Komunikaty PR

Czy w dobie pracy hybrydowej wszyscy staliśmy się cyborgami?

2022-01-19  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

W czasach, w których obecnie funkcjonujemy, wszyscy pracownicy są bioniczni. Jesteśmy wspomagani przez technologię praktycznie na każdym kroku – przez wsparcie w zdobywaniu wiedzy, zwiększenie produktywności czy komunikację w czasie rzeczywistym ze współpracownikami bez względu na ich lokalizację. Nawet jeśli technologia nie jest jeszcze fizycznie częścią naszego ciała, jesteśmy z nią coraz bardziej zżyci, a nasze codzienne działania są wspomagane przez aplikacje, programy czy słuchawki i zestawy do audio oraz wideokonferencji. Należy zauważyć, że innowacyjne rozwiązania znacznie zwiększają możliwości w zakresie pracy hybrydowej, jednak nie wolno nam zaniedbywać takich kwestii jak kontakty międzyludzkie, bezpieczeństwo i prywatność, które będą miały duży wpływ na to, jak myślimy o technologii w miejscu pracy. Lockdown jeszcze bardziej zobrazował nie tylko wachlarz możliwości, które daje biznesowi wdrożenie rozwiązań technologicznych, ale również szereg korzyści.

Aż 91% globalnych organizacji wspiera obecnie pracę w domu, w porównaniu do 63% przed wybuchem epidemii – wynika z badania Nemertes Research. Firmy, które odpowiednio wcześniej wprowadziły systemy umożliwiające sprawną komunikację oraz rozwiązania chmurowe pozwalające na pracę z dowolnego miejsca były w zdecydowanie lepszym położeniu w dobie powszechnej pracy zdalnej wymuszonej sytuacją epidemiologiczną. Jednak warto zauważyć, że pracownicy szybko przyzwyczaili się do nowego modelu współpracy – na tyle, że wykonywanie służbowych obowiązków w starym modelu wyłącznie z siedziby firmy wydaje się już mniej atrakcyjna, szczególnie że przy wsparciu rozwiązań technologicznych możliwa jest realizacja zadań zawodowych bez straty dla biznesu.

Rozwój technologii umożliwił sprawną komunikację i znacznie zmniejszył bariery we współpracy, pozwalając na elastyczną oraz komfortową pracę. Firmy, które umocniły swoją pozycję na rynku, stworzyły sieć ludzi i technologii, które dzięki ścisłej kooperacji tworzą wartość dla klienta. W tym systemie lokalizacja nie jest już istotna, a na znaczeniu zyskują indywidualne talenty oraz zaangażowanie pracowników. Większa elastyczność w doborze miejsca pracy przyniosła pracownikom szereg korzyści. Z naszych badań wynika, że aż 34% pracowników biurowych w Polsce ceni sobie pracę z domu za znaczną oszczędność czasu na dojazdy, ten sam odsetek zatrudnionych (34%) wskazuje, że wykonywanie służbowych obowiązków poza siedzibą firmy przyczyniło się do mniejszego odczuwania stresu w związku z pracą.

Przedsiębiorcy powinni pogodzić się z faktem, że przyszłość to elastyczne środowisko pracy, które powinno zaspokajać potrzeby wszystkich członków zespołu. Zauważamy, jednak że w tym obszarze jest jeszcze dużo do zrobienia. Z badania „Poly Evolution of the Workplace” wynika, że pomimo rosnącej popularności pracy zdalnej i hybrydowej wiele firm nie zapewniło swoim pracownikom odpowiednich narzędzi. Nadal aż ⅕ (20%) respondentów z Polski nie została wyposażona w urządzenia do komfortowej pracy. Aplikacje w chmurze, oprogramowanie do współpracy, słuchawki bezprzewodowe, urządzenia do audio i wideokonferencji wpisały się już w podstawowe wyposażenie wszystkich zatrudnionych, dlatego warto zadbać, aby pracownicy posiadali rozwiązania do pracy, bez względu na miejsce jej wykonywania. Sposób, w jaki pracujemy – zmienił się na dobre, a hybrydowy model współpracy zostanie z nami na dłużej, co oznacza, że firmy muszą wyposażyć swoje miejsca pracy i pracowników jak najszybciej, jeśli chcą odnieść sukces.

Należy przyznać, że pandemia była „zapalnikiem” technologicznej rewolucji, w której większa część życia osobistego oraz zawodowego została przeniesiona do online ze względów bezpieczeństwa. Jednak musimy pamiętać, że pracownicy nie są maszynami.  Wprowadzenie ograniczeń w kontakcie bezpośrednim znacznie uwypukliło potrzebę inwestowania w kulturowe i behawioralne elementy elastycznej pracy, które pozwalają zatrudnionym odnaleźć się w nowej normalności. Nowe technologie dają firmie wiele możliwości, jednak nie możemy zapominać, że jesteśmy tylko ludźmi, a rozwiązania IT same w sobie nie są panaceum. Jednak odpowiednio wykorzystywane mogą pomoc w utrzymaniu zadowolenia pracowników i kultury biznesu.

komentuje Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w Poly

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku? Biuro prasowe
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną
Technologie Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-03-25 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.