Firma Brother osiągnęła kolejny kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju
Brother został pierwszym producentem na świecie, któremu przyznano poprawiony certyfikat Blue Angel DE-UZ 177 za regenerowane wkłady z tonerem i wkłady atramentowe do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma Brother otrzymała certyfikat przyznany na podstawie serii niezależnych testów i dokładnych audytów w ciągu dwóch lat w zakładzie regeneracji w Krupinie na Słowacji. Znak ekologiczny Blue Angel nakłada rygorystyczne wymagania na użyte materiały, emisje do powietrza w pomieszczeniach podczas procesu drukowania oraz charakterystykę działania tonera lub wkładów atramentowych. Toner TN-3512 RE otrzymał certyfikat po udowodnieniu, że Brother ponownie wykorzystuje komponenty, które stanowią co najmniej 75% masy produktu. Dodatkowo firma musiała przedstawić, że jest w stanie regenerować każdy wkład, tak aby mógł ponownie trafić do obiegu i zapewnia pełną identyfikację wszystkich części.
„Pracujemy od 2021 r., aby spełnić kryteria nagrody Blue Angel, co obrazuje nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i racjonalne podejście do zasobów. Ten wiodący certyfikat zrównoważonego rozwoju w Europie, potwierdza również postęp, jaki poczyniliśmy w tej dziedzinie oraz daje naszym klientom gwarancję, że kupowanie i regeneracja kaset z tonerem firmy Brother to sposób na drukowanie przyjazne środowisku” – komentuje Craig McCubbin, dyrektor zarządzający w Brother Industries UK i Globalnym Centrum Technologii Regeneracyjnych firmy Brother.
„Cieszymy się, że możemy przyznać firmie Brother jako pierwszemu producentowi OEM (producentowi oryginalnego sprzętu) certyfikat zgodnie ze zmienionymi kryteriami „Regenerowanych wkładów z tonerem i wkładów atramentowych do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych (DE-UZ 177, wydanie 2021)”. Trudny proces certyfikacji obejmował testowanie materiałów używanych przez firmę Brother oraz właściwości użytkowych tonera monochromatycznego. Musi on być również zgodny z niskoemisyjnymi urządzeniami biurowymi i spełniać nasze surowe wymagania dotyczące uwalniania najdrobniejszych cząstek podczas drukowania” – mówi Christoph Eßer-Ayertey, kierownik ds. środowiska RAL.
EcoDesign stosowany we wkładach Brother umożliwia firmie przetworzenie około 85% całej kolekcji. Dodatkowo oryginalne wkłady z tonerem Brother nie trafiają na wysypiska, dzięki akredytowanym punktom „zero odpadów na wysypisko”. Brother od 18 lat angażuje się w zbieranie sprzętów i materiałów eksploatacyjnych, recykling, oraz co najważniejsze, regenerację zużytych kaset z tonerem.
„Mamy ambitne plany i zawsze dążymy do zwiększenia naszych możliwości regeneracji. Jesteśmy również zaangażowani we współpracę z naszymi klientami i partnerami w celu opracowania nowych sposobów zrównoważonej regeneracji lub recyklingu naszej oferty drukarek” – komentuje Craig McCubbin.
Do tej pory firma Brother zregenerowała prawie 40 milionów oryginalnych kaset z tonerem i planuje zwiększenie tej liczby, a także wprowadzenie dodatkowych procesów regeneracji w całym swoim portfolio.
„Zobowiązania dotyczące obiegu zamkniętego znajdują odzwierciedlenie w naszej wizji środowiskowej 2050 oraz ambitnym celu redukcji emisji CO2 o 65% do 2030 r. i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich operacjach biznesowych do 2050 r., a wszystko to jest certyfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi)” – dodaje ekspert Brother.
Toner TN-3512 RE z certyfikatem Blue Angel jest obecnie używany w kontraktach B2B w Europie.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.