Komunikaty PR

Google zablokował ponad 790tys aplikacji.

2020-02-19  |  01:00
Biuro prasowe

Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790 000 aplikacji naruszających zasady, które miały trafić na Play Store.

Sklep Play Store, dzięki któremu użytkownicy mogą instalować swoje ulubione aplikacje na urządzeniach z systemem Google Android jest jedyną drogą dla złośliwego oprogramowania. Mimo, że Google korzysta ze wszystkich środków ostrożności i uważnie przygląda się nowym aplikacjom, to jednak zdarzają się przypadki, gdzie zainfekowana aplikacja trafia do sklepu.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony użytkowników przed groźnymi aplikacjami jest oczywiście ich całkowita likwidacja ze Sklepu Play.” - powiedział Andrew Ahn, menedżer ds. Bezpieczeństwa aplikacji na Google Play i systemu Android. „Nasze mechanizmy weryfikacji zablokowały ponad 790 000 aplikacji naruszających zasady, zanim mogły zostać one opublikowane w Sklepie Play.

Firma oznajmiła, że wdrożone w roku 2019 surowe zasady sprawiły, że twórcy aplikacji na system Android zostali zmuszeni do zaktualizowania swoich produktów. Niezastosowanie się do zasad owocowało zablokowaniem aplikacji. Ostatecznie programiści Google zablokowali dziesiątki tysięcy aplikacji ze Sklepu Play.

Złośliwe aplikacje wykryte przez Bitdefender

Codziennie do sklepu Google Play trafiają miliony zgłoszeń programów mobilnych. Z racji tak dużej liczby trafiają aplikacje, które mogą być złośliwie. Najczęstszym przypadkiem są „appki”, które nękają użytkownika nieszkodliwymi reklamami, jednak ta sama droga może być wykorzystana do dostarczenia złośliwego oprogramowania.

 

Bitdefender, czyli oprogramowanie dbające o bezpieczeństwo użytkowników zarówno na komputerach osobistych, jak i na urządzeniach mobilnych w ostatnim czasie wykryło aplikacje, które dostawały się do Sklepu Play omijając system weryfikacji Google. Aplikacje te podawały fałszywe informacje dotyczące treści, które rzekomo miały prezentować.

Google Android to najpopularniejszy system na świecie. Na Androida codziennie trafiają miliony aplikacji. Nie sposób więc sprawdzić wszystkich i nie dopuścić do Sklepu Play tych złośliwych. Miejmy nadzieję, że Google zmieniając sposoby weryfikacji wyeliminuje to zjawisko.Bardzo ważnym aspektem jest stosowanie na smartfonach oprogramowania antywirusowego, które będzie dodatkową zaporą chroniącą nasze dane. –  informuje Mariusz Politowicz, ekspert Bitdefender.

Google zapowiedziało, że w 2020 roku będzie dążyło do szybszego wykrywania złośliwych aplikacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.