Komunikaty PR

Co nas czeka w turystyce po COVID-19

2020-09-28  |  13:25
Biuro prasowe

Branża turystyczna doświadczyła podczas pandemii śmierci klinicznej. Podczas gdy bezrobocie w głównych segmentach przemysłu osiągnęło 50-60 procent, tak obłożenie hoteli na całym świecie spadło o prawie 90 proc. w ciągu zaledwie kilku tygodni. W szczytowym okresie kwarantanny obciążenie linii lotniczych spadło o około 80 proc., a wielu przewoźników i dystrybutorów sieciowych ograniczyło swój personel do poziomu minimalnego. Organizatorzy wycieczek byli zarzuceni prośbami o anulowanie wycieczek, a czas rozpatrywania wniosków o zwrot kosztów wydłużył się do 30-90 dni.

Bezkontaktowe interfejsy i nowe standardy komfortu

Według ekspertów DataArt, globalnej firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym, po zniesieniu ograniczeń, biura podróży zainwestują w rozwiązania informatyczne, które mogą pomóc w skalowaniu ich działalności i wdrożeniu środków bezpieczeństwa w oczekiwaniu na reakcję potencjalnych klientów. Rejestracja cyfrowa, aktywacja głosowa, rozpoznawanie twarzy i inne technologie sterowania zbliżeniowego staną się powszechne. Ponadto coraz więcej operacji można kontrolować z poziomu urządzenia użytkownika. Firmy będą skłonne wydawać pieniądze na nowe rozwiązania próbując osiągnąć poziom z 2019 roku.

Kolejnym obszarem wartym szczególnej uwagi będzie konwergencja TravelTech i MedTech. W szczególności analiza danych z badań medycznych i informacji o szczepieniach prawdopodobnie zostanie włączona do procesów kontroli celnej i granicznej i brana pod uwagę przy sprawdzaniu bezpieczeństwa na lotnisku.

Ponadto technologie cyfrowe będą aktywnie wykorzystywane do kontrolowania tłumów i dostosowywania pracy w zależności od przepustowości różnych obiektów. Środki techniczne będą w stanie ostrzec odpowiednie działy firm i organów regulacyjnych o potrzebie konserwacji i dezynfekcji, o zagrożeniach dla zdrowia pracowników.

Niektóre trendy przemysłowe otrzymają nowy bodziec, na przykład rozpowszechnienie standardu NDC (New Distribution Capability) w dziedzinie zarządzania zasobami lotniczymi i chatbotów do komunikacji z klientami. Terminale dotykowe i kioski samoobsługowe zastąpią urządzenia różnymi typami bezkontaktowych interfejsów, ten sam trend będzie dotyczył pilotów i przełączników, kart-kluczy, a nawet przycisków w windach.

Wydajność jako priorytet

Poprawa efektywności sprzedaży indywidualnej w najbliższej przyszłości może być ważniejsza niż zwiększenie sprzedaży całkowitej. Udział turystyki lokalnej z podróżami w promieniu 600 km wzrośnie w stosunku do podróży na duże odległości. Stworzy to okazję, aby zabytki o znaczeniu lokalnym i kierunki, które wcześniej przyciągały ograniczoną uwagę, mogły przyjąć zauważalnie więcej ludzi.

Głównymi kanałami interakcji z klientami będą aplikacje mobilne oraz terminale z interfejsem zbliżeniowym. Z tych samych powodów utrzymanie w czystości poręczy schodów ruchomych, wind, pokoi hotelowych, wnętrz samolotów i samochodów do wynajęcia będzie rozwiązane za pomocą światła UV. Takie zmiany będą raczej powolne, gdyż będą wymagały inwestycji kapitałowych, ale koszt wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w zakresie czyszczenia i odkażania zmniejszy się ze względu na ich masowe wykorzystanie.

Jest prawdopodobne, że upowszechnienie się technologii monitorowania lokalizacji ludzi i zapobiegania naruszeniom izolacji, jeśli taka zostanie wprowadzona, może wymagać od firm potwierdzenia dystansu społecznego dla pracowników i klientów. Wzrost całkowitej ilości takich danych doprowadzi do wzrostu aktywności cyberprzestępców, co spowoduje, że kwestie bezpieczeństwa IT będą priorytetowe.

Konsolidacja branż pokrewnych

Dość radykalnie zmieni się model biznesowy wielu sieci hotelowych, biur podróży, przewoźników, punktów gastronomicznych. Oczywiste jest, że linie lotnicze, których obciążenie znacznie spadło, lub restauracja, która zmniejszyła liczbę stolików, aby zwiększyć odległość między nimi, nie będą w stanie funkcjonować po staremu. Ponadto koszty sprzątania i pielęgnacji pomieszczeń nieuchronnie będą nadal rosły, więc większość przedsiębiorstw z sektora będzie musiała szukać nowych sposobów obniżenia kosztów. W konsekwencji skoncentrują się na technologiach poprawiających efektywność operacyjną. W szczególności technologie inteligentnej automatyzacji (AI) mogą przyciągać większą uwagę. Utrzymuje się również znaczny popyt na imprezy online i usługi dostawy do domu.

Mali operatorzy, najbardziej dotknięci spadającymi wydatkami konsumentów, zostaną wchłonięci przez większych konkurentów lub po prostu znikną z rynku. Prawdopodobnie nastąpi konsolidacja branży: duzi gracze z wystarczającymi zasobami podążą ścieżką integracji poziomej i pionowej, aby wspólnie stworzyć więcej kanałów generowania dochodu. Analiza danych użytkownika posłuży do personalizacji oferty, opracowania kierunków sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Rozprzestrzenianie się śledzenia kontaktów może wywołać boom w technologiach i platformach personalizacji. Pomimo problemu z poufnością, mogą pojawić się nowe modele, w których użytkownicy mogą odmówić podania dodatkowych danych o sobie i osobach, z którymi się komunikowali w zamian za inne informacje. W szczególności dane ważne dla zdrowia publicznego lub środowiska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:00

Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł

Smartfony ZTE Blade to seria przystępnych cenowo telefonów zbalansowanych pod kątem stosunku ceny do jakości. Charakteryzują się one estetycznym i niebanalnym designem oraz odpowiednio
Technologie SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
2024-04-19 | 13:00

SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI

SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie AI i umożliwią budowanie wiarygodnych i
Technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.