Komunikaty PR

Branża finansowa musi szczególnie zadbać o bezpieczeństwo druku

2021-10-13  |  11:00

Cyberprzestępczość skierowana przeciwko sektorowi finansowemu sięga obecnie po niemal wszystkie dostępne środki, łącznie z hakowaniem dokumentów przesyłanych do urządzeń drukujących. Z badań IDC wynika, że 53% obiegu dokumentów finansowych jest drukowanych, dlatego tak istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo na tym etapie.

 

Pandemia pokazała, że dostawcy urządzeń drukujących, tacy jak Lexmark, muszą zabezpieczać sprzęt zarówno w domu, jak i w biurze. W ciągu ostatniego roku wiele urządzeń wielofunkcyjnych nie było w pełni wykorzystywanych a w konsekwencji opóźniły się zaplanowane czynności konserwacyjne, co mogło spowodować, że urządzenia sieciowe stały się podatne na cyberataki.

Badania, które Lexmark przeprowadził wspólnie z IDC pokazują, że bezpieczeństwo jest najważniejszym problemem dla organizacji, które chcą zmodernizować swoją infrastrukturę druku – większość firm "nie dostrzega słabych punktów bezpieczeństwa związanych z ich istniejącym środowiskiem drukowania i dokumentów".

Bezpieczeństwo informacji a zabezpieczenia urządzeń drukujących

Drukarki stają się coraz bardziej inteligentne i przechowują coraz więcej informacji. W starszych urządzeniach dane są przechowywane na drukarce a w nowszych – w chmurze. Jeśli jednak urządzenia nie są odpowiednio chronione, organizacje narażają się na duże ryzyko.

 - Brak regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i ustawień kontroli dostępu do dokumentów firmowych może stać przyczyną włamania i kradzieży danych. Wyzwanie to dotyczy również organizacji udostępniających urządzenia pracownikom w domu – mówi Mariusz Ożarowski Region & EEMEA - Head of Service Delivery. -  Audytowanie informacji z urządzenia, które nie znajduje się na miejscu, jest trudne i wymaga inteligentnego podejścia. A urządzenia, które nie są skutecznie chronione i kontrolowane, mogą stać się zagrożeniem dla bezpieczeństwa danych organizacji.

Narzędzia do uwalniania wydruków są szczególnie cenne w branży finansowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że źródłem najpoważniejszych zagrożeń mogą być osoby wewnątrz organizacji w wyniku błędu lub niewłaściwego postępowania. W niedawnym badaniu dotyczącym wpływu COVID-19 na bezpieczeństwo w organizacjach świadczących usługi finansowe, dostawca zabezpieczeń Varonis oszacował, że przeciętny pracownik firmy świadczącej usługi finansowe ma nieograniczoną swobodę przeglądania, kopiowania, przenoszenia i zmieniania prawie 11 milionów plików, a dwie na trzy organizacje mają ponad 1000 poufnych plików, które są dostępne dla każdego pracownika.

 W Lexmark rozumiemy realność zagrożeń dla bezpieczeństwa i podchodzimy do nich kompleksowo, aby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób – dodaje Mariusz Ożarowski – Funkcje bezpiecznego dostępu w produktach Lexmark zapewniają, że tylko uwierzytelnieni i upoważnieni użytkownicy mogą pracować z wrażliwymi, cennymi i chronionymi informacjami.

Cyberbezpieczeństwo a usługi w chmurze

Kiedy dokumenty przechodzą z formy wirtualnej do fizycznej, trudniej je zabezpieczyć, szczególnie gdy pracownicy pracują w domu. Korzystanie z rozwiązania do zarządzania drukiem w chmurze może również zapewnić dodatkową warstwę nadzoru nad dokumentami, gwarantując, że wszystko, co jest drukowane, jest automatycznie skanowane w poszukiwaniu poufnych informacji, takich jak słowa kluczowe lub wzory. Pozwala to upewnić się, że pracownik nie drukuje czegoś, co nie ma związku z jego rolą.

– Wykorzystanie takich wbudowanych technologii jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników. Starannie opracowane zabezpieczenia dysku twardego to tarcza ochronna, która zwiększa bezpieczeństwo danych przechowywanych na dysku twardym – dodaje Mariusz Ożarowski.

Pandemia w znacznym stopniu przyspieszyła transformację w branży finansowej. W miarę jak przechodzimy do nowej normalności i zapewniamy odporność w celu umożliwienia pracy hybrydowej, bezpieczeństwo druku musi stać się kluczową częścią strategii transformacji cyfrowej.

 

 

·         Subskrybuj blog Lexmark News Blog.

·         Obserwuj firmę Lexmark na LinkedIn i Twitterze.

 

O firmie Lexmark

Lexmark tworzy innowacyjne technologie obrazowania oparte na chmurze i IoT, które pomagają klientom na całym świecie realizować ich wizję prostego drukowania, bezpieczeństwa, oszczędności i zrównoważonego rozwoju.

 

Kontakt dla mediów:

 

Cohn & Wolfe

 

Ewa Zambrzycka

T: +48 609 480 066

E: ewa.zambrzycka@cohnwolfe.pl

 

Izabela Wejcht

T: +48 883 505 757

E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.