Komunikaty PR

Co nas czeka w turystyce po COVID-19

2020-09-28  |  13:25
Biuro prasowe

Branża turystyczna doświadczyła podczas pandemii śmierci klinicznej. Podczas gdy bezrobocie w głównych segmentach przemysłu osiągnęło 50-60 procent, tak obłożenie hoteli na całym świecie spadło o prawie 90 proc. w ciągu zaledwie kilku tygodni. W szczytowym okresie kwarantanny obciążenie linii lotniczych spadło o około 80 proc., a wielu przewoźników i dystrybutorów sieciowych ograniczyło swój personel do poziomu minimalnego. Organizatorzy wycieczek byli zarzuceni prośbami o anulowanie wycieczek, a czas rozpatrywania wniosków o zwrot kosztów wydłużył się do 30-90 dni.

Bezkontaktowe interfejsy i nowe standardy komfortu

Według ekspertów DataArt, globalnej firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym, po zniesieniu ograniczeń, biura podróży zainwestują w rozwiązania informatyczne, które mogą pomóc w skalowaniu ich działalności i wdrożeniu środków bezpieczeństwa w oczekiwaniu na reakcję potencjalnych klientów. Rejestracja cyfrowa, aktywacja głosowa, rozpoznawanie twarzy i inne technologie sterowania zbliżeniowego staną się powszechne. Ponadto coraz więcej operacji można kontrolować z poziomu urządzenia użytkownika. Firmy będą skłonne wydawać pieniądze na nowe rozwiązania próbując osiągnąć poziom z 2019 roku.

Kolejnym obszarem wartym szczególnej uwagi będzie konwergencja TravelTech i MedTech. W szczególności analiza danych z badań medycznych i informacji o szczepieniach prawdopodobnie zostanie włączona do procesów kontroli celnej i granicznej i brana pod uwagę przy sprawdzaniu bezpieczeństwa na lotnisku.

Ponadto technologie cyfrowe będą aktywnie wykorzystywane do kontrolowania tłumów i dostosowywania pracy w zależności od przepustowości różnych obiektów. Środki techniczne będą w stanie ostrzec odpowiednie działy firm i organów regulacyjnych o potrzebie konserwacji i dezynfekcji, o zagrożeniach dla zdrowia pracowników.

Niektóre trendy przemysłowe otrzymają nowy bodziec, na przykład rozpowszechnienie standardu NDC (New Distribution Capability) w dziedzinie zarządzania zasobami lotniczymi i chatbotów do komunikacji z klientami. Terminale dotykowe i kioski samoobsługowe zastąpią urządzenia różnymi typami bezkontaktowych interfejsów, ten sam trend będzie dotyczył pilotów i przełączników, kart-kluczy, a nawet przycisków w windach.

Wydajność jako priorytet

Poprawa efektywności sprzedaży indywidualnej w najbliższej przyszłości może być ważniejsza niż zwiększenie sprzedaży całkowitej. Udział turystyki lokalnej z podróżami w promieniu 600 km wzrośnie w stosunku do podróży na duże odległości. Stworzy to okazję, aby zabytki o znaczeniu lokalnym i kierunki, które wcześniej przyciągały ograniczoną uwagę, mogły przyjąć zauważalnie więcej ludzi.

Głównymi kanałami interakcji z klientami będą aplikacje mobilne oraz terminale z interfejsem zbliżeniowym. Z tych samych powodów utrzymanie w czystości poręczy schodów ruchomych, wind, pokoi hotelowych, wnętrz samolotów i samochodów do wynajęcia będzie rozwiązane za pomocą światła UV. Takie zmiany będą raczej powolne, gdyż będą wymagały inwestycji kapitałowych, ale koszt wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w zakresie czyszczenia i odkażania zmniejszy się ze względu na ich masowe wykorzystanie.

Jest prawdopodobne, że upowszechnienie się technologii monitorowania lokalizacji ludzi i zapobiegania naruszeniom izolacji, jeśli taka zostanie wprowadzona, może wymagać od firm potwierdzenia dystansu społecznego dla pracowników i klientów. Wzrost całkowitej ilości takich danych doprowadzi do wzrostu aktywności cyberprzestępców, co spowoduje, że kwestie bezpieczeństwa IT będą priorytetowe.

Konsolidacja branż pokrewnych

Dość radykalnie zmieni się model biznesowy wielu sieci hotelowych, biur podróży, przewoźników, punktów gastronomicznych. Oczywiste jest, że linie lotnicze, których obciążenie znacznie spadło, lub restauracja, która zmniejszyła liczbę stolików, aby zwiększyć odległość między nimi, nie będą w stanie funkcjonować po staremu. Ponadto koszty sprzątania i pielęgnacji pomieszczeń nieuchronnie będą nadal rosły, więc większość przedsiębiorstw z sektora będzie musiała szukać nowych sposobów obniżenia kosztów. W konsekwencji skoncentrują się na technologiach poprawiających efektywność operacyjną. W szczególności technologie inteligentnej automatyzacji (AI) mogą przyciągać większą uwagę. Utrzymuje się również znaczny popyt na imprezy online i usługi dostawy do domu.

Mali operatorzy, najbardziej dotknięci spadającymi wydatkami konsumentów, zostaną wchłonięci przez większych konkurentów lub po prostu znikną z rynku. Prawdopodobnie nastąpi konsolidacja branży: duzi gracze z wystarczającymi zasobami podążą ścieżką integracji poziomej i pionowej, aby wspólnie stworzyć więcej kanałów generowania dochodu. Analiza danych użytkownika posłuży do personalizacji oferty, opracowania kierunków sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Rozprzestrzenianie się śledzenia kontaktów może wywołać boom w technologiach i platformach personalizacji. Pomimo problemu z poufnością, mogą pojawić się nowe modele, w których użytkownicy mogą odmówić podania dodatkowych danych o sobie i osobach, z którymi się komunikowali w zamian za inne informacje. W szczególności dane ważne dla zdrowia publicznego lub środowiska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.