FM Logistic: już 250 operacji logistycznych zarządzanych za pomocą systemu Refl
FM Logistic podjęło decyzję o zmianie oprogramowania WMS i stopniowym przenoszeniu zarządzania procesami magazynowymi swoich klientów do systemu Reflex WMS od Hardis Group. Hardis Group i FM Logistic wypracowały wspólny efektywny model współpracy umożlwiający wdrażanie kolejnych aktywności samodzielnie przez odpowiednio przeszkolone zespoły operatora.
Warszawa, 17 maja 2022 r. – Reflex Logistics Solutions, twórca oprogramowania
do zarządzania procesami logistycznymi w obiektach magazynowych, podsumowuje dotychczasową współpracę z FM Logistic, w zakresie realizowania operacji logistycznych za pomocą systemu Reflex WMS. Oprogramowanie wykorzystywane jest dla klientów z sektora farmaceutycznego, kosmetycznego, FMCG, również w kanale e-commerce. System do zarządzania magazynem jest w pełni zintegrowany z ekosystemem rozwiązań usług logistycznych. Jest to możliwe dzięki stopniowemu rozbudowywaniu interfejsów API oferowanych standardowo w ramach rozwiązania. W celu poprawienia wydajności i jakości usług FM Logistic planuje sukcesywnie realizować projekty pozwalające na dalszą mechanizację i automatyzację procesów składowania i kompletacji w swoich magazynach.
Autonomiczne wdrażanie systemu Reflex WMS w całej Europie
Od 2016 roku 246 operacji zostało przeniesionych do systemu Reflex WMS: 133 w Europie Zachodniej, 79 w Europie Centralnej oraz 34 w Europie Wschodniej. Rozwiązanie jest obecnie używane w ośmiu językach, m.in. francuskim, angielskim, włoskim i polskim.
Jesteśmy teraz w stanie zintegrować system Reflex WMS w sposób całkowicie autonomiczny. Migrujemy jedno działanie w danym kraju, aby zwiększyć umiejętności krajowych zespołów wsparcia i kluczowych użytkowników w każdej placówce. Pozostałe migracje mogą być następnie przeprowadzane w poszczególnych krajach przy wsparciu naszych zespołów centralnych - wyjaśnia Rodolphe Bey, Director of Warehouse and Control Tower IT Department, FM Logistic.
Koncentracja na Europie Środkowej
W Europie Centralnej FM Logistic i Hardis Group wspólnie wdrażają system Reflex WMS. W ramach kooperacji czterech konsultantów wspiera zespoły dostawcy usług logistycznych, i tym samym, pomaga w uruchomieniu oprogramowania głównie w sektorze kosmetycznym, farmaceutycznym czy handlu elektronicznego. W Polsce spółka obecna jest od 2021 roku, pod nazwą Hardis Group Polska. Otwarcie nowej filii to element strategii rozwoju działań wokół oprogramowania Reflex na arenie międzynarodowej. Jej realizacja rozpoczęła się w 2017 r. i skupia się głównie na rozszerzeniu zakresu funkcjonalnego oferowanych rozwiązań: poprzez szczególnie znaczące prace badawczo-rozwojowe (14% sprzedaży w 2020 r.)
Dzięki otwarciu przez Grupę Hardis oddziału w Polsce, w ciągu jednego roku udało nam się podwoić liczbę wdrożeń w Europie Środkowej. Naszym celem w tym regonie jest przenoszenie od 15 do 20 procesów rocznie do nowego systemu Reflex WMS - mówi Guilhem Vicaire, , Central Europe Business Solutions Director, FM Logistic.
Wspólne prace rozwojowe nad udoskonaleniem i szybszym wdrożeniem systemu Reflex WMS
W ciągu ostatnich trzech lat FM Logistic i Hardis Group nawiązały partnerski model współpracy w celu udoskonalenia systemu Reflex WMS, zarówno pod względem funkcjonalność, jak i szybkości działania. Nowe funkcje i interfejsy API systemu Reflex WMS stopniowo wzbogacają podstawowy model oprogramowania dla FM Logistic, umożliwiając operatorowi logistycznemu szybsze wdrażanie rozwiązania i łatwiejszą integracjęz ekosystemem rozwiązań logistycznych (zarządzanie transportem i rezerwacją, co-packing, wieże kontrolne, mechanizacja itp.).
Pracujemy ramię w ramię z działem badawczo-rozwojowym Hardis Group nad projektowaniem nowych, standardowych funkcji rozwiązania. To nowe podejście pozwala nam systematycznie i szybko wdrażać kwartalne aktualizacje i korzystać z najnowszych innowacji oferowanych w systemie Reflex, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów utrzymania - komentuje Rodolphe Bey.
Efektywne zarządzanie procesami magazynowymi jest kluczowe w działalności produkcyjnej czy handlowej. Szczególne znaczenie ma dla operatorów logistycznych, którzy ze względu na olbrzymią konkurencyjność tego rynku, muszą stale obniżać koszty prowadzonych działalności przy jednoczesnym podnoszeniu jakości i innowacyjności swoich usług. Tym bardziej cieszymy się, że FM Logistic konsekwentnie wdraża nasze rozwiązanie w kolejnych lokalizacjach. To potwierdzenie, że Reflex WMS jest w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających Klientów – podsumowuje Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Sprzedaży, Reflex Polska.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.