Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego
Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność statutową organizacji, w tym przygotowywanie kolorowych materiałów edukacyjnych, wydruki formularzy i ekspertyz prawnych oraz działania marketingowe placówki. To też wielka pomoc w prowadzeniu księgowości organizacji.
W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców[1]. Pomocy udziela im Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze, którego misją jest stworzenie jak najlepszych warunków integracji obcokrajowców i społeczności lokalnej Stolicy. Organizacja od 2014 roku prowadzi działalność w zakresie edukacji, bieżącego wsparcia cudzoziemców oraz aktywizacji i promocji kultury oferując m.in. profesjonalną pomoc formalno-prawną czy zajęcia z nauki języka polskiego.
Pod opieką Centrum Wielokulturowego znajdują się obcokrajowcy w różnym wieku, w tym małe dzieci, dla których kolorowe, drukowane materiały do nauki języka polskiego są niezwykle istotne. Do tej pory placówka musiała korzystać z uprzejmości zewnętrznych podmiotów posiadających jedynie monochromatyczne maszyny, co znacznie ograniczało możliwości nauczania i utrudniało bieżącą działalność. Dzięki firmie Lexmark podopieczni Centrum oraz zaangażowane w projekt społeczności lokalne będą mogły w łatwy i komfortowy sposób korzystać z wszystkich udogodnień urządzeń drukujących tj. drukowanie, kopiowanie i skanowanie. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość drukowania z urządzeń mobilnych, a także dostępność w urządzeniach różnych wersji językowych, co ułatwia korzystanie z maszyn dla obcokrajowców, którzy dopiero uczą się jeżyka polskiego.
- Firma Lexmark jest międzynarodową korporacją, łączącą różne kultury i środowiska. Dlatego bliska nam jest inicjatywa Centrum Wielokulturowego, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe a także lokalną społeczność. Mam nadzieję, że ten mały gest choć trochę ułatwi codzienną pracę członkom Centrum i pomoże jej podopiecznym w poznawaniu i uczeniu się nowego otoczenia – mówi Karolina Duchnowska, Open Channel Manager.
Z prezentu najbardziej cieszą się podopieczni Centrum.
- Estetyka materiałów edukacyjnych wpływa nie tylko na komfort i przyjazność nauki, ale też na proces zapamiętywania. Cieszę się, że nasi podopieczni będą mieć zdecydowanie lepsze warunki do zdobywania wiedzy nieodstające od ich polskich kolegów. A my będziemy mogli dużo lepiej promować nasze wydarzenia np. poprzez wydruki plakatów czy ulotek – komentuje Małgorzata Sójka przedstawiciel Centrum Wielokulturowego.
[1] Źródło: Dane GUS, Informacja prasowa, „Populacja cudzoziemców w Polsce w czasie COVID-19”, dostępne na: https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/kapital-ludzki/populacja-cudzoziemcow-w-polsce-w-czasie-covid-19,12,1.html [Ostatni dostęp: 01.09.2021r.].
Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł
SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.