Komunikaty PR

Cannes Lions: Niantic uruchamia nowy format reklam AR w grach

2023-06-21  |  09:30
Biuro prasowe

Podczas międzynarodowego festiwalu Cannes Lion firma Niantic zaprezentuje nowe innowacyjne rozwiązanie – Nagradzane Reklamy AR (Rewarded AR ads). Narzędzie jest zbudowane na wiodącej na świecie platformie rzeczywistości rozszerzonej i wykorzystuje kamery smartfonów do zanurzenia graczy w treściach i produktach reklamodawców. Reklamy AR są zasilane przez platformę programistyczną firmy Niantic – 8th Wall.

Niantic jest światowym liderem rzeczywistości rozszerzonej (AR) i oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions w tej dziedzinie. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowy format Nagradzanych Reklam AR (Rewarder AR ads). Marki i konsumenci wykazują rosnące zapotrzebowanie na wciągające doświadczenia i innowacyjne reklamy wykorzystujące AR. Przewiduje się, że do 2024 r. na całym świecie będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników tej technologii.

Obecnie 8th Wall i Niantic oferują Nagradzane Reklamy AR w swoich popularnych grach, takich jak Pokémon GO. Gracze angażują się w interaktywne doświadczenia w jednostkach reklamowych, poruszając się w świecie rzeczywistym – tym samym odblokowują nagrody w grze. Pomaga to lepiej dotrzeć do konsumentów-graczy w pobliżu kluczowych fizycznych lokalizacji, zapewniając doświadczenia AR, które prowadzą do lepszych wyników w całym lejku marketingowym konkretnych marek. Reklamy AR z nagrodami zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wpływ brandu poprzez wciągającą historię produktu, pomóc w podjęciu decyzji o zakupie dzięki wizualizacjom AR oraz zachęcić do konwersji i sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu w sklepie. Aby usprawnić proces tworzenia reklam AR, Niantic nawiązał współpracę z kluczowymi agencjami programistycznymi.

– AR oferuje nowy, ekscytujący sposób angażowania ludzi dzięki innowacjom w dziedzinie obliczeń przestrzennych. Platforma Niantic oferuje mobilne formaty reklamowe rzeczywistości rozszerzonej, które płynnie łączą się ze światem rzeczywistym – mówi Erin Schaefer, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Operacji Globalnych w Niantic.

Wiodący sprzedawca detaliczny Circle K z powodzeniem pilotował Nagradzane Reklamy AR Niantic w celu zwiększenia świadomości marki i rozważenia wprowadzenia nowego produktu w ofercie. Graczom Pokémon GO zaprezentowano Nagradzaną Reklamę AR jako unoszący się balon w grze. Po jego dotknięciu i otwarciu kamery mobilnej gracze wchodzili w interakcję z filiżanką kawy Circle K, którą umieszczali w przestrzeni przed sobą. Po interakcji z wizualizacją produktu, gracze zostali poproszeni o zakup fizycznej filiżanki kawy w pobliskim sklepie Circle K. Kampania reklamowa Rewarded AR zaowocowała średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 76% i średnim wskaźnikiem ukończenia 95%.

– Zawsze szukamy nowych sposobów angażowania naszych klientów i dawania im przekonujących powodów, aby uczynić Circle K częścią ich dnia. Nasza współpraca z Niantic i Pokémon GO otworzyła kilka ekscytujących możliwości. Nagradzane Reklamy AR integrują Circle K z niezwykle popularnym środowiskiem gier z aktualnymi i odpowiednimi ofertami, które zwiększają świadomość marki i lojalność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – podkreśla Margaret Barron, Wiceprezes ds. Globalnego Marketingu Circle K.

Reklamy AR z nagrodami zapewniają większe zaangażowanie konsumentów, tym samym wywierając silniejszy wpływ na markę niż statyczne banery lub same reklamy wideo. W badaniu Niantic potwierdził odpowiedni kierunek rozwoju reklamy AR – około 80% graczy wskazało, że są one dobrym pomysłem.

Niantic zaprezentuje swoje reklamy AR z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Marki i agencje mogą spotkać się z członkami zespołu Niantic, nawiązać kontakty z ekspertami AR i liderami branży oraz wypróbować najnowsze doświadczenia i gry AR. Zainteresowani uczestnicy mogą zarejestrować się na stronie: https://niantic-cannes2023.splashthat.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Infrastruktura

Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.