Bolt wybiera TomTom Traffic do wsparcia usługi przewozów i dostaw jedzenia
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że Bolt, jedna z najszybciej rozwijających się na świecie firm z zakresu mobilności, wybrała dane o ruchu drogowym TomTom, aby zasilić swoje globalne trasy przewozów i dostaw żywności.
Bolt działa w ponad 500 miastach w Europie i Afryce, obsługując ponad 150 milionów klientów na całym świecie. W wysoce konkurencyjnej branży firma dąży do zapewnienia najwyższego poziomu zadowolenia kierowców, kurierów i klientów, jednocześnie zwiększając wydajność operacyjną. Aby to osiągnąć, Bolt polega na narzędziach do optymalizacji tras. Zapewniają one kierowcom i kurierom korzystającym z platformy dokładną znajomość lokalizacji swoich klientów i dotarcie do nich na czas.
Bolt wybrał TomTom w celu poprawy dokładności czasów podróży i szacowanych czasów przybycia (ETA) dla każdego przejazdu. Firma wykorzysta informacje o ruchu drogowym, które są oparte na anonimowych danych o prędkości z ponad 600 milionów podłączonych urządzeń dziennie i miliardów przejechanych kilometrów. Dane TomTom w czasie rzeczywistym umożliwiają algorytmowi routingu Bolt dokładne obliczenie czasu dla każdego przejazdu oraz optymalizację tras dla milionów podróży, wykonywanych codziennie przez kierowców i partnerów dostawczych. Ostatecznie skutkuje to bardziej wydajnym zarządzaniem czasem partnerów, a tym samym ich lepszym wynagrodzeniem. Ponadto, ponieważ produkty TomTom dobrze integrują się z istniejącą technologią routingu Bolt, firma może efektywniej wykorzystywać swoje zasoby.
„Z niecierpliwością czekamy na współpracę z TomTom i wykorzystanie ich rozwiązania w zakresie ruchu drogowego. Poprawi to doświadczenie kierowców, kurierów i klientów na platformie Bolt na całym świecie”, powiedział Markus Zimmermann, Head of Platform, Bolt. „Jak dotąd zaobserwowaliśmy niezwykłe wyniki korzystania z usługi TomTom Traffic. Działalność firmy Bolt opiera się na dokładnych szacunkach, a dzięki danym TomTom zaobserwowaliśmy nawet 15% poprawę szacunków czasu podróży, co przełożyło się na większe zyski partnerów, a także lepszą jakość usług oraz niezawodność dla kierowców i pasażerów Bolt”.
„Jesteśmy dumni, że możemy wspierać działalność Bolt, dzięki naszemu najlepszemu w swojej klasie produktowi - Traffic”, powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Dzięki firmie Bolt, która wnosi do naszych danych lokalną wiedzę na temat wydarzeń i utrudnień, możemy wykorzystać te informacje od naszych partnerów, aby dostarczać wysokiej jakości, wiarygodne dane o lokalizacji oraz ruchu drogowym. Zapewniają one lepsze doświadczenia klientów końcowych i zwiększoną wydajność operacyjną”.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Ochrona środowiska
Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.