Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego
Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność statutową organizacji, w tym przygotowywanie kolorowych materiałów edukacyjnych, wydruki formularzy i ekspertyz prawnych oraz działania marketingowe placówki. To też wielka pomoc w prowadzeniu księgowości organizacji.
W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców[1]. Pomocy udziela im Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze, którego misją jest stworzenie jak najlepszych warunków integracji obcokrajowców i społeczności lokalnej Stolicy. Organizacja od 2014 roku prowadzi działalność w zakresie edukacji, bieżącego wsparcia cudzoziemców oraz aktywizacji i promocji kultury oferując m.in. profesjonalną pomoc formalno-prawną czy zajęcia z nauki języka polskiego.
Pod opieką Centrum Wielokulturowego znajdują się obcokrajowcy w różnym wieku, w tym małe dzieci, dla których kolorowe, drukowane materiały do nauki języka polskiego są niezwykle istotne. Do tej pory placówka musiała korzystać z uprzejmości zewnętrznych podmiotów posiadających jedynie monochromatyczne maszyny, co znacznie ograniczało możliwości nauczania i utrudniało bieżącą działalność. Dzięki firmie Lexmark podopieczni Centrum oraz zaangażowane w projekt społeczności lokalne będą mogły w łatwy i komfortowy sposób korzystać z wszystkich udogodnień urządzeń drukujących tj. drukowanie, kopiowanie i skanowanie. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość drukowania z urządzeń mobilnych, a także dostępność w urządzeniach różnych wersji językowych, co ułatwia korzystanie z maszyn dla obcokrajowców, którzy dopiero uczą się jeżyka polskiego.
- Firma Lexmark jest międzynarodową korporacją, łączącą różne kultury i środowiska. Dlatego bliska nam jest inicjatywa Centrum Wielokulturowego, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe a także lokalną społeczność. Mam nadzieję, że ten mały gest choć trochę ułatwi codzienną pracę członkom Centrum i pomoże jej podopiecznym w poznawaniu i uczeniu się nowego otoczenia – mówi Karolina Duchnowska, Open Channel Manager.
Z prezentu najbardziej cieszą się podopieczni Centrum.
- Estetyka materiałów edukacyjnych wpływa nie tylko na komfort i przyjazność nauki, ale też na proces zapamiętywania. Cieszę się, że nasi podopieczni będą mieć zdecydowanie lepsze warunki do zdobywania wiedzy nieodstające od ich polskich kolegów. A my będziemy mogli dużo lepiej promować nasze wydarzenia np. poprzez wydruki plakatów czy ulotek – komentuje Małgorzata Sójka przedstawiciel Centrum Wielokulturowego.
[1] Źródło: Dane GUS, Informacja prasowa, „Populacja cudzoziemców w Polsce w czasie COVID-19”, dostępne na: https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/kapital-ludzki/populacja-cudzoziemcow-w-polsce-w-czasie-covid-19,12,1.html [Ostatni dostęp: 01.09.2021r.].

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.