Healthnomic wchodzi w branżę diagnostyki onkologicznej. Współpraca z WAT
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Healthnomic – rodzima spółka z branży Medtech specjalizująca się w dostarczaniu technologii do diagnostyki chorób cywilizacyjnych – podpisała kluczową umowę z Wojskową Akademią Techniczną, dzięki której otrzymała wyłączną licencję na technologię przesiewowego badania krwi onkologicznej i izolacji krążących komórek nowotworowych. Otwiera to spółce dostęp do nowych obszarów diagnostycznych, które będą rozwijane i komercjalizowane bez ograniczeń terytorialnych i czasowych. Umowa została zawarta na okres 14 lat, a koszt realizacji projektu może przekroczyć 12 mln zł. Współpraca z jednym z największych ośrodków badawczych w kraju to istotny krok w realizacji przyjętej strategii rozwoju Healthnomic, opartej na innowacyjnych projektach badawczo-rozwojowych.
- Zawarcie umowy licencyjnej z Wojskową Akademią Techniczną, to dla nas nie tylko zwieńczenie wielomiesięcznych negocjacji, ale przede wszystkim strategiczny krok w rozwoju Healthnomic. Współpraca z cenionym partnerem otwiera przed nami nowe horyzonty, umożliwiając rozwijanie innowacyjnych rozwiązań R+D, bez jakichkolwiek ograniczeń terytorialnych i czasowych. To dla nas powód do ogromnej dumy – mówi Tomasz Skalski, Prezes Zarządu w Healthnomic SA.
Prace realizowane będą w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – ,,Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki’’, a wejście w życie ww. umowy licencyjnej uzależnione jest od otrzymania dofinansowania z NCBiR. Jednocześnie, jak wynika z warunków umowy, Healthnomic jako licencjobiorca jest zobowiązany do uiszczania na rzecz licencjodawcy (WAT) opłaty licencyjnej w wysokości 5% z tytułu otrzymanych korzyści i przychodów związanych z ww. technologią.
- Widzimy olbrzymi potencjał dla tego rozwiązania. Choroby nowotworowe każdego roku odpowiadają za około 25 proc. zgonów Polaków. Naszą misją, jako profesjonalnego podmiotu MedTech, jest czynny udział w poprawie zdrowia i życia pacjentów – komentuje Prezes Zarządu spółki Healthnomic. – O poszczególnych etapach prac będziemy informować na bieżąco – dodaje.
Głównym elementem systemu jest kolumna przesiewowa, w której znajduje się specjalne sito, zadaniem którego jest izolowanie z krwi komórek nowotworowych. Zasadnicze działanie uzyskuje się dzięki podaniu krwi na sito, które dzięki odpowiedniej wielkości otworom jest w stanie wyizolować określone wielkości komórek.
Działalność Healthnomic opiera się na identyfikacji najbardziej perspektywicznych technologii z obszaru MedTech, a następnie ich przejęcie lub licencjonowanie, rozwój do etapu proof-of-concept lub certyfikacji, a następnie komercjalizacja rozwiązania we współpracy z partnerem branżowym.
Jednym z obecnie rozwijanych produktów są wyroby medyczne wspierające leczenie i diagnostykę bezdechu sennego. Rozpoczęcie realizacji projektu planowane jest na II kw. 2024 roku, obecnie oczekuje on na ocenę w PARP.
Wśród kluczowych celów biznesowych spółki na rok 2024 znajduje się również konsolidacja trzech podmiotów grupy w jedną spółkę, wykorzystanie środków z nowego budżetu UE we współpracy z Euro Invest Group z Łodzi, a także zakończenie projektu z AMC i przejście do etapu certyfikacji. Trwają również rozmowy z międzynarodowym doradcą w kwestii podpisania umowy wspierającej procesy komercjalizacji i następnie sprzedaży rozwiązań.
Jednocześnie Zarząd Healthnomic podtrzymuje plan wejścia na rynek publiczny, poprzez wprowadzenie akcji swojej spółki do alternatywnego obrotu NewConnect. Prace nad Dokumentem Informacyjnym są na zaawansowanym etapie.
O spółce Healthnomic:
Healthnomic S.A. jest hubem technologii do diagnostyki chorób cywilizacyjnych, opartym o autorskie rozwiązania, wspierane algorytmami AI. Spółka opracowuje również rozwiązania terapeutyczne dla wybranych chorób. Firma rozwija technologię do etapu komercjalizacji, a następnie sprzedaje ją bądź licencjonuje. Spółka ma w planach wejść na rynek NewConnect.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.