Cannes Lions: Niantic uruchamia nowy format reklam AR w grach

Podczas międzynarodowego festiwalu Cannes Lion firma Niantic zaprezentuje nowe innowacyjne rozwiązanie – Nagradzane Reklamy AR (Rewarded AR ads). Narzędzie jest zbudowane na wiodącej na świecie platformie rzeczywistości rozszerzonej i wykorzystuje kamery smartfonów do zanurzenia graczy w treściach i produktach reklamodawców. Reklamy AR są zasilane przez platformę programistyczną firmy Niantic – 8th Wall.
Niantic jest światowym liderem rzeczywistości rozszerzonej (AR) i oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions w tej dziedzinie. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowy format Nagradzanych Reklam AR (Rewarder AR ads). Marki i konsumenci wykazują rosnące zapotrzebowanie na wciągające doświadczenia i innowacyjne reklamy wykorzystujące AR. Przewiduje się, że do 2024 r. na całym świecie będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników tej technologii.
Obecnie 8th Wall i Niantic oferują Nagradzane Reklamy AR w swoich popularnych grach, takich jak Pokémon GO. Gracze angażują się w interaktywne doświadczenia w jednostkach reklamowych, poruszając się w świecie rzeczywistym – tym samym odblokowują nagrody w grze. Pomaga to lepiej dotrzeć do konsumentów-graczy w pobliżu kluczowych fizycznych lokalizacji, zapewniając doświadczenia AR, które prowadzą do lepszych wyników w całym lejku marketingowym konkretnych marek. Reklamy AR z nagrodami zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wpływ brandu poprzez wciągającą historię produktu, pomóc w podjęciu decyzji o zakupie dzięki wizualizacjom AR oraz zachęcić do konwersji i sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu w sklepie. Aby usprawnić proces tworzenia reklam AR, Niantic nawiązał współpracę z kluczowymi agencjami programistycznymi.
– AR oferuje nowy, ekscytujący sposób angażowania ludzi dzięki innowacjom w dziedzinie obliczeń przestrzennych. Platforma Niantic oferuje mobilne formaty reklamowe rzeczywistości rozszerzonej, które płynnie łączą się ze światem rzeczywistym – mówi Erin Schaefer, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Operacji Globalnych w Niantic.
Wiodący sprzedawca detaliczny Circle K z powodzeniem pilotował Nagradzane Reklamy AR Niantic w celu zwiększenia świadomości marki i rozważenia wprowadzenia nowego produktu w ofercie. Graczom Pokémon GO zaprezentowano Nagradzaną Reklamę AR jako unoszący się balon w grze. Po jego dotknięciu i otwarciu kamery mobilnej gracze wchodzili w interakcję z filiżanką kawy Circle K, którą umieszczali w przestrzeni przed sobą. Po interakcji z wizualizacją produktu, gracze zostali poproszeni o zakup fizycznej filiżanki kawy w pobliskim sklepie Circle K. Kampania reklamowa Rewarded AR zaowocowała średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 76% i średnim wskaźnikiem ukończenia 95%.
– Zawsze szukamy nowych sposobów angażowania naszych klientów i dawania im przekonujących powodów, aby uczynić Circle K częścią ich dnia. Nasza współpraca z Niantic i Pokémon GO otworzyła kilka ekscytujących możliwości. Nagradzane Reklamy AR integrują Circle K z niezwykle popularnym środowiskiem gier z aktualnymi i odpowiednimi ofertami, które zwiększają świadomość marki i lojalność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – podkreśla Margaret Barron, Wiceprezes ds. Globalnego Marketingu Circle K.
Reklamy AR z nagrodami zapewniają większe zaangażowanie konsumentów, tym samym wywierając silniejszy wpływ na markę niż statyczne banery lub same reklamy wideo. W badaniu Niantic potwierdził odpowiedni kierunek rozwoju reklamy AR – około 80% graczy wskazało, że są one dobrym pomysłem.
Niantic zaprezentuje swoje reklamy AR z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Marki i agencje mogą spotkać się z członkami zespołu Niantic, nawiązać kontakty z ekspertami AR i liderami branży oraz wypróbować najnowsze doświadczenia i gry AR. Zainteresowani uczestnicy mogą zarejestrować się na stronie: https://niantic-cannes2023.splashthat.com/.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.