Branża technologiczna i jej kondycja w dobie COVID-19
Po ponad roku zmagań z koronawirusem, który odmienił funkcjonowanie wielu branż, przyszedł czas podsumowań również dla sektora technologicznego. Tydzień temu odbyła się konferencja LG ON-LINE TECH-SEMINAR, na której zaproszeni eksperci poruszali kwestie związane z rozwojem branży w czasach pandemii. Wśród zaproszonych gości byli również przedstawiciele firm korzystających z najnowszych technologii, którzy opowiedzieli, na co stawiają dziś i jakie są oczekiwania wobec jutra.
Organizatorem konferencji była firma LG Electronics Polska. LG ON-LINE TECH-SEMINAR było dobrą okazją do wymiany zdań i poglądów na temat postępującej digitalizacji i jej odbioru w różnych gałęziach biznesu. 3-dniowe seminarium poprowadził legendarny dziennikarz – Maciej Orłoś.
Firma LG, jako jeden z liderów branży technologicznej, dostrzega ostrożniejsze podejście przedsiębiorstw do planowania budżetów, ale jednocześnie rosnące zainteresowanie nowymi technologiami wspierającymi komunikację zdalną.
- Pandemia tylko przyspieszyła pewną transformację. To, co miało stać się w najbliższych 3-4 latach, obserwujemy już dzisiaj - podkreślał podczas konferencji Robert Buława, ID Sales Director LG Electronics Polska.
Uczestnikiem polskiej edycji LG ON-LINE TECH-SEMINAR była także firma SOLIX – polski dostawca rozwiązań z zakresu digital signage. Prezes firmy - Tomasz Sepioło - dostrzega, że przedsiębiorstwa mające wizję dalszego działania i kapitał wciąż inwestują w nowe projekty i modernizują stare procesy.
- Pandemia bardzo umocniła e-commerce i sprawiła, że działania marketingowe w retailu są bardziej skierowane na potrzeby i bezpieczeństwo klientów – dodał.
Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest sektor gastronomiczny. Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający Thai Wok zaznacza:
- Liczymy na to, że po Świętach mogą zostać otwarte centra handlowe oraz ogródki kawiarniane i restauracyjne. (…) Próbujemy nie zamykać lokalizacji tylko utrzymywać zatrudnienie i walczyć o dalsze przetrwanie, ale czas pokaże - zaznacza Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Zarządzający w Thai Wok.
Niewątpliwie, pandemia i lockdown to trudny test dla biznesu, jednak nowe technologie dostępne na rynku okazują się być doskonałą odpowiedzią na nowe potrzeby. Firmy, które są na nie otwarte, zbierają żniwa już dziś, a jutro maluje się w trochę piękniejszych barwach.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.