Gen Z i millenialsi w ubezpieczeniach: cyfrowo i transparentnie
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
W erze dynamicznych zmian technologicznych, młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, cyfryzacja sektora ubezpieczeń staje się kluczowa, szczególnie w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności.
Młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat, są najbardziej skłonne do korzystania z nowoczesnych technologii i oczekują intuicyjnych, spersonalizowanych rozwiązań. Według raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” 69% klientów wskazuje na łatwość zawarcia ubezpieczenia jako kluczowy czynnik przy wyborze oferty, a 54% na szybkość uzyskania informacji. Ponadto, młodsze pokolenia wykazują większe zainteresowanie nowymi formami ubezpieczeń, takimi jak ochrona przed cyberatakami czy ubezpieczenia „na żądanie” z możliwością elastycznego zarządzania.
Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście - do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym - narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE i dodaje: Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe.
Ubezpieczenia online – przyszłość rynku
Z raportu PIU i Accenture jasno wynika, że młodsze generacje coraz częściej wybierają ubezpieczenia oferujące pełną obsługę cyfrową. Rozwiązania, takie jak: aplikacje mobilne, chatboty i portale klienta, umożliwiają samodzielne zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi, realizację płatności elektronicznych oraz zgłaszanie szkód online. 45% osób w wieku 18-35 lat deklaruje chęć korzystania z chatbotów do uzyskiwania informacji o ofertach ubezpieczeń, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na innowacyjne i w pełni cyfrowe rozwiązania w sektorze ubezpieczeniowym.
Cyfrowo i transparentnie
Pokolenia Z i Millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.
Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych Klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott, Dyrektor polskiego oddziału Balcia Insurance SE.
Przyszłość ubezpieczeń
Cyfryzacja sektora ubezpieczeń to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby Klientów, ale także inwestycja w przyszłość. Jak wynika z raportu, im młodsze pokolenia, tym większe oczekiwania wobec cyfrowych usług ubezpieczeniowych. Firmy, które zainwestują w nowoczesne technologie, będą miały szansę na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.