ENELOOP WKRACZA W KOLEJNY ETAP PODRÓŻY W POSZUKIWANIU CZYSTEJ ENERGII
Najnowsze udoskonalenia w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju obejmują m.in. ekologiczne opakowania
Zellik, 21 czerwca 2022 r. – eneloop to marka akumulatorów oferująca klientom zupełnie nowe możliwości w zakresie stylu życia. Akumulatory są wstępnie naładowane za pomocą energii słonecznej i mogą być ponownie ładowane do 2100 razy1 – utrzymują 70-procentowy poziom naładowania nawet przez 10 lat2. Akumulatory eneloop, opracowane z myślą o zrównoważonym rozwoju i z troską o dobro naszej planety, urzeczywistniają zasady takie jak „Ponowne naładowanie” i „Ponowne użycie”, które są fundamentalne dla stworzenia Społeczeństwa Czystej Energii. eneloop wykorzystuje energię słoneczną, aby udowodnić, że zrównoważony Styl Życia Oparty na Czystej Energii jest możliwy do zrealizowania poprzez ponowne wykorzystywanie produktów.
Obecnie eneloop podejmuje kolejne kroki, mające na celu uzyskanie bardziej wydajnego i zeroemisyjnego akumulatora.
Innowacje w zakresie ZEROEMISYJNOŚCI, LEPSZEJ WYDAJNOŚCI i WIĘKSZEGO BEZPIECZEŃSTWA
„Naszym celem jest stworzenie akumulatorów o zerowej emisji”, mówi Silvia Scheers, dyrektor ds. marki eneloop w Advanced Power Solutions. „Naszym kolejnym krokiem są bardziej ekologiczne opakowania dla wszystkich akumulatorów i ładowarek eneloop. Nasza branża musi przestać wykorzystywać do tego celu twarde tworzywa sztuczne. Oprócz tego planujemy jeszcze intensywniejszą pracę nad poprawą jakości i wydajności. To dzięki wytyczonym celom mamy motywację do dalszego działania i wprowadzamy coraz to nowe udoskonalenia”.
1. Pierwszą innowacją jest wprowadzenie nowego, w pełni kartonowego i w 100% wolnego od plastiku opakowania dla akumulatorów. Pełni ono funkcję ochronną, ale także jest nośnikiem etykiety FSC Mix i przekazów dotyczących „Zrównoważonego Stylu Życia”. Ładowarki także zostały wyposażone w całkowicie nowe opakowanie niezawierające plastiku3.
2. Drugą innowacją jest zwiększenie wydajności naszego bestsellerowego akumulatora eneloop.
Minimalne pojemności zostały podniesione, aby zapewnić od 5 do 7% dłuższą żywotność dla obu typów akumulatorów. Udało się to osiągnąć poprzez zwiększenie pojemności w akumulatorach AA z 1900mAh do 2000mAh, a w akumulatorach AAA z 750mAh do 800mAh. Te ulepszenia dają klientom od 600 do 1000 godzin więcej na granie lub słuchanie radia4.
3. Idealnym uzupełnieniem powyższych innowacji są opakowania, które zapewniają bardziej czytelny przekaz dla konsumenta.
Nowy design opakowań eneloop gwarantuje, że cechy i zalety różnych asortymentów są bardziej zrozumiałe dla użytkownika. Opakowania ładowarek podkreślają zastosowane funkcje bezpieczeństwa (takie jak ochrona przed przeciążeniem, ochrona przed przegrzaniem, ochrona przed zwarciem), a nowe nazwy i kodowanie kolorami pomagają klientom rozróżnić ich funkcje techniczne.
Silvia Scheers: „W eneloop wierzymy, że najlepszym i prawdopodobnie jedynym sposobem na to, aby stworzyć zdrowszy, lepszy i bardziej zrównoważony świat jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Wydajność i wygoda użytkowania powinny iść ze sobą w parze. I właśnie te zasady zostały wcielone w życie przy produkcji naszej nowej linii produktów i opakowań”.
JAK ROZPOCZĘŁA SIĘ HISTORIA MARKI eneloop? Garść informacji o firmie
POCZĄTEK: bardzo ciepłe przyjęcie
Pierwsza wersja akumulatorów eneloop ujrzała światło dzienne w 2005 roku i spotkała się z ciepłym przyjęciem przez wszystkich użytkowników na świecie ceniących sobie ekologiczne rozwiązania i aktywny styl życia.
W 2013 r. eneloop stało się oficjalnie częścią marki Panasonic.
Do 2021 r. do dystrybucji na całym świecie trafiło ponad 550 milionów przyjaznych dla środowiska akumulatorów eneloop.
TERAŹNIEJSZOŚĆ: duża i stale rosnąca społeczność użytkowników
Dzisiaj fotografowie, twórcy i realizatorzy filmów wideo oraz miłośnicy technologii na całym świecie postrzegają eneloop jako wydajne i przyjazne dla środowiska produkty, na których można w pełni polegać w pracy lub w trakcie realizacji swoich pasji.
PRZYSZŁOŚĆ: większa wygoda, większa wydajność, ale przede wszystkim, produkt bardziej przyjazny dla środowiska
Wysiłki twórców eneloop zawsze skupiały się na zwiększeniu wygody użytkowania i wydajności.
Dziś akumulatory eneloop są ładowane energią słoneczną i mają wieloletni okres trwałości, zachowując swoje znakomite parametry przez długi czas.
eneloop to ciągłe doskonalenie się w zakresie zwiększania wygody i wydajności produktów oraz zmniejszania śladu węglowego, co jest najlepszą drogą do realizacji celów dotyczących zrównoważonego rozwoju.
___________________
1 Wg IEC61951-2 2011(7.5.13). 600 razy wg IEC61951-2 2017(7.5.1.4).
2 Własny szacunek wg IEC61951-2 2017(7.3.2).
3 Data wprowadzenia do sprzedaży ładowarek w nowych opakowaniach niezawierających plastiku jest uzależniona od dostępności materiałów w globalnym łańcuchu dostaw.
4 Wg IEC61951-2 2017(7.3.2).
5 Testy wewnętrzne.
___________________
APS NV
Advanced Power Solutions (dawniej Panasonic Energy Europe) jest jednym z najważniejszych dostawców baterii galwanicznych na rynku europejskim. W 2020 roku firma osiągnęła dochód na poziomie 213 mln euro. Nasze kluczowe produkty obejmują baterie alkaliczne, baterie cynkowo-węglowe, a także baterie Ni-MH i baterie specjalne. Mamy dwa zakłady produkcyjne, jeden w Belgii (Tessenderlo), a drugi w Polsce (Gniezno), w których w 2021 roku wyprodukowaliśmy łącznie ponad 1,8 mld sztuk. W ramach sieci ogólnoeuropejskiej sprzedajemy nasze produkty w ponad 50 krajach w Europie. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.panasonicbatteries.com.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.