Komunikaty PR

Branża technologiczna i jej kondycja w dobie COVID-19

2021-03-31  |  16:27
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.36 MB )

Po ponad roku zmagań z koronawirusem, który odmienił funkcjonowanie wielu branż, przyszedł czas podsumowań również dla sektora technologicznego. Tydzień temu odbyła się konferencja LG ON-LINE TECH-SEMINAR, na której zaproszeni eksperci poruszali kwestie związane z rozwojem branży w czasach pandemii. Wśród zaproszonych gości byli również przedstawiciele firm korzystających z najnowszych technologii, którzy opowiedzieli, na co stawiają dziś i jakie są oczekiwania wobec jutra.

Organizatorem konferencji była firma LG Electronics Polska. LG ON-LINE TECH-SEMINAR było dobrą okazją do wymiany zdań i poglądów na temat postępującej digitalizacji i jej odbioru w różnych gałęziach biznesu. 3-dniowe seminarium poprowadził legendarny dziennikarz – Maciej Orłoś.

Firma LG, jako jeden z liderów branży technologicznej, dostrzega ostrożniejsze podejście przedsiębiorstw do planowania budżetów, ale jednocześnie rosnące zainteresowanie nowymi technologiami wspierającymi komunikację zdalną.

- Pandemia tylko przyspieszyła pewną transformację. To, co miało stać się w najbliższych 3-4 latach, obserwujemy już dzisiaj - podkreślał podczas konferencji Robert Buława, ID Sales Director LG Electronics Polska.

Uczestnikiem polskiej edycji LG ON-LINE TECH-SEMINAR była także firma SOLIX – polski dostawca rozwiązań z zakresu digital signage. Prezes firmy - Tomasz Sepioło - dostrzega, że przedsiębiorstwa mające wizję dalszego działania i kapitał wciąż inwestują w nowe projekty i modernizują stare procesy.

- Pandemia bardzo umocniła e-commerce i sprawiła, że działania marketingowe w retailu są bardziej skierowane na potrzeby i bezpieczeństwo klientów – dodał.

Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest sektor gastronomiczny. Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający Thai Wok zaznacza:

- Liczymy na to, że po Świętach mogą zostać otwarte centra handlowe oraz ogródki kawiarniane i restauracyjne. (…) Próbujemy nie zamykać lokalizacji tylko utrzymywać zatrudnienie i walczyć o dalsze przetrwanie, ale czas pokaże - zaznacza Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Zarządzający w Thai Wok.

Niewątpliwie, pandemia i lockdown to trudny test dla biznesu, jednak nowe technologie dostępne na rynku okazują się być doskonałą odpowiedzią na nowe potrzeby. Firmy, które są na nie otwarte, zbierają żniwa już dziś, a jutro maluje się w trochę piękniejszych barwach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.