Hardis Group otwiera oddział w Polsce
Hardis Group, firma konsultingowa, świadcząca usługi cyfrowe i niezależny dostawca oprogramowania, otwiera w Polsce spółkę Hardis Group Polska z siedzibą w Warszawie, umacniając swoją pozycję lidera rozwiązań logistycznych na europejskim rynku. Hardis Group chce zaznaczyć swoją obecność w Europie Środkowej, gdzie oprogramowanie do zarządzania magazynami – Reflex WMS jest już używane przez międzynarodowych dostawców usług logistycznych.
Reflex rozwiązania do zarządzania logistyką
Pakiet oprogramowania Reflex optymalizuje wszystkie operacje logistyczne w fabrykach, magazynach i punktach sprzedaży detalicznej. Z rozwiązań Hardis Group na całym świecie korzysta 320 firm w 1100 magazynach. Ponadto oprogramowanie zostało uznane przez firmę Gartner za jedno z wiodących rozwiązań na europejskim rynku wśród narzędzi do zarządzania magazynem. Służy do optymalizacji wyzwań logistycznych najbardziej dynamicznych sektorów biznesu, takich jak e-commerce, dostawcy usług logistycznych, handel detaliczny, FMCG, przemysł farmaceutyczny i rolno-spożywczy. Pakiet Reflex to ponad 25 lat badań, rozwoju i wdrożeń. Jest modułowy i w pełni konfigurowalny, pomagając zapewnić przewagę konkurencyjną w logistyce.
Polska: niezwykle dynamiczny rynek
Wybór Polski wynika z silnej dynamiki gospodarczej kraju, jego strategicznej pozycji w Europie oraz wiodącej pozycji w dziedzinie logistyki. Dla Hardis Group Polska jest już znanym rynkiem. Grupa współpracuje z największymi międzynarodowymi dostawcami usług logistycznych, takimi jak FM Logistic, dla których Reflex WMS jest rdzeniem logistycznego systemu informatycznego.
Nowa polska lokalizacja Grupy Hardis wpisuje się w strategię rozwoju działań wokół oprogramowania Reflex na arenie międzynarodowej. Strategia zapoczątkowana w 2017 r. opiera się przede wszystkim na rozszerzeniu zakresu funkcjonalnego oferowanych przez nią rozwiązań: poprzez szczególnie znaczące prace badawczo-rozwojowe (14% sprzedaż w 2020 r. i podobna prognoza na 2021 r.).
Nowa siedziba Hardis Group w Polsce to kolejny krok w kierunku rozwoju europejskiej działalności firmy, bazujący na pozytywnej obserwacji poziomu dojrzałości spółek Hardis Group.
„Podczas gdy rok 2020 zamknął się stabilnym wolumenem biznesowym w Hiszpanii, pomimo podpisania nowych dużych kontraktów, holenderska spółka zależna odnotowała przyspieszenie o 57% i stanowi prawie jedną czwartą potencjału projektów łańcucha dostaw w ramach grupy. To dobry wynik. Mamy ambicje iść dalej i otwierać nowe oddziały” - podsumowuje Nicolas Odet, prezes Hardis Group.
Łańcuch dostaw: pionierska ekspansja Grupy Hardis w Europie
Głównym celem tej nowej lokalizacji, podobnie jak poprzednio w Hiszpanii i Holandii, jest przede wszystkim zacieśnienie współpracy z polskimi klientami poprzez stworzenie możliwości lokalnego zarządzania projektami. Działy operacyjne, sprzedażowe i marketingowe, które będą odpowiedzialne za budowanie marki, rozwój jej działań handlowych i budowanie polskiego zespołu, zostaną zatem powierzone lokalnym zespołom.
„Aktywnie rekrutujemy, szczególnie konsultantów, którzy pomagają naszym klientom we wdrażaniu naszych rozwiązań w Polsce” - wyjaśnia Cécile Arnaud, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego w firmie Hardis Group.
O Hardis Group
Hardis Group, firma konsultingowa, świadcząca usługi cyfrowe i niezależny dostawca oprogramowania, jest zaangażowana w przyspieszenie transformacji cyfrowej łańcuchów wartości, systemów informatycznych
i łańcucha dostaw swoich klientów.
Jej zespoły wspierają strategiczne, organizacyjne i technologiczne transformacje firm w celu zwiększenia ich przewagi konkurencyjnej. Projektują, rozwijają i integrują zróżnicowane rozwiązania, wykorzystując najbardziej innowacyjne technologie (chmura, platformy, sztuczna inteligencja, IoT, robotyka itp.). Pakiet oprogramowania Reflex Grupy Hardis i dron do inwentaryzacji Eyesee umożliwiają międzynarodowym firmom sprostanie wyzwaniom związanym z wydajnymi operacjami logistycznymi w magazynach, fabrykach i sklepach na całym świecie.
Założona w 1984 roku, Hardis Group działa w oparciu o kreatywność i rozwój swoich 1200 pracowników,
a także długoterminowe zaufanie 2500 klientów. Grupa Hardis osiągnęła przychody w wysokości 119,4 mln euro w 2020 roku. Posiada biura w Grenoble (siedziba główna), Paryżu, Lyonie, Lille, Nantes, Bordeaux, Madrycie, Utrechcie i Warszawie.
www.hardis-group.com/en
www.reflex-logistics.com/en

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.