Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
Obchodzony 23 października Międzynarodowy Dzień Druku to doskonały moment, aby przyjrzeć się bliżej roli, jaką we współczesnym świecie odgrywa technologia druku. Firma Canon, od lat będąca liderem w branży, dzięki oferowaniu szerokiego portfolio innowacyjnych produktów i usług, wyznacza nowe standardy zarówno w poligrafii, jak i fotografii. Nowoczesne rozwiązania marki z powodzeniem znajdują zastosowanie w sektorach konsumenckich i biznesowych, umożliwiając tworzenie wysokiej jakości materiałów, dostosowanych do potrzeb użytkowników. Jako firma działająca w duchu zrównoważonego rozwoju, Canon nieustannie dąży do wspierania inicjatyw społecznych poprzez technologię. Inspiruje tym samym pozytywne zmiany nie tylko w branży druku, ale również w życiu codziennym, tworząc narzędzia ułatwiające komunikację zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej.
Skala zastosowań druku w naszym otoczeniu oraz branż, dla których stanowi on istotny element, jest ogromna. Od kreatywnych projektów w marketingu, przez innowacje w branży wydawniczej, po nowatorskie rozwiązania przemysłowe – druk jest integralną częścią wielu procesów komunikacyjnych. Również dla konsumentów, druk odgrywa ważną rolę, obejmując takie elementy jak fotografie w rodzinnych albumach, magnesy na lodówkę, dokumenty czy szkolne prace domowe. Dzięki zaawansowanym technologiom oferowanym przez Canon, druk oraz fotografia wykorzystywane są również w projektach społecznych sprawiając, że sztuka wizualna staje się szeroko dostępna, co realnie zmienia życie wielu osób.
World Unseen: potęga obrazu
Zgodnie ze swoją filozofią Kyosei, oznaczającą życie i pracę dla wspólnego dobra, Canon podejmuje się inicjatyw pokazujących w jaki sposób druk może angażować ludzi poprzez wzbudzanie ich emocji, a także jak technologia i wiedza łączą się, by tworzyć doświadczenia związane z obrazowaniem, które mogą wzbogacać nasze życie.
Jedną z takich właśnie inicjatyw jest wystawa obrazów World Unseen, pozwalająca osobom niewidomym i niedowidzącym poznawać świat wizualny za pomocą dotyku, a ludziom ze zdrowym wzrokiem – doświadczać sztuki z perspektywy osób z wadami wzroku.
World Unseen, czyli „wystawa, której nie trzeba oglądać”, prezentuje serię przejmujących obrazów, wydrukowanych w technologii druku wypukłego. Obrazy te przedstawiają zdjęcia ambasadorów marki Canon – znanych na całym świecie fotografów, w tym wielokrotnie nagradzanego południowoafrykańskiego fotoreportera Brenta Stirtona, znanego brazylijskiego fotoreportera Sebastião Salgado, nigeryjskiego fotoreportera Yagazie Emezi, fotografa sportowego Samo Vidica, fotografki mody Heidi Rondak oraz zdobywcy nagrody Pulitzera Muhammeda Muheisena. Na zdjęciach widać m.in. ostatniego samca nosorożca północnego, portret pływaka paraolimpijskiego, czy USG nienarodzonego dziecka, które mogła „zobaczyć” za pomocą dotyku jego niewidoma matka.
Wystawa World Unseen powstała z inicjatywy Canon Europe – firma, chcąc wykorzystać swoją wiedzę w zakresie technologii druku oraz wieloletnie doświadczenia, postanowiła stworzyć przestrzeń, w której sztuka stanie się dostępna dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, oferując im możliwość doświadczania fotografii w sposób wyjątkowo angażujący.
W każdym z krajów, w których wystawa była prezentowana, w jej przygotowaniach pomagali specjaliści z instytucji zajmujących się osobami z problemami wzrokowymi. W Wielkiej Brytanii Canon współpracował z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB), a na Węgrzech z Narodowym Stowarzyszeniem Niewidomych i Słabowidzących. W Polsce patronat nad wystawą World Unseen objął Polski Związek Niewidomych.
W przygotowanie wystawy zaangażowali się również eksperci ds. ułatwiania dostępu do informacji z CBB Netherlands, wskazujący obszary zdjęć, które powinny być wypukłe, aby przekaz obrazów zyskał prawdziwą wartość. Zespół z drukarni Prosign wykorzystał swoją ogromną wiedzę do stworzenia wydruków wypukłych, brajlowskich i symulujących wady wzroku za pomocą urządzeń Canon.
Jak druk wypukły zmienia doświadczenie odbioru sztuki? Interaktywne doświadczenia na wystawie World Unseen
Obrazy na potrzeby wystawy wystawy World Unseen zostały przygotowane z wykorzystaniem ploterów z serii Arizona firmy Canon i oprogramowania PRISMAelevate XL. Dzięki drukowi warstwowemu, odwiedzający wystawę mogą poznawać poszczególne elementy obrazu, takie jak kształty, wyróżnione fragmenty oraz tekstury. Uzupełnieniem każdej z fotografii są opisy dźwiękowe i opisy w alfabecie Braille'a.
Ta wyjątkowa wystawa łączy więc świat sztuki i technologii, pozwalając osobom niewidomym i niedowidzącym na nowo odkryć fotografię. Dzięki drukowi wypukłemu, dotyk staje się dla nich narzędziem odbioru obrazu. Z kolei osoby widzące mają unikalną okazję do doświadczenia sztuki z perspektywy osób z z problemami wzrokowymi.
Synergia rozwiązań Canon ożywia sztukę
Ekosystem rozwiązań marki stanowi kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu druku i fotografii, które współdziałają ze sobą, aby zaspokoić różnorodne potrzeby użytkowników. Połączenie zaawansowanych technologii sprawia, że sztuka staje się bardziej dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Canon, takim jak druk wypukły, możliwe jest udostępnianie wizualnych treści osobom z ograniczeniami wzroku oraz tworzenie przestrzeni, w których każdy, bez względu na swoje możliwości, może doświadczyć sztuki na nowo.
Patrząc na ekosystem rozwiązań Canon, dostarczamy użytkownikom kompletne środowisko do komunikowania się za pomocą obrazu. A komunikując się w ten sposób, przekazujemy również wartości, które inspirują i pomagają budować trwałe relacje. Dlatego cieszę się, że Canon ma swój wkład w wyznaczanie trendów i rozwój branży fotograficznej i druku na tak wielu polach – komentuje Marcin Nocoń, Country Director, B2C, Canon 4CE.
Dzięki szerokiemu wachlarzowi naszych produktów, dostawcy usług drukarskich mogą w pełni wykorzystać potencjał, jaki obecnie daje technologia druku. Poszerzając swoje portfolio ofertowe o nowoczesne rozwiązania, zwiększają konkurencyjność na rynku i proponują klientom bardziej zróżnicowane i kreatywne materiały. Wystawa World Unseen to przykład, jak zaawansowane rozwiązania Canon mogą być wykorzystywane do drukowania innowacyjnych aplikacji – mówi Michał Łepkowski, 4CE Sales & Marketing Director.
Wystawę World Unseen będzie można oglądać bezpłatnie od 5 do 21 grudnia na terenie Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 37/39.
Więcej informacji na: https://www.canon.pl/view/unsee-the-world/

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.