Komunikaty PR

Cannes Lions: Niantic uruchamia nowy format reklam AR w grach

2023-06-21  |  09:30
Biuro prasowe

Podczas międzynarodowego festiwalu Cannes Lion firma Niantic zaprezentuje nowe innowacyjne rozwiązanie – Nagradzane Reklamy AR (Rewarded AR ads). Narzędzie jest zbudowane na wiodącej na świecie platformie rzeczywistości rozszerzonej i wykorzystuje kamery smartfonów do zanurzenia graczy w treściach i produktach reklamodawców. Reklamy AR są zasilane przez platformę programistyczną firmy Niantic – 8th Wall.

Niantic jest światowym liderem rzeczywistości rozszerzonej (AR) i oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions w tej dziedzinie. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowy format Nagradzanych Reklam AR (Rewarder AR ads). Marki i konsumenci wykazują rosnące zapotrzebowanie na wciągające doświadczenia i innowacyjne reklamy wykorzystujące AR. Przewiduje się, że do 2024 r. na całym świecie będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników tej technologii.

Obecnie 8th Wall i Niantic oferują Nagradzane Reklamy AR w swoich popularnych grach, takich jak Pokémon GO. Gracze angażują się w interaktywne doświadczenia w jednostkach reklamowych, poruszając się w świecie rzeczywistym – tym samym odblokowują nagrody w grze. Pomaga to lepiej dotrzeć do konsumentów-graczy w pobliżu kluczowych fizycznych lokalizacji, zapewniając doświadczenia AR, które prowadzą do lepszych wyników w całym lejku marketingowym konkretnych marek. Reklamy AR z nagrodami zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wpływ brandu poprzez wciągającą historię produktu, pomóc w podjęciu decyzji o zakupie dzięki wizualizacjom AR oraz zachęcić do konwersji i sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu w sklepie. Aby usprawnić proces tworzenia reklam AR, Niantic nawiązał współpracę z kluczowymi agencjami programistycznymi.

– AR oferuje nowy, ekscytujący sposób angażowania ludzi dzięki innowacjom w dziedzinie obliczeń przestrzennych. Platforma Niantic oferuje mobilne formaty reklamowe rzeczywistości rozszerzonej, które płynnie łączą się ze światem rzeczywistym – mówi Erin Schaefer, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Operacji Globalnych w Niantic.

Wiodący sprzedawca detaliczny Circle K z powodzeniem pilotował Nagradzane Reklamy AR Niantic w celu zwiększenia świadomości marki i rozważenia wprowadzenia nowego produktu w ofercie. Graczom Pokémon GO zaprezentowano Nagradzaną Reklamę AR jako unoszący się balon w grze. Po jego dotknięciu i otwarciu kamery mobilnej gracze wchodzili w interakcję z filiżanką kawy Circle K, którą umieszczali w przestrzeni przed sobą. Po interakcji z wizualizacją produktu, gracze zostali poproszeni o zakup fizycznej filiżanki kawy w pobliskim sklepie Circle K. Kampania reklamowa Rewarded AR zaowocowała średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 76% i średnim wskaźnikiem ukończenia 95%.

– Zawsze szukamy nowych sposobów angażowania naszych klientów i dawania im przekonujących powodów, aby uczynić Circle K częścią ich dnia. Nasza współpraca z Niantic i Pokémon GO otworzyła kilka ekscytujących możliwości. Nagradzane Reklamy AR integrują Circle K z niezwykle popularnym środowiskiem gier z aktualnymi i odpowiednimi ofertami, które zwiększają świadomość marki i lojalność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – podkreśla Margaret Barron, Wiceprezes ds. Globalnego Marketingu Circle K.

Reklamy AR z nagrodami zapewniają większe zaangażowanie konsumentów, tym samym wywierając silniejszy wpływ na markę niż statyczne banery lub same reklamy wideo. W badaniu Niantic potwierdził odpowiedni kierunek rozwoju reklamy AR – około 80% graczy wskazało, że są one dobrym pomysłem.

Niantic zaprezentuje swoje reklamy AR z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Marki i agencje mogą spotkać się z członkami zespołu Niantic, nawiązać kontakty z ekspertami AR i liderami branży oraz wypróbować najnowsze doświadczenia i gry AR. Zainteresowani uczestnicy mogą zarejestrować się na stronie: https://niantic-cannes2023.splashthat.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:00

Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł

Smartfony ZTE Blade to seria przystępnych cenowo telefonów zbalansowanych pod kątem stosunku ceny do jakości. Charakteryzują się one estetycznym i niebanalnym designem oraz odpowiednio
Technologie SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
2024-04-19 | 13:00

SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI

SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie AI i umożliwią budowanie wiarygodnych i
Technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.