Komunikaty PR

Gen Z i millenialsi w ubezpieczeniach: cyfrowo i transparentnie

2024-06-05  |  03:00
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

W erze dynamicznych zmian technologicznych, młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, cyfryzacja sektora ubezpieczeń staje się kluczowa, szczególnie w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności.

Młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat, są najbardziej skłonne do korzystania z nowoczesnych technologii i oczekują intuicyjnych, spersonalizowanych rozwiązań. Według raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” 69% klientów wskazuje na łatwość zawarcia ubezpieczenia jako kluczowy czynnik przy wyborze oferty, a 54% na szybkość uzyskania informacji. Ponadto, młodsze pokolenia wykazują większe zainteresowanie nowymi formami ubezpieczeń, takimi jak ochrona przed cyberatakami czy ubezpieczenia „na żądanie” z możliwością elastycznego zarządzania.

Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście - do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym - narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE i dodaje: Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe.   

Ubezpieczenia online – przyszłość rynku

Z raportu PIU i Accenture jasno wynika, że młodsze generacje coraz częściej wybierają ubezpieczenia oferujące pełną obsługę cyfrową. Rozwiązania, takie jak: aplikacje mobilne, chatboty i portale klienta, umożliwiają samodzielne zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi, realizację płatności elektronicznych oraz zgłaszanie szkód online. 45% osób w wieku 18-35 lat deklaruje chęć korzystania z chatbotów do uzyskiwania informacji o ofertach ubezpieczeń, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na innowacyjne i w pełni cyfrowe rozwiązania w sektorze ubezpieczeniowym.

Cyfrowo i transparentnie

Pokolenia Z i Millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.

Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych Klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE.  

Przyszłość ubezpieczeń

Cyfryzacja sektora ubezpieczeń to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby Klientów, ale także inwestycja w przyszłość. Jak wynika z raportu, im młodsze pokolenia, tym większe oczekiwania wobec cyfrowych usług ubezpieczeniowych. Firmy, które zainwestują w nowoczesne technologie, będą miały szansę na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku? Biuro prasowe
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną
Technologie Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-03-25 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.