Firma Brother osiągnęła kolejny kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju
Brother został pierwszym producentem na świecie, któremu przyznano poprawiony certyfikat Blue Angel DE-UZ 177 za regenerowane wkłady z tonerem i wkłady atramentowe do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma Brother otrzymała certyfikat przyznany na podstawie serii niezależnych testów i dokładnych audytów w ciągu dwóch lat w zakładzie regeneracji w Krupinie na Słowacji. Znak ekologiczny Blue Angel nakłada rygorystyczne wymagania na użyte materiały, emisje do powietrza w pomieszczeniach podczas procesu drukowania oraz charakterystykę działania tonera lub wkładów atramentowych. Toner TN-3512 RE otrzymał certyfikat po udowodnieniu, że Brother ponownie wykorzystuje komponenty, które stanowią co najmniej 75% masy produktu. Dodatkowo firma musiała przedstawić, że jest w stanie regenerować każdy wkład, tak aby mógł ponownie trafić do obiegu i zapewnia pełną identyfikację wszystkich części.
„Pracujemy od 2021 r., aby spełnić kryteria nagrody Blue Angel, co obrazuje nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i racjonalne podejście do zasobów. Ten wiodący certyfikat zrównoważonego rozwoju w Europie, potwierdza również postęp, jaki poczyniliśmy w tej dziedzinie oraz daje naszym klientom gwarancję, że kupowanie i regeneracja kaset z tonerem firmy Brother to sposób na drukowanie przyjazne środowisku” – komentuje Craig McCubbin, dyrektor zarządzający w Brother Industries UK i Globalnym Centrum Technologii Regeneracyjnych firmy Brother.
„Cieszymy się, że możemy przyznać firmie Brother jako pierwszemu producentowi OEM (producentowi oryginalnego sprzętu) certyfikat zgodnie ze zmienionymi kryteriami „Regenerowanych wkładów z tonerem i wkładów atramentowych do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych (DE-UZ 177, wydanie 2021)”. Trudny proces certyfikacji obejmował testowanie materiałów używanych przez firmę Brother oraz właściwości użytkowych tonera monochromatycznego. Musi on być również zgodny z niskoemisyjnymi urządzeniami biurowymi i spełniać nasze surowe wymagania dotyczące uwalniania najdrobniejszych cząstek podczas drukowania” – mówi Christoph Eßer-Ayertey, kierownik ds. środowiska RAL.
EcoDesign stosowany we wkładach Brother umożliwia firmie przetworzenie około 85% całej kolekcji. Dodatkowo oryginalne wkłady z tonerem Brother nie trafiają na wysypiska, dzięki akredytowanym punktom „zero odpadów na wysypisko”. Brother od 18 lat angażuje się w zbieranie sprzętów i materiałów eksploatacyjnych, recykling, oraz co najważniejsze, regenerację zużytych kaset z tonerem.
„Mamy ambitne plany i zawsze dążymy do zwiększenia naszych możliwości regeneracji. Jesteśmy również zaangażowani we współpracę z naszymi klientami i partnerami w celu opracowania nowych sposobów zrównoważonej regeneracji lub recyklingu naszej oferty drukarek” – komentuje Craig McCubbin.
Do tej pory firma Brother zregenerowała prawie 40 milionów oryginalnych kaset z tonerem i planuje zwiększenie tej liczby, a także wprowadzenie dodatkowych procesów regeneracji w całym swoim portfolio.
„Zobowiązania dotyczące obiegu zamkniętego znajdują odzwierciedlenie w naszej wizji środowiskowej 2050 oraz ambitnym celu redukcji emisji CO2 o 65% do 2030 r. i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich operacjach biznesowych do 2050 r., a wszystko to jest certyfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi)” – dodaje ekspert Brother.
Toner TN-3512 RE z certyfikatem Blue Angel jest obecnie używany w kontraktach B2B w Europie.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.