Brother Hoshizaki otrzymuje platynowy certyfikat RBA
Firma Brother Industries, Ltd. ogłosiła, że jej fabryka Hoshizaki (zlokalizowana w Minami-ku, Nagoya) otrzymała certyfikat Platinum, najwyższą ocenę w audycie Validated Assessment Program (VAP), który ocenia zgodność z Kodeksem Postępowania Responsible Business Alliance (RBA). Jest to czwarty zakład produkcyjny w Grupie Brother, który otrzymał certyfikat RBA i pierwszy zlokalizowany w Japonii.
RBA jest organizacją non-profit, która wspiera prawa i ogólny dobrostan pracowników oraz lokalnych społeczności. Stworzony przez nią Kodeks Postępowania określa standardy dotyczące warunków pracy, traktowania pracowników z szacunkiem oraz prowadzenia działalności gospodarczej w sposób etyczny i przyjazny środowisku. Audyt VAP jest przeprowadzany przez zewnętrzną organizację zatwierdzoną przez RBA. Aby uzyskać certyfikat Silver firma musi zdobyć podczas procesu weryfikacji przynajmniej 160 punktów, Gold 180 punktów lub więcej, a przypadku Platinum 200 punktów.
Fabryka Hoshizaki przeszła niedawno audyt VAP i otrzymała certyfikat Platinum z najwyższym wynikiem 200 punktów za właściwe postępowanie w kategoriach dotyczących pracy, zdrowia i bezpieczeństwa, środowiska, etyki oraz systemu zarządzania łańcuchem dostaw.
Grupa Brother zidentyfikowała pięć kluczowych aspektów na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju biznesu, które są zawarte w wizji Grupy Brother na rok finansowy 2030 – At your side 2030. Firma postawiła sobie za cel uzyskanie certyfikatu RBA Gold dla trzech zakładów produkcyjnych do roku obrotowego 2024. Grupa Brother osiągnęła ten cel, uzyskując złoty certyfikat w BROTHER INDUSTRIES (WIETNAM) LTD. w 2022 roku oraz platynowy certyfikat w BROTHER TECHNOLOGY (SHENZHEN) LTD. i BROTHER INDUSTRIES (FILIPINY), INC. w 2023 roku.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.