Branża technologiczna i jej kondycja w dobie COVID-19
Po ponad roku zmagań z koronawirusem, który odmienił funkcjonowanie wielu branż, przyszedł czas podsumowań również dla sektora technologicznego. Tydzień temu odbyła się konferencja LG ON-LINE TECH-SEMINAR, na której zaproszeni eksperci poruszali kwestie związane z rozwojem branży w czasach pandemii. Wśród zaproszonych gości byli również przedstawiciele firm korzystających z najnowszych technologii, którzy opowiedzieli, na co stawiają dziś i jakie są oczekiwania wobec jutra.
Organizatorem konferencji była firma LG Electronics Polska. LG ON-LINE TECH-SEMINAR było dobrą okazją do wymiany zdań i poglądów na temat postępującej digitalizacji i jej odbioru w różnych gałęziach biznesu. 3-dniowe seminarium poprowadził legendarny dziennikarz – Maciej Orłoś.
Firma LG, jako jeden z liderów branży technologicznej, dostrzega ostrożniejsze podejście przedsiębiorstw do planowania budżetów, ale jednocześnie rosnące zainteresowanie nowymi technologiami wspierającymi komunikację zdalną.
- Pandemia tylko przyspieszyła pewną transformację. To, co miało stać się w najbliższych 3-4 latach, obserwujemy już dzisiaj - podkreślał podczas konferencji Robert Buława, ID Sales Director LG Electronics Polska.
Uczestnikiem polskiej edycji LG ON-LINE TECH-SEMINAR była także firma SOLIX – polski dostawca rozwiązań z zakresu digital signage. Prezes firmy - Tomasz Sepioło - dostrzega, że przedsiębiorstwa mające wizję dalszego działania i kapitał wciąż inwestują w nowe projekty i modernizują stare procesy.
- Pandemia bardzo umocniła e-commerce i sprawiła, że działania marketingowe w retailu są bardziej skierowane na potrzeby i bezpieczeństwo klientów – dodał.
Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest sektor gastronomiczny. Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający Thai Wok zaznacza:
- Liczymy na to, że po Świętach mogą zostać otwarte centra handlowe oraz ogródki kawiarniane i restauracyjne. (…) Próbujemy nie zamykać lokalizacji tylko utrzymywać zatrudnienie i walczyć o dalsze przetrwanie, ale czas pokaże - zaznacza Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Zarządzający w Thai Wok.
Niewątpliwie, pandemia i lockdown to trudny test dla biznesu, jednak nowe technologie dostępne na rynku okazują się być doskonałą odpowiedzią na nowe potrzeby. Firmy, które są na nie otwarte, zbierają żniwa już dziś, a jutro maluje się w trochę piękniejszych barwach.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.