Gen Z i millenialsi w ubezpieczeniach: cyfrowo i transparentnie
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
W erze dynamicznych zmian technologicznych, młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, cyfryzacja sektora ubezpieczeń staje się kluczowa, szczególnie w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności.
Młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat, są najbardziej skłonne do korzystania z nowoczesnych technologii i oczekują intuicyjnych, spersonalizowanych rozwiązań. Według raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” 69% klientów wskazuje na łatwość zawarcia ubezpieczenia jako kluczowy czynnik przy wyborze oferty, a 54% na szybkość uzyskania informacji. Ponadto, młodsze pokolenia wykazują większe zainteresowanie nowymi formami ubezpieczeń, takimi jak ochrona przed cyberatakami czy ubezpieczenia „na żądanie” z możliwością elastycznego zarządzania.
Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście - do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym - narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE i dodaje: Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe.
Ubezpieczenia online – przyszłość rynku
Z raportu PIU i Accenture jasno wynika, że młodsze generacje coraz częściej wybierają ubezpieczenia oferujące pełną obsługę cyfrową. Rozwiązania, takie jak: aplikacje mobilne, chatboty i portale klienta, umożliwiają samodzielne zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi, realizację płatności elektronicznych oraz zgłaszanie szkód online. 45% osób w wieku 18-35 lat deklaruje chęć korzystania z chatbotów do uzyskiwania informacji o ofertach ubezpieczeń, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na innowacyjne i w pełni cyfrowe rozwiązania w sektorze ubezpieczeniowym.
Cyfrowo i transparentnie
Pokolenia Z i Millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.
Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych Klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE.
Przyszłość ubezpieczeń
Cyfryzacja sektora ubezpieczeń to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby Klientów, ale także inwestycja w przyszłość. Jak wynika z raportu, im młodsze pokolenia, tym większe oczekiwania wobec cyfrowych usług ubezpieczeniowych. Firmy, które zainwestują w nowoczesne technologie, będą miały szansę na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.