Hackathon dla studentów z Poznania: zwycięzcom obiecano 10 000 złotych
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
23-24 maja w Poznaniu firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS razem z poznańskim Smart City przeprowadzi hackathon dla studentów i młodych specjalistów z branży IT. Będzie to konkurs zespołowy, w którym uczestnicy będą myśleć kreatywnie tworząc edukacyjne rozwiązania dla miasta.
Na koniec każdy zespół zaprezentuje swój projekt. Zwycięzca, który otrzyma najwyższą ocenę od profesjonalnego jury i jego pomysł spotka się z największym zainteresowaniem zdobędzie od organizatorów nagrodę w wysokości 10 000 zł. Drugie miejsce dostanie 7 500 zł, a trzecie 5 000 zł.
Udział w hackathonie mogą wziąć studenci uczelni technicznych i specjaliści z zapleczem technicznym w wieku do 30 lat. Wystarczy zebrać zespół liczący 2-5 osób i pozostawić swoje zgłoszenie na stronie internetowej hackathonu do 21 maja.
Zgodnie z regułaminem hackathonu każdy zespół będzie miał równo 24 godziny na opracowanie swojego pomysłu. Tematyką wydarzenia będzie ekologia. Uczestnicy będą mieli za zadanie zaprezentować swoje rozwiązania dotyczące tworzenia platformy online do segregacji śmieci.
Platformę trzeba zaprojektować tak, aby w interaktywny sposób każdy użytkownik mógł dowiedzieć się o aktualnych zasadach segregacji odpadów domowych, grafikach wywozu śmieci przez służby komunalne oraz o innych działaniach w tym temacie. Czym zapełnić platformę, jak sprawić, by była oryginalna i przede wszystkim użyteczna dla mieszkańców miasta — na tym właśnie będzie polegało zadanie uczestników.
Podczas burzy mózgów każdy zespół będzie mógł otrzymać pomoc mentorską od programistów z SOFTSWISS oraz specjalistów Smart City Poznań, którzy zajmują się edukacją ekologiczną w dziedzinie odpadów domowych oraz opracowaniem i wdrażaniem rozwiązań dla miasta.
Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas konferencji CEE Congress & Metropolitan IT Summit.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.