Budynki Globalworth ze stacjami ładowania samochodów elektrycznych od Elocity

Globalworth
Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/
Stacje do ładowania samochodów elektrycznych tego operatora pojawią się w 14 obiektach biurowych i wielofunkcyjnych należących do Globalworth, m.in. w Hali Koszyki i stołecznych wieżowcach Warsaw Trade Tower i Spektrum Tower.
Stacje do ładowania samochodów elektrycznych w systemie Elocity będą dostępne w 14 kompleksach biurowych i wielofunkcyjnych należących do Globalworth w 6 miastach Polski: Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Większość z nich została już zainstalowana.
Już w lutym i marcu będzie można naładować swój samochód zieloną energią, m.in. w Silesia Star w Katowicach, Quattro Business Park w Krakowie, Green Horizon w Łodzi, Tryton Business House w Gdańsku, a także w Warsaw Trade Tower, Spektrum Tower i Hali Koszyki w Warszawie. W kolejnych budynkach Globalworth – Lubicz Park w Krakowie, Skylight & Lumen w Warszawie, A4 Business Park w Katowicach oraz Retro Office House, West Link i West Gate we Wrocławiu – stacje zostaną zamontowane jeszcze w I kwartale bieżącego roku.
Sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych od Elocity jest kolejnym krokiem w zakresie zrównoważonego rozwoju, jaki wdrażamy portfelowo w obiektach Globalworth. Co ważne, będą one zasilane zieloną energią, której od 2021 roku używamy we wszystkich naszych nieruchomościach. To niewątpliwie duże udogodnienie dla naszych najemców, ich pracowników i gości, ale też wyraz wspólnego dążenia do redukcji śladu węglowego i społecznej odpowiedzialności.
Piotr Zatorski, Portfolio Projects Manager w Globalworth Poland
Na polskim rynku Globalworth jest pionierem w zakresie zielonych rozwiązań w budynkach biurowych i wielofunkcyjnych. Od 2021 roku wszystkie obiekty w portfelu Globalworth w Polsce przeszły w 100% na zieloną energię pochodzącą z odnawialnych źródeł, a także uzyskały certyfikaty BREEAM na poziomie Excellent, potwierdzając tym samym ich ekologiczny i zrównoważony charakter. W planach firmy są kolejne rozwiązania wspierające elektromobilność i proekologiczne praktyki.
Zarząd Globalworth doskonale rozumie, że przyszłość motoryzacji to głównie pojazdy elektryczne. Dynamiczny wzrost liczby pojazdów elektrycznych w Polsce, jaki odnotowano w 2021 r., to dopiero początek długofalowych zmian i trendu wzrostowego na tym rynku. Podążając za trendem, inwestycja w stacje ładowania we własnych obiektach jest naturalnym ruchem zwiększającym atrakcyjność danego budynku. Nad projektem sieci stacji pracowaliśmy przez kilka miesięcy i jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznie zaakceptowanych rozwiązań. Uruchomienie wypracowanych procesów i odpowiednie przygotowanie zespołów powoduje, że projekt uruchamiania przez nas kolejnych punktów ładowania w miejscach wskazanych przez Globalworth przebiega sprawnie. Kluczem do sukcesu jest nasze doświadczenie i wiedza ekspercka. Tego należy szukać u dostawców EMP.
Michał Baranowski, Prezes Elocity
Elocity to polska spółka technologiczna typu EMP – electromobility provider, dostarczająca operatorom kompleksowe rozwiązanie zarządzania publicznymi i prywatnymi sieciami stacji ładowania samochodów elektrycznych. Oprogramowanie Elocity wspiera cały proces sprzedaży usług ładowania, m.in. poprzez elektroniczne rozliczanie płatności i faktur, monitoring stacji, samodzielne ustalanie cenników, dostęp użytkowników do aplikacji oraz wsparcie techniczne. Zawiera również dedykowane funkcje dla właścicieli budynków komercyjnych, logistyki, hotelarstwa i flot, jak i zarządzania prywatną siecią stacji ładowania, czy karty flotowe.
Globalworth jest giełdową spółką nieruchomościową działającą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną na alternatywnym rynku inwestycyjnym (AIM) – subrynku głównego parkietu Giełdy Papierów Wartościowych w Londynie. Firma jest czołowym inwestorem sektora biurowego w Europie Środkowo-Wschodniej, dzięki wiodącej pozycji zarówno w Rumunii, jak i w Polsce. Globalworth inwestuje w wysokiej jakości nieruchomości biurowe i parki logistyczne w pierwszorzędnych lokalizacjach, dzięki czemu uzyskuje przychody z wynajmu powierzchni renomowanym najemcom z całego świata. Firma buduje nieruchomości, nabywa je, a także bezpośrednio nimi zarządza. Globalworth, kierowany przez 200 specjalistów na Cyprze, Guernsey, w Rumunii i Polsce, posiada portfel aktywów o wartości 3,1 mld euro (według stanu na 30 czerwca 2021 roku). Około 95,1 proc. portfela to nieruchomości generujące przychody z wynajmu, głównie biurowe, wynajęte szerokiej gamie około 650 międzynarodowych i krajowych firm. W Rumunii spółka posiada nieruchomości w Bukareszcie, Timișoarze, Konstancy i Pitești. Z kolei w Polsce działa w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi i we Wrocławiu.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.