Firma Brother osiągnęła kolejny kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju
Brother został pierwszym producentem na świecie, któremu przyznano poprawiony certyfikat Blue Angel DE-UZ 177 za regenerowane wkłady z tonerem i wkłady atramentowe do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma Brother otrzymała certyfikat przyznany na podstawie serii niezależnych testów i dokładnych audytów w ciągu dwóch lat w zakładzie regeneracji w Krupinie na Słowacji. Znak ekologiczny Blue Angel nakłada rygorystyczne wymagania na użyte materiały, emisje do powietrza w pomieszczeniach podczas procesu drukowania oraz charakterystykę działania tonera lub wkładów atramentowych. Toner TN-3512 RE otrzymał certyfikat po udowodnieniu, że Brother ponownie wykorzystuje komponenty, które stanowią co najmniej 75% masy produktu. Dodatkowo firma musiała przedstawić, że jest w stanie regenerować każdy wkład, tak aby mógł ponownie trafić do obiegu i zapewnia pełną identyfikację wszystkich części.
„Pracujemy od 2021 r., aby spełnić kryteria nagrody Blue Angel, co obrazuje nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i racjonalne podejście do zasobów. Ten wiodący certyfikat zrównoważonego rozwoju w Europie, potwierdza również postęp, jaki poczyniliśmy w tej dziedzinie oraz daje naszym klientom gwarancję, że kupowanie i regeneracja kaset z tonerem firmy Brother to sposób na drukowanie przyjazne środowisku” – komentuje Craig McCubbin, dyrektor zarządzający w Brother Industries UK i Globalnym Centrum Technologii Regeneracyjnych firmy Brother.
„Cieszymy się, że możemy przyznać firmie Brother jako pierwszemu producentowi OEM (producentowi oryginalnego sprzętu) certyfikat zgodnie ze zmienionymi kryteriami „Regenerowanych wkładów z tonerem i wkładów atramentowych do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych (DE-UZ 177, wydanie 2021)”. Trudny proces certyfikacji obejmował testowanie materiałów używanych przez firmę Brother oraz właściwości użytkowych tonera monochromatycznego. Musi on być również zgodny z niskoemisyjnymi urządzeniami biurowymi i spełniać nasze surowe wymagania dotyczące uwalniania najdrobniejszych cząstek podczas drukowania” – mówi Christoph Eßer-Ayertey, kierownik ds. środowiska RAL.
EcoDesign stosowany we wkładach Brother umożliwia firmie przetworzenie około 85% całej kolekcji. Dodatkowo oryginalne wkłady z tonerem Brother nie trafiają na wysypiska, dzięki akredytowanym punktom „zero odpadów na wysypisko”. Brother od 18 lat angażuje się w zbieranie sprzętów i materiałów eksploatacyjnych, recykling, oraz co najważniejsze, regenerację zużytych kaset z tonerem.
„Mamy ambitne plany i zawsze dążymy do zwiększenia naszych możliwości regeneracji. Jesteśmy również zaangażowani we współpracę z naszymi klientami i partnerami w celu opracowania nowych sposobów zrównoważonej regeneracji lub recyklingu naszej oferty drukarek” – komentuje Craig McCubbin.
Do tej pory firma Brother zregenerowała prawie 40 milionów oryginalnych kaset z tonerem i planuje zwiększenie tej liczby, a także wprowadzenie dodatkowych procesów regeneracji w całym swoim portfolio.
„Zobowiązania dotyczące obiegu zamkniętego znajdują odzwierciedlenie w naszej wizji środowiskowej 2050 oraz ambitnym celu redukcji emisji CO2 o 65% do 2030 r. i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich operacjach biznesowych do 2050 r., a wszystko to jest certyfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi)” – dodaje ekspert Brother.
Toner TN-3512 RE z certyfikatem Blue Angel jest obecnie używany w kontraktach B2B w Europie.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.