Brother Hoshizaki otrzymuje platynowy certyfikat RBA
Firma Brother Industries, Ltd. ogłosiła, że jej fabryka Hoshizaki (zlokalizowana w Minami-ku, Nagoya) otrzymała certyfikat Platinum, najwyższą ocenę w audycie Validated Assessment Program (VAP), który ocenia zgodność z Kodeksem Postępowania Responsible Business Alliance (RBA). Jest to czwarty zakład produkcyjny w Grupie Brother, który otrzymał certyfikat RBA i pierwszy zlokalizowany w Japonii.
RBA jest organizacją non-profit, która wspiera prawa i ogólny dobrostan pracowników oraz lokalnych społeczności. Stworzony przez nią Kodeks Postępowania określa standardy dotyczące warunków pracy, traktowania pracowników z szacunkiem oraz prowadzenia działalności gospodarczej w sposób etyczny i przyjazny środowisku. Audyt VAP jest przeprowadzany przez zewnętrzną organizację zatwierdzoną przez RBA. Aby uzyskać certyfikat Silver firma musi zdobyć podczas procesu weryfikacji przynajmniej 160 punktów, Gold 180 punktów lub więcej, a przypadku Platinum 200 punktów.
Fabryka Hoshizaki przeszła niedawno audyt VAP i otrzymała certyfikat Platinum z najwyższym wynikiem 200 punktów za właściwe postępowanie w kategoriach dotyczących pracy, zdrowia i bezpieczeństwa, środowiska, etyki oraz systemu zarządzania łańcuchem dostaw.
Grupa Brother zidentyfikowała pięć kluczowych aspektów na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju biznesu, które są zawarte w wizji Grupy Brother na rok finansowy 2030 – At your side 2030. Firma postawiła sobie za cel uzyskanie certyfikatu RBA Gold dla trzech zakładów produkcyjnych do roku obrotowego 2024. Grupa Brother osiągnęła ten cel, uzyskując złoty certyfikat w BROTHER INDUSTRIES (WIETNAM) LTD. w 2022 roku oraz platynowy certyfikat w BROTHER TECHNOLOGY (SHENZHEN) LTD. i BROTHER INDUSTRIES (FILIPINY), INC. w 2023 roku.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.