Komunikaty PR

Bitdefender Mobile Security wśród najlepszych antywirusów na Androida

2020-01-30  |  01:00
Biuro prasowe

Laboratorium testowe AV-Test wzięło pod lupę antywirusy dla systemu Android. Wysokie oceny uzyskała aplikacja Bitdefender Mobile Security Version 3.3.

 

Właściciele smartfonów są narażeni na takie same ataki, jak użytkownicy komputerów PC, zagrażają im trojany bankowe, phishing, ransomware czy crypotojacking. Liczba wariantów mobilnego malware’u rośnie w tempie około 50 proc. rocznie. W 2019 roku stanowił on aż 33 procent wirusów, co oznacza 7,5 proc. wzrost w porównaniu z 2018 rokiem. Ulubionym celem hakerów stali się użytkownicy smartfonów pracujących pod kontrolą Androida. W ubiegłym roku było bardzo głośno o malwarze „Agent Smith”, który zainfekował aż 25 milionów urządzeń z „zielonym robotem”. Tego typu ataki przyczyniają się do wzrostu popularności antywirusów chroniących smartfony. Niemniej wybór odpowiedniego zabezpieczenia nie jest łatwym zadaniem, chociażby ze względu na liczbę dostępnych rozwiązań. PC World wspólnie z laboratorium testowym AV-Test, posiadającym w swoich bazach miliony próbek wirusów, przeprowadził pod koniec grudnia badania mające na celu wyłonienie najbardziej skutecznych aplikacji. 

 

Przy analizie każdego z antywirusów zwrócono uwagę na cztery funkcjonalności: skaner do wykrywania złośliwych aplikacji, moduł antykradzieżowy umożliwiający zdalny dostęp do utraconego terminala, bezpieczne przeglądanie witryn internetowych, a także możliwość skanowania instalowanych aplikacji. Testowane oprogramowanie mogło zdobyć maksymalnie 6 punktów - za ochroną i wydajność. Najwyższą ocenę otrzymał Bitdefender Mobile Security Version 3.3.  System zablokował 100 proc. wirusów, zarówno tych starszych, jak i wykrytych do czterech tygodni przed wykonaniem testów. Antywirus nie podniósł jednego fałszywego alarmu podczas instalacji oraz używania aplikacji.  PCWorld zwrócił uwagę także na inne zalety Bitdefender Mobile Security Version 3.3, takie jak wbudowany VPN, bezpieczną przeglądarkę pod Windows oraz wykrywanie zagrożeń związanych z otwartą siecią Wi-Fi.

 

- Niezmiernie cieszymy się, iż oferowane przez nas oprogramowanie uzyskało najwyższe oceny w teście. Tym bardziej, że przed tym segmentem rynku rysują się ciekawe perspektywy. Nie ulega wątpliwości, że hakerzy w najbliższych latach zintensyfikują swoje ataki na użytkowników smartfonów z Androidem. Z tego systemu korzysta już niemal 90 proc. właścicieli telefonów. Mamy tutaj do czynienia z sytuacją analogiczną z rynkiem komputerów, gdzie króluje Windows. To oczywiste, że przestępcy wykazują zainteresowanie najpopularniejszymi rozwiązaniami. Natomiast właściciele będą bardziej troszczyć się o bezpieczeństwo swoich terminali – mówi Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.