Komunikaty PR

e-Izba z Microsoft razem dla omnicommerce!

2021-02-05  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Bocian
Izba Gospodarki Elektronicznej

Pańska
00-837 Warszawa
pr|eizba.pl| |pr|eizba.pl
662108088
https://eizba.pl/

Izba Gospodarki Elektronicznej, w ramach działań grupy merytorycznej New Technology for Omnicommerce, zaprosiła do współpracy Microsoft. Funkcję szefa Grupy objął Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska. Celem New Technology for Omnicommerce jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikacji, najnowsze rozwiązania technologiczne - w tym także rozwiązania startupów - które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce. Osią działalności Grupy jest połączenie firm członkowskich e-Izby ze spółkami technologicznymi oraz startupami, prezentującymi innowacyjne rozwiązania.

Celem  grupy roboczej  Izby Gospodarki Elektronicznej – New Technology for Omnicommerce, której Microsoft został Partnerem - jest nawiązanie współpracy z obiecującymi spółkami technologicznymi oraz startupami, które będą mogły prezentować swoje usługi i rozwiązania branżom w obszarach związanych z e-commerce. Działalność Grupy ma mieć  wymiar informacyjny, edukacyjny, jak  i operacyjny.

W ramach Grupy planowane jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikcji, najnowsze rozwiązania technologiczne, które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce.

 - Technologie są fundamentem zautomatyzowanego procesu sprzedaży, jakim jest e-commerce. Dzięki technologii można sprostać potrzebom klienta, które dynamicznie się zmieniają. Technologie dają możliwość efektywniejszego zarządzania kanałami omnicommerce. Prym nadal wiodą rozwiązania, takie jak Big Data, sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. W świecie realnym są to natomiast inteligentne półki informujące personel o brakach towaru, ekrany rozpoznające i profilujące klientów, samoobsługowe kasy czy roboty zajmujące się uzupełnianiem towarów na półkach. Przewaga technologii w biznesie handlu jest ogromna. Daje ona także możliwość synchronizacji klientów kupujących wielokanałowo. Utworzona w sierpniu 2020 roku Grupa będzie przedstawiała propozycje nowych rozwiązań technologicznych dla omnicommerce, które następnie zostaną zaprezentowane potencjalnym klientom - sklepom internetowym, platformom e-commerce, bankom czy branży retail - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Poprzeczka w kluczowych wymiarach modelu biznesowego została wysoko zawieszona. Firmy coraz chętniej i więcej inwestują w cyfryzację ścieżki i procesów klientów. Celem grupy New Technology for Omnicommerce jest pokazanie, w jaki sposób przejść tę ścieżkę najbardziej efektywnie. To dlatego, spotkania planowane w ramach Grupy będą miały formę warsztatów.

 

- Omnichannel zastępuje dzisiaj wielokanałowość i obejmuje kanały, takie jak fizyczne lokalizacje i środowiska, e-commerce, aplikacje mobilne, media społecznościowe i nowe formaty, takie jak rzeczywistość rozszerzona i mieszana lub dynamicznie spersonalizowane wideo.  W ramach grupy New Technology for Omnicommerce chcemy zaangażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału. Prezentowane rozwiązania będzie można przetestować i sprawdzić. Zakładamy również, że uczestnicy będą mogli w ramach warsztatu zbudować swój prototyp. Do tego celu chcemy wykorzystać MTC (Microsoft Technology Center). Zapraszamy startupy i firmy technologiczne do zaprezentowania swoich rozwiązań przed uczestnikami grupy Omnichannelmówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.

 

W ramach spotkań grupy omawiane i prezentowane będą rozwiązania z czterech obszarów tematycznych:

 

  • OmniData, czyli o danych pozwalających stworzyć profil klienta;
  • OmniCommunication, czyli wielokanałowe podejście do marketingu, sprzedaży i obsługi klientów w sposób, który tworzy zintegrowane i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, w jakim kanale się porusza;
  • OmniJourney, czyli o procesie zakupowym z perspektywy nabywcy oraz dostawcy oraz interakcji pomiędzy osobami i zasobami zaangażowanymi w proces zakupu i sprzedaży;
  • OmniLogic, czyli o tym, jakimi kanałami sprzedawcy powinni docierać do klienta, dla lepszych rezultatów, tak by być atrakcyjnym i konkurencyjnym na rynku.

 

 

Działanie grupy New Technology for Omnicommerce zaplanowane jest w czasie na co najmniej kilka miesięcy. Do udziału w webinarach oraz warsztatach zaproszeni będą przedstawiciele firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Kalendarz warsztatów prezentuje się następująco:

  • 20.04 - OmniData. Customer Data Platform  
  • 24.06 - OmniCommunication. Kanały komunikacyjne z klientem  
  • 01.10 - OmniJourney. Intelligent Customer Journey  
  • 25.11 - OmniProcess. Omnichannel Process Automatization 
     

- Sprzedaż wielokanałowa to strategia działania przedsiębiorstwa przyszłości. Jej zastosowanie w firmie wymaga kompetencji oraz wizji, którą pozwalają spełnić określone narzędzia i usługi skrojone na miarę potrzeb współczesnego biznesu. Naszym celem jest ich pokazanie oraz nauczenie, jak wykorzystać je najbardziej efektywnie - dodaje Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.

 

 

O Izbie Gospodarki Elektronicznej  

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:

  • reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie;
  • rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej;
  • wspieranie przedsiębiorców poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych;
  •  wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.