Firma Brother osiągnęła kolejny kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju
Brother został pierwszym producentem na świecie, któremu przyznano poprawiony certyfikat Blue Angel DE-UZ 177 za regenerowane wkłady z tonerem i wkłady atramentowe do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma Brother otrzymała certyfikat przyznany na podstawie serii niezależnych testów i dokładnych audytów w ciągu dwóch lat w zakładzie regeneracji w Krupinie na Słowacji. Znak ekologiczny Blue Angel nakłada rygorystyczne wymagania na użyte materiały, emisje do powietrza w pomieszczeniach podczas procesu drukowania oraz charakterystykę działania tonera lub wkładów atramentowych. Toner TN-3512 RE otrzymał certyfikat po udowodnieniu, że Brother ponownie wykorzystuje komponenty, które stanowią co najmniej 75% masy produktu. Dodatkowo firma musiała przedstawić, że jest w stanie regenerować każdy wkład, tak aby mógł ponownie trafić do obiegu i zapewnia pełną identyfikację wszystkich części.
„Pracujemy od 2021 r., aby spełnić kryteria nagrody Blue Angel, co obrazuje nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i racjonalne podejście do zasobów. Ten wiodący certyfikat zrównoważonego rozwoju w Europie, potwierdza również postęp, jaki poczyniliśmy w tej dziedzinie oraz daje naszym klientom gwarancję, że kupowanie i regeneracja kaset z tonerem firmy Brother to sposób na drukowanie przyjazne środowisku” – komentuje Craig McCubbin, dyrektor zarządzający w Brother Industries UK i Globalnym Centrum Technologii Regeneracyjnych firmy Brother.
„Cieszymy się, że możemy przyznać firmie Brother jako pierwszemu producentowi OEM (producentowi oryginalnego sprzętu) certyfikat zgodnie ze zmienionymi kryteriami „Regenerowanych wkładów z tonerem i wkładów atramentowych do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych (DE-UZ 177, wydanie 2021)”. Trudny proces certyfikacji obejmował testowanie materiałów używanych przez firmę Brother oraz właściwości użytkowych tonera monochromatycznego. Musi on być również zgodny z niskoemisyjnymi urządzeniami biurowymi i spełniać nasze surowe wymagania dotyczące uwalniania najdrobniejszych cząstek podczas drukowania” – mówi Christoph Eßer-Ayertey, kierownik ds. środowiska RAL.
EcoDesign stosowany we wkładach Brother umożliwia firmie przetworzenie około 85% całej kolekcji. Dodatkowo oryginalne wkłady z tonerem Brother nie trafiają na wysypiska, dzięki akredytowanym punktom „zero odpadów na wysypisko”. Brother od 18 lat angażuje się w zbieranie sprzętów i materiałów eksploatacyjnych, recykling, oraz co najważniejsze, regenerację zużytych kaset z tonerem.
„Mamy ambitne plany i zawsze dążymy do zwiększenia naszych możliwości regeneracji. Jesteśmy również zaangażowani we współpracę z naszymi klientami i partnerami w celu opracowania nowych sposobów zrównoważonej regeneracji lub recyklingu naszej oferty drukarek” – komentuje Craig McCubbin.
Do tej pory firma Brother zregenerowała prawie 40 milionów oryginalnych kaset z tonerem i planuje zwiększenie tej liczby, a także wprowadzenie dodatkowych procesów regeneracji w całym swoim portfolio.
„Zobowiązania dotyczące obiegu zamkniętego znajdują odzwierciedlenie w naszej wizji środowiskowej 2050 oraz ambitnym celu redukcji emisji CO2 o 65% do 2030 r. i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich operacjach biznesowych do 2050 r., a wszystko to jest certyfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi)” – dodaje ekspert Brother.
Toner TN-3512 RE z certyfikatem Blue Angel jest obecnie używany w kontraktach B2B w Europie.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.