Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego
Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność statutową organizacji, w tym przygotowywanie kolorowych materiałów edukacyjnych, wydruki formularzy i ekspertyz prawnych oraz działania marketingowe placówki. To też wielka pomoc w prowadzeniu księgowości organizacji.
W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców[1]. Pomocy udziela im Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze, którego misją jest stworzenie jak najlepszych warunków integracji obcokrajowców i społeczności lokalnej Stolicy. Organizacja od 2014 roku prowadzi działalność w zakresie edukacji, bieżącego wsparcia cudzoziemców oraz aktywizacji i promocji kultury oferując m.in. profesjonalną pomoc formalno-prawną czy zajęcia z nauki języka polskiego.
Pod opieką Centrum Wielokulturowego znajdują się obcokrajowcy w różnym wieku, w tym małe dzieci, dla których kolorowe, drukowane materiały do nauki języka polskiego są niezwykle istotne. Do tej pory placówka musiała korzystać z uprzejmości zewnętrznych podmiotów posiadających jedynie monochromatyczne maszyny, co znacznie ograniczało możliwości nauczania i utrudniało bieżącą działalność. Dzięki firmie Lexmark podopieczni Centrum oraz zaangażowane w projekt społeczności lokalne będą mogły w łatwy i komfortowy sposób korzystać z wszystkich udogodnień urządzeń drukujących tj. drukowanie, kopiowanie i skanowanie. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość drukowania z urządzeń mobilnych, a także dostępność w urządzeniach różnych wersji językowych, co ułatwia korzystanie z maszyn dla obcokrajowców, którzy dopiero uczą się jeżyka polskiego.
- Firma Lexmark jest międzynarodową korporacją, łączącą różne kultury i środowiska. Dlatego bliska nam jest inicjatywa Centrum Wielokulturowego, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe a także lokalną społeczność. Mam nadzieję, że ten mały gest choć trochę ułatwi codzienną pracę członkom Centrum i pomoże jej podopiecznym w poznawaniu i uczeniu się nowego otoczenia – mówi Karolina Duchnowska, Open Channel Manager.
Z prezentu najbardziej cieszą się podopieczni Centrum.
- Estetyka materiałów edukacyjnych wpływa nie tylko na komfort i przyjazność nauki, ale też na proces zapamiętywania. Cieszę się, że nasi podopieczni będą mieć zdecydowanie lepsze warunki do zdobywania wiedzy nieodstające od ich polskich kolegów. A my będziemy mogli dużo lepiej promować nasze wydarzenia np. poprzez wydruki plakatów czy ulotek – komentuje Małgorzata Sójka przedstawiciel Centrum Wielokulturowego.
[1] Źródło: Dane GUS, Informacja prasowa, „Populacja cudzoziemców w Polsce w czasie COVID-19”, dostępne na: https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/kapital-ludzki/populacja-cudzoziemcow-w-polsce-w-czasie-covid-19,12,1.html [Ostatni dostęp: 01.09.2021r.].

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.