Hitachi Energy nawiązuje współpracę z Emirates Global Motor Electric
Hitachi Energy nawiązuje współpracę z Emirates Global Motor Electric w celu rozwoju zrównoważonej mobilności na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Pionierskie rozwiązanie inteligentnego ładowania Grid-eMotionTM przyspieszy tworzenie bezemisyjnej floty autobusów i pomoże Zjednoczonym Emiratom Arabskim osiągnąć neutralność klimatyczną.
Hitachi Energy, globalny lider technologii w dziedzinie sieci energetycznych oraz Yinlong Energy, światowy producent baterii, ogłosili, że nawiązali współpracę z Emirates Global Motor Electric (EGME), firmą należącą do Al Fahim Group oraz będącą regionalnym dystrybutorem Yinlong na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Celem partnerstwa jest wspieranie inicjatyw związanych z elektromobilnością w Abu Dhabi oraz przekształcenie stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich w miasto bardziej przyjazne środowisku i neutralne węglowo.
Dzięki tej współpracy EGME rozszerza swoją działalność na Bliski Wschód i Afrykę jako regionalny dystrybutor Yinlong w zakresie elektromobilności i inteligentnych rozwiązań ładowania Hitachi Energy.
Inicjatywa dotycząca autobusów elektrycznych wpisuje się w strategię rządu Abu Dhabi mającą na celu wzmocnienie sektora transportu elektrycznego, który pomoże krajowi osiągnąć cele klimatyczne. Utoruje ona drogę cichszym, bezemisyjnym, w pełni elektrycznym pojazdom, które będą poruszać się po ulicach Abu Dhabi i innych miast w regionie.
W ramach współpracy Hitachi Energy dostarczy do zlokalizowanej w Abu Dhabi firmy EGME swoje pionierskie, kompaktowe rozwiązanie inteligentnego ładowania Grid-eMotion™, opracowane specjalnie dla pojazdów publicznych i komercyjnych. Jest ono modułowe i skalowalne oraz obejmuje platformę cyfrową, która wspiera efektywne zarządzanie energią i flotą.
Hitachi Energy, Emirates Global Motor Electric i Yinlong Energy współpracują w celu stworzenia w regionie centrum technologicznego prezentującego rozwiązania z zakresu elektromobilności, które będą przyspieszać ewolucję zrównoważonego transportu na Bliskim Wschodzie i Afryce.
‒ Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być częścią tej inicjatywy, ponieważ angażujemy się w rozwój zrównoważonej mobilności. Mocno wierzymy w przyszłość energii elektrycznej jako filaru całego systemu energetycznego, aby przyspieszyć zrównoważony wzrost gospodarczy i rozwijać gospodarkę o obiegu zamkniętym ‒ powiedział dr Mostafa AlGuezeri, dyrektor zarządzający Hitachi Energy na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Zatokę Perską, Bliski Wschód i Pakistan.
Jak dodał, przejście na ekologiczny transport jest również uzupełnieniem szerszych celów wyznaczonych przez Zjednoczone Emiraty Arabskie, koncentrujących się na dążeniu do neutralnej węglowo przyszłości. ‒ Ponieważ Zjednoczone Emiraty Arabskie będą gospodarzem COP28 w 2023 roku, zaangażowanie Hitachi Energy w tym kraju w łagodzenie zmian klimatycznych i włączanie większej liczby odnawialnych źródeł energii do sieci staje się coraz mocniejsze. Jesteśmy dobrze przygotowani do stawienia czoła największemu wyzwaniu branży transportowej i wspierania różnych ścieżek, które operatorzy muszą obrać, aby wspomagać rozwój społeczeństw.
‒ Cieszymy się, że Hitachi Energy jest naszym globalnym partnerem technologicznym, który może wspierać potrzeby infrastrukturalne naszych klientów i partnerów ‒ powiedział Bilal AlRibi, dyrektor generalny Al Fahim Commercial Vehicles. ‒ Grid-eMotion™ będzie częścią unikalnych i kompleksowych rozwiązań oferowanych klientom na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Ten inteligentny system ładowania pozwoli nam dodatkowo zmaksymalizować nasze działania. Elektromobilność to przyszłość transportu, a my czujemy się zaszczyceni, że możemy być częścią tej podróży. Ta inicjatywa przyczynia się również do transformacji cyfrowej w segmencie transportu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nasze baterie Yinlong, jako pierwsze tego rodzaju w regionie, dowiodły swojej przydatności i wydajności w ekstremalnym środowisku dzięki dwuletnim, szeroko zakrojonych testom w trudnych warunkach panujących na Bliskim Wschodzie. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia działań w różnych sektorach, które dążą do osiągnięcia zerowej emisji netto dzięki elektromobilności.
Grid-eMotionTM obejmuje dwa unikalnie innowacyjne rozwiązania - Fleet i Flash. Grid-eMotion Fleet to kompaktowe rozwiązanie ładowania typu grid-to-plug, które można zainstalować w istniejących zajezdniach i elastycznie skalować w miarę zwiększania ekologiczności floty. Grid-eMotion Flash umożliwia operatorom błyskawiczne ładowanie autobusów w ciągu kilku sekund na przystankach dla pasażerów, a także pełne ładowanie w ciągu kilku minut w zajezdni, bez zakłócania rozkładu jazdy autobusów. Oba rozwiązania są wyposażone w konfigurowalne platformy cyfrowe inteligentnego ładowania, które można zintegrować z większymi systemami zarządzania flotą i energią. Dodatkowa oferta Hitachi Energy w zakresie systemów ładowania pojazdów elektrycznych obejmuje rozwiązania emeshTM do zarządzania energią i optymalizacji oraz rozwiązania Lumada APM, EAM i FSM, które pomagają operatorom transportu podejmować przemyślane decyzje maksymalizujące wydajność pracy.
Rozwiązania Grid-eMotion™ już działają lub są w trakcie wdrażania na Bliskim Wschodzie, w Europie, Australii, Chinach, Indiach i Pakistanie.
O Hitachi Energy
Hitachi Energy jest światowym liderem technologicznym, który dąży do zapewnienia zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich. Obsługujemy klientów z sektorów użyteczności publicznej, przemysłu i infrastruktury, oferując innowacyjne rozwiązania i usługi w całym łańcuchu wartości. Wspólnie z klientami i partnerami tworzymy pionierskie technologie i umożliwiamy cyfryzację niezbędną do przyspieszenia procesu transformacji energetycznej w kierunku neutralnej węglowo przyszłości. Udoskonalamy światowy system energetyczny tak, aby stał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny, równoważąc jednocześnie korzyści społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Hitachi Energy może poszczycić się udokumentowanym doświadczeniem i niezrównaną bazą zainstalowanych rozwiązań w ponad 140 krajach. Nasza siedziba główna znajduje się w Szwajcarii, a w 90 krajach zatrudniamy około 38 000 osób, generując obroty o wartości około 10 mld USD.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.