Czy klimatyzacja może ochronić przed wirusami i bakteriami?
W okresie letnim, kiedy doskwierają upały, a wilgotność powietrza daje się we znaki, chcemy by w naszym domu zawsze panowała odpowiednia temperatura. Dzięki nowoczesnej technologii klimatyzacyjnej możemy sprawić, że schłodzone powietrze, którym oddychamy w naszych mieszkaniach będzie nie tylko dawało nam ulgę, ale również ustrzeże nas przed groźnymi bakteriami i wirusami, w tym SARS-COV2.
W obecnych czasach zagrożenia pandemicznego, zwracamy szczególną uwagę na higienę. Stosujemy się tu do zaleceń, często myjąc ręce i zachowując dystans społeczny. Poza tym zwracamy uwagę na jakość powietrza, którym oddychamy, wietrząc pomieszczenia, w których spędzamy dużo czasu. Coraz częściej przebywamy również w domu – szczególnie dzieci, seniorzy i pracujący zdalnie, dlatego tak ważne jest zapewnienie w nim nie tylko komfortu cieplnego, ale również zadbanie o zdrowie najbliższych.
Pomocne mogą tu być nowoczesne technologie w klimatyzacji domu. Na rynku dostępne są już modele inteligentnych klimatyzatorów serii Energy Pro firmy Hisense. Produkt wyróżnia certyfikowana technologia Hisense HI-NANO, która oczyszcza powietrze z bakterii i wirusów – w tym SARS-CoV2. Komfort użytkowania zapewnia także asystent kontroli temperatury i wilgotności powietrza, a także możliwość sterowania klimatyzatorem przez smartfona, dzięki dedykowanej aplikacji HiSmart Life.
Chroń siebie i swoich bliskich
Dzięki HI-NANO klimatyzatory Hisense serii Energy Pro, skutecznie, bo aż w 93,54% usuwają z powietrza wirusa SARS-CoV-2 i to w ciągu zaledwie dwóch godzin*. Jest to możliwe dzięki niezwykle wysokiemu stężeniu jonów dodatnich i ujemnych (do 1 mln/cm3), które mają działanie silnie utleniające i wysoce reaktywne. Co to oznacza w praktyce? Jony przywierają do powierzchni bakterii lub wirusa, powodując utratę ich aktywności, po to by przekształcić je w nieszkodliwe cząsteczki wody. Funkcja jonizacji gwarantuje powietrze wolne od zarazków.
Inteligentna kontrola gdziekolwiek jesteś
Komfort spędzania czasu w pomieszczeniach zapewni funkcja AI Smart, która automatycznie dostosowuje temperaturę powietrza i intensywność nawiewu. Niezależnie od podejmowanych aktywności, AI Smart zadba o optymalne warunki. Ustawieniami można również sterować przez smartfona. Aplikacja HiSmart Life, która jest intuicyjna w obsłudze – dzięki niej podłączymy klimatyzator do domowej sieci Wi-Fi i będziemy cieszyć się czystym powietrzem. Jest to szczególnie przydatne zwłaszcza w upalne dni, gdy możemy zadbać o komfortową temperaturę pomieszczeń przed powrotem do mieszkania lub domu.
Seria Energy Pro została też wyposażona w system inteligentnego sterowania temperaturą i wilgotnością powietrza, a także intensywnością nawiewu. Technologia Hisense TMS (Comfort Control System) służy do obliczania parametrów środowiska, panującego wewnątrz pomieszczeń, aby najlepiej dostosować warunki. W oparciu o pomiar wilgotności powietrza, prędkości nawiewu, promieniowania cieplnego, inteligentnie kontroluje temperaturę, dbając o optymalne warunki.
Energooszczędne i ultra-ciche
Hisense w swoich produktach kładzie nacisk nie tylko na wygodę użytkowania, ale równie istotną rolę odgrywają w nich „zielone” innowacje. Dobrze widać to w kwestii oszczędności energii w trybie stand-by, w którym klimatyzatory serii Energy Pro zużywają minimalną ilość energii, czyli 1W. Dodatkowo klimatyzatory Hisense pracują na czynniku chłodniczym R32, dzięki czemu negatywny wpływ na środowisko jest podwójnie redukowany, a sam czynnik jest łatwiejszy w odzysku i ponownym wykorzystaniu. Ponadto wygodzie użytkowników oraz otoczeniu sprzyja ultraniski poziom hałasu – Hisense Energy Pro generują zaledwie 19 dB w trybie wentylacji, czyli poziom niższy od szeptu, który wynosi 20 dB i niewiele więcej, bo tylko 27 dB w trybie chłodzenia. To ważne, bo praca klimatyzotora nie zakłóca snu, zapewniając komfort przez całą dobę. Energy Pro to urządzenia uniwersalne, dzięki temu mogą być też instalowane w kombinowanym układzie Multi Split.
* wykazane przez francuskie laboratorium Texcell, globalną kontraktową organizację badawczą, która specjalizuje się w testach wirusowych.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.