Komunikaty PR

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

2025-03-18  |  10:00
Biuro prasowe

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju.

Wśród ogólnopolskich, kluczowych przedsięwzięć ostatnich lat znalazły się m.in. rozwój systemu zdalnego monitorowania wodomierzy we Wrocławiu, instalacja systemu wzmacniania sygnału sieci na Stadionie Śląskim w Chorzowie czy też dostarczenie dzierżawionego łącza internetowego dla organizatorów konferencji Impact CEE w Poznaniu.

Właśnie w stolicy Wielkopolski Emitel dostrzega duży potencjał dla wdrażania innowacyjnych technologii Internetu Rzeczy w samorządach i biznesie. Spółka nawiązała współpracę z Urzędem Miasta Poznań oraz Fundacją In_Spire (fundacja grupy MTP), zostając pierwszym partnerem programu Poznań CityLab, zainaugurowanego przez te podmioty. Wspólnym celem jest popularyzacja nowoczesnych technologii, realizacja projektów pilotażowych (model POC - Proof of Concept) oraz rozwój innowacyjnych rozwiązań w obszarze Smart City i systemów DAS (Distributed Antenna System).

28 lutego w Poznaniu odbyło się spotkanie inaugurujące współpracę, podczas którego podpisano trójstronny list intencyjny. Gospodarzami wydarzenia byli: Michał Łakomski (Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Poznań, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City), Iwona Kasprzak (Prezes Fundacji In_Spire) oraz Maciej Staszak (Wiceprezes Zarządu Emitel). W trakcie spotkania zaprezentowano założenia programu Poznań CityLab oraz omówiono możliwości implementacji innowacyjnych rozwiązań technologicznych z oferty biznesowej Emitel.

emitel

– Emitel to nie tylko integrator technologii, ale przede wszystkim aktywny członek społeczności lokalnych i uczestnik lokalnych ekosystemów technologicznych. Dzięki naszej obecności w regionach możemy lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów i mieszkańców. Dlatego od kilku miesięcy konsekwentnie poszerzamy naszą sieć regionalnych przedstawicieli biznesowych. Wielkopolska to miejsce, które od lat konsekwentnie rozwija koncepcję smart city, a program Poznań CityLab jest kolejnym krokiem na tej drodze. Cieszymy się, że możemy być częścią tej inicjatywy i wspólnie pracować nad rozwiązaniami, które wpłyną na rozwój całego regionu – powiedział Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu Emitel.

Program Poznań City Lab integruje środowisko biznesowe, naukowe i społeczne, wspierając rozwój innowacji na rzecz mieszkańców miasta oraz lokalnych przedsiębiorców. Emitel aktywnie zaangażuje się w testowanie oraz wdrażanie nowych rozwiązań, wspierając rozwój Wielkopolski jako jednego  liderów technologicznych innowacji.

Źródło: Emitel

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.