Healthnomic wchodzi w branżę diagnostyki onkologicznej. Współpraca z WAT
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Healthnomic – rodzima spółka z branży Medtech specjalizująca się w dostarczaniu technologii do diagnostyki chorób cywilizacyjnych – podpisała kluczową umowę z Wojskową Akademią Techniczną, dzięki której otrzymała wyłączną licencję na technologię przesiewowego badania krwi onkologicznej i izolacji krążących komórek nowotworowych. Otwiera to spółce dostęp do nowych obszarów diagnostycznych, które będą rozwijane i komercjalizowane bez ograniczeń terytorialnych i czasowych. Umowa została zawarta na okres 14 lat, a koszt realizacji projektu może przekroczyć 12 mln zł. Współpraca z jednym z największych ośrodków badawczych w kraju to istotny krok w realizacji przyjętej strategii rozwoju Healthnomic, opartej na innowacyjnych projektach badawczo-rozwojowych.
- Zawarcie umowy licencyjnej z Wojskową Akademią Techniczną, to dla nas nie tylko zwieńczenie wielomiesięcznych negocjacji, ale przede wszystkim strategiczny krok w rozwoju Healthnomic. Współpraca z cenionym partnerem otwiera przed nami nowe horyzonty, umożliwiając rozwijanie innowacyjnych rozwiązań R+D, bez jakichkolwiek ograniczeń terytorialnych i czasowych. To dla nas powód do ogromnej dumy – mówi Tomasz Skalski, Prezes Zarządu w Healthnomic SA.
Prace realizowane będą w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – ,,Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki’’, a wejście w życie ww. umowy licencyjnej uzależnione jest od otrzymania dofinansowania z NCBiR. Jednocześnie, jak wynika z warunków umowy, Healthnomic jako licencjobiorca jest zobowiązany do uiszczania na rzecz licencjodawcy (WAT) opłaty licencyjnej w wysokości 5% z tytułu otrzymanych korzyści i przychodów związanych z ww. technologią.
- Widzimy olbrzymi potencjał dla tego rozwiązania. Choroby nowotworowe każdego roku odpowiadają za około 25 proc. zgonów Polaków. Naszą misją, jako profesjonalnego podmiotu MedTech, jest czynny udział w poprawie zdrowia i życia pacjentów – komentuje Prezes Zarządu spółki Healthnomic. – O poszczególnych etapach prac będziemy informować na bieżąco – dodaje.
Głównym elementem systemu jest kolumna przesiewowa, w której znajduje się specjalne sito, zadaniem którego jest izolowanie z krwi komórek nowotworowych. Zasadnicze działanie uzyskuje się dzięki podaniu krwi na sito, które dzięki odpowiedniej wielkości otworom jest w stanie wyizolować określone wielkości komórek.
Działalność Healthnomic opiera się na identyfikacji najbardziej perspektywicznych technologii z obszaru MedTech, a następnie ich przejęcie lub licencjonowanie, rozwój do etapu proof-of-concept lub certyfikacji, a następnie komercjalizacja rozwiązania we współpracy z partnerem branżowym.
Jednym z obecnie rozwijanych produktów są wyroby medyczne wspierające leczenie i diagnostykę bezdechu sennego. Rozpoczęcie realizacji projektu planowane jest na II kw. 2024 roku, obecnie oczekuje on na ocenę w PARP.
Wśród kluczowych celów biznesowych spółki na rok 2024 znajduje się również konsolidacja trzech podmiotów grupy w jedną spółkę, wykorzystanie środków z nowego budżetu UE we współpracy z Euro Invest Group z Łodzi, a także zakończenie projektu z AMC i przejście do etapu certyfikacji. Trwają również rozmowy z międzynarodowym doradcą w kwestii podpisania umowy wspierającej procesy komercjalizacji i następnie sprzedaży rozwiązań.
Jednocześnie Zarząd Healthnomic podtrzymuje plan wejścia na rynek publiczny, poprzez wprowadzenie akcji swojej spółki do alternatywnego obrotu NewConnect. Prace nad Dokumentem Informacyjnym są na zaawansowanym etapie.
O spółce Healthnomic:
Healthnomic S.A. jest hubem technologii do diagnostyki chorób cywilizacyjnych, opartym o autorskie rozwiązania, wspierane algorytmami AI. Spółka opracowuje również rozwiązania terapeutyczne dla wybranych chorób. Firma rozwija technologię do etapu komercjalizacji, a następnie sprzedaje ją bądź licencjonuje. Spółka ma w planach wejść na rynek NewConnect.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.