Cannes Lions: Niantic uruchamia nowy format reklam AR w grach
Podczas międzynarodowego festiwalu Cannes Lion firma Niantic zaprezentuje nowe innowacyjne rozwiązanie – Nagradzane Reklamy AR (Rewarded AR ads). Narzędzie jest zbudowane na wiodącej na świecie platformie rzeczywistości rozszerzonej i wykorzystuje kamery smartfonów do zanurzenia graczy w treściach i produktach reklamodawców. Reklamy AR są zasilane przez platformę programistyczną firmy Niantic – 8th Wall.
Niantic jest światowym liderem rzeczywistości rozszerzonej (AR) i oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions w tej dziedzinie. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowy format Nagradzanych Reklam AR (Rewarder AR ads). Marki i konsumenci wykazują rosnące zapotrzebowanie na wciągające doświadczenia i innowacyjne reklamy wykorzystujące AR. Przewiduje się, że do 2024 r. na całym świecie będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników tej technologii.
Obecnie 8th Wall i Niantic oferują Nagradzane Reklamy AR w swoich popularnych grach, takich jak Pokémon GO. Gracze angażują się w interaktywne doświadczenia w jednostkach reklamowych, poruszając się w świecie rzeczywistym – tym samym odblokowują nagrody w grze. Pomaga to lepiej dotrzeć do konsumentów-graczy w pobliżu kluczowych fizycznych lokalizacji, zapewniając doświadczenia AR, które prowadzą do lepszych wyników w całym lejku marketingowym konkretnych marek. Reklamy AR z nagrodami zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wpływ brandu poprzez wciągającą historię produktu, pomóc w podjęciu decyzji o zakupie dzięki wizualizacjom AR oraz zachęcić do konwersji i sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu w sklepie. Aby usprawnić proces tworzenia reklam AR, Niantic nawiązał współpracę z kluczowymi agencjami programistycznymi.
– AR oferuje nowy, ekscytujący sposób angażowania ludzi dzięki innowacjom w dziedzinie obliczeń przestrzennych. Platforma Niantic oferuje mobilne formaty reklamowe rzeczywistości rozszerzonej, które płynnie łączą się ze światem rzeczywistym – mówi Erin Schaefer, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Operacji Globalnych w Niantic.
Wiodący sprzedawca detaliczny Circle K z powodzeniem pilotował Nagradzane Reklamy AR Niantic w celu zwiększenia świadomości marki i rozważenia wprowadzenia nowego produktu w ofercie. Graczom Pokémon GO zaprezentowano Nagradzaną Reklamę AR jako unoszący się balon w grze. Po jego dotknięciu i otwarciu kamery mobilnej gracze wchodzili w interakcję z filiżanką kawy Circle K, którą umieszczali w przestrzeni przed sobą. Po interakcji z wizualizacją produktu, gracze zostali poproszeni o zakup fizycznej filiżanki kawy w pobliskim sklepie Circle K. Kampania reklamowa Rewarded AR zaowocowała średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 76% i średnim wskaźnikiem ukończenia 95%.
– Zawsze szukamy nowych sposobów angażowania naszych klientów i dawania im przekonujących powodów, aby uczynić Circle K częścią ich dnia. Nasza współpraca z Niantic i Pokémon GO otworzyła kilka ekscytujących możliwości. Nagradzane Reklamy AR integrują Circle K z niezwykle popularnym środowiskiem gier z aktualnymi i odpowiednimi ofertami, które zwiększają świadomość marki i lojalność. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – podkreśla Margaret Barron, Wiceprezes ds. Globalnego Marketingu Circle K.
Reklamy AR z nagrodami zapewniają większe zaangażowanie konsumentów, tym samym wywierając silniejszy wpływ na markę niż statyczne banery lub same reklamy wideo. W badaniu Niantic potwierdził odpowiedni kierunek rozwoju reklamy AR – około 80% graczy wskazało, że są one dobrym pomysłem.
Niantic zaprezentuje swoje reklamy AR z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Marki i agencje mogą spotkać się z członkami zespołu Niantic, nawiązać kontakty z ekspertami AR i liderami branży oraz wypróbować najnowsze doświadczenia i gry AR. Zainteresowani uczestnicy mogą zarejestrować się na stronie: https://niantic-cannes2023.splashthat.com/.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.