Ceramika Paradyż zainwestuje 125 mln złotych w innowacyjną technologię
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Ceramika Paradyż jako pierwsza firma na świecie zyska możliwość produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych wytworzonych w oparciu o innowacyjną technologię prasowania z jednoczesnym barwieniem w całej masie. Jak zaznaczają przedstawiciele spółki, to kamień milowy zarówno w rozwoju polskiej, rodzinnej firmy, jak i całej branży ceramicznej.
Ceramika Paradyż to wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 31 lat firma konsekwentnie inwestuje w rozwój i wdraża innowacyjne produkty, wyznaczając kierunki działania innym producentom. Pionierski duch spółki dał o sobie znać również i teraz. Zarząd Ceramiki Paradyż podjął odważną decyzję o zainwestowaniu ponad 125 mln złotych w innowacyjną technologię, dającą możliwość unikalnego zdobienia „na wskroś” w całej masie ceramicznej. Dzięki tej innowacji, polska firma będzie mogła zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o bogatych efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Wytwarzane na linii produkty pozwolą na wierne oddanie charakteru naturalnych materiałów takich jak kamień, beton architektoniczny czy drewno. To absolutna nowość na rynku, która przyczyni się do poszerzenia portfela klientów Ceramiki Paradyż poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty konkurencji pośredniej. Rozwiązanie umożliwia produkcję wielkoformatowych płyt ceramicznych w maksymalnym formacie 1800 x 3200 mm oraz grubości do 30 mm, które strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą zbliżone do cech naturalnych materiałów.
- Od początku istnienia firmy stawiamy na rozwój i dokładamy wszelkich starań, aby stale dostosowywać nasze portfolio do zmieniających się potrzeb rynkowych. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które to umożliwiają. Dzięki know-how firmy i doświadczeniu produkcyjnym zapytaliśmy producentów maszyn, czy technologicznie będzie możliwe stworzenie tak innowacyjnego produktu. Po długich miesiącach przygotowań i rozmów właśnie możemy ogłosić rozpoczęcie ogromnej inwestycji, w ramach której powstanie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jesteśmy dumni, że pomimo pewnych ograniczeń wywołanych skutkami pandemii, jeszcze w tym roku udało się postawić tak ważny krok zarówno dla przyszłości firmy, jak i całej branży ceramicznej – powiedział Adam Tępiński, współwłaściciel i członek zarządu Ceramiki Paradyż.
Wdrożenie innowacyjnej technologii ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Ceramiki Paradyż. Planowana inwestycja przełoży się na wiele aspektów działalności polskiego producenta, otwierając przed nim nowe perspektywy rozwoju. Przede wszystkim firma uzyska konkurencyjne cenowo produkty względem materiałów takich jak szlachetny marmur calacatta czy inne kamienie. Zasoby naturalne tych surowców są coraz mniejsze na świecie. Stworzenie dla nich alternatywy stanowi ważny krok na ścieżce rozwoju całej branży. Dzięki nowatorskiej metodzie produkcji, wielkoformatowe płytki będą miały znacznie szersze zastosowanie i będą mogły być wykorzystywane nie tylko do aranżacji jednolitych powierzchni ścian i podłóg, ale też do wykończenia elewacji, blatów kuchennych, parapetów, płyt nagrobkowych czy stopni schodów. W konsekwencji działania Ceramika Paradyż będzie mogła poszerzyć portfel klientów poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty producentów innych materiałów wykończeniowych. Co więcej, powstałe na planowanej linii produkty będą kierowane na rynek polski oraz rynki zagraniczne. Ceramika Paradyż wzmocni zatem jeszcze bardziej swoją pozycję i zwiększy swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Uruchomienie nowej linii pozwoli również na optymalizację procesów produkcyjnych oraz utworzenie ponad 60 nowych miejsc pracy, co jest niezwykle istotne dla rozwoju całego regionu.
Projekt poprzedziły badania przemysłowe oraz eksperymentalne prace rozwojowe. W listopadzie br. nastąpi podpisanie kontraktów z wybranymi w drodze przetargu dostawcami, a montaż podzespołów nowoczesnej linii produkcyjnej zacznie się na początku przyszłego roku i potrwa do grudnia 2021 r. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszą połowę 2022 r. Spółka wyznacza sobie jednak ambitny plan, aby już w drugiej połowie 2021 r. było możliwe uruchomienie części linii do produkcji pierwszych wielkoformatowych slabów ceramicznych. Całkowita wartość inwestycji wynosi 125 757 216,97 złotych, z czego 50 311 964,91 firma pozyskała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw i konsorcjów.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.