścieżek, które operatorzy muszą obrać, aby wspomagać rozwój społeczeństw.
‒ Cieszymy się, że Hitachi Energy jest naszym globalnym partnerem technologicznym, który może wspierać potrzeby infrastrukturalne naszych klientów i partnerów ‒ powiedział Bilal AlRibi, dyrektor generalny Al Fahim Commercial Vehicles. ‒ Grid-eMotion™ będzie częścią unikalnych i kompleksowych rozwiązań oferowanych klientom na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Ten inteligentny system ładowania pozwoli nam dodatkowo zmaksymalizować nasze działania. Elektromobilność to przyszłość transportu, a my czujemy się zaszczyceni, że możemy być częścią tej podróży. Ta inicjatywa przyczynia się również do transformacji cyfrowej w segmencie transportu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nasze baterie Yinlong, jako pierwsze tego rodzaju w regionie, dowiodły swojej przydatności i wydajności w ekstremalnym środowisku dzięki dwuletnim, szeroko zakrojonych testom w trudnych warunkach panujących na Bliskim Wschodzie. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia działań w różnych sektorach, które dążą do osiągnięcia zerowej emisji netto dzięki elektromobilności.
Grid-eMotionTM obejmuje dwa unikalnie innowacyjne rozwiązania - Fleet i Flash. Grid-eMotion Fleet to kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug, które można zainstalować w istniejących zajezdniach i elastycznie skalować w miarę zwiększania ekologiczności floty. Grid-eMotion Flash umożliwia operatorom błyskawiczne ładowanie autobusów w ciągu kilku sekund na przystankach dla pasażerów, a także pełne ładowanie w ciągu kilku minut w zajezdni, bez zakłócania rozkładu jazdy autobusów. Oba rozwiązania są wyposażone w konfigurowalne platformy cyfrowe inteligentnego ładowania, które można zintegrować z większymi systemami zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy w zakresie systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania emeshTM do zarządzania energią i optymalizacji oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu podejmować przemyślane decyzje maksymalizujące wydajność pracy.
Rozwiązania Grid-eMotion™ już działają lub są w trakcie wdrażania na Bliskim Wschodzie, w Europie, Australii, Chinach, Indiach i Pakistanie.
O Hitachi Energy
Hitachi Energy jest światowym liderem technologicznym, który dąży do zapewnienia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich. Obsługujemy klientów z sektorów użyteczności publicznej, przemysłu i infrastruktury, oferując innowacyjne rozwiązania i usługi w całym łańcuchu wartości. Wspólnie z klientami i partnerami tworzymy pionierskie technologie i umożliwiamy cyfryzację niezbędną do przyspieszenia procesu transformacji energetycznej w kierunku neutralnej węglowo przyszłości. Udoskonalamy światowy system energetyczny tak, aby stał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny, równoważąc jednocześnie korzyści społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Hitachi Energy może poszczycić się udokumentowanym doświadczeniem i niezrównaną bazą zainstalowanych rozwiązań w ponad 140 krajach. Nasza siedziba główna znajduje się w Szwajcarii, a w 90 krajach zatrudniamy około 38 000 osób, generując obroty o wartości około 10 mld USD.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.