Binance wspiera kobiety w świecie nowych technologii, a w tym w obszarze Web3
Tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet, Binance podkreśla swoje zaangażowanie na rzecz akcji zwiększających znaczenie kobiet w świecie Web3, angażując je zarówno jako aktywne użytkowniczki, jak i pracowniczki firm w branży. Do tej pory Binance zainwestował ponad 2 miliony dolarów, aby wspierać kobiety w ponad 10 krajach świata. W tym roku giełda chce zwiększyć swoje wysiłki w tym obszarze.
Binance angażuje się w tworzenie i finansowanie edukacji Web3 dla kobiet
W 2022 roku fundacja Binance Charity przekazała 2 miliony dolarów na sfinansowanie ponad 36 tys. stypendiów z obszaru Web3 przeznaczonych dla kobiet. W tym roku kontynuowane będą działania związane z fundowaniem kursów, programów i stypendiów – z naciskiem na te kierowane do pań oraz osób z niedoreprezentowanych społeczności. Biorąc pod uwagę, że obecnie tylko 37% kobiet posiada kryptowaluty w swoich portfelach[1], edukacja to klucz do otworzenia branży na większą liczbę kobiet.
W ubiegłym roku Binance sfinansowało stypendia przeznaczone na kursy związane z blockchainem i kryptowalutami organizowane przez uniwersytety, szkoły i organizacje non-profit. Fundusze trafiły do kobiet z Niemiec, Nigerii, Kenii, Brazylii, Francji, RPA, Australii i Ukrainy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, fundacja Binance Charity przekaże także dodatkowe 100 tys. dolarów na rzecz Georgia’s Innovation & Technology Agency (GITA) w celu wspierania edukacji i szkoleń z zakresu Web3 przeznaczonych dla kobiet. Akademia Binance dostarczy również treści edukacyjne dla kursów GITA w tym obszarze.
Binance angażuje się w zwiększanie udziału kobiet w gronie pracowników
W 2017 roku Binance został założony m.in. przez Yi He, co oznacza, że firma jest jedną z niewielu podmiotów kryptowalutowych, w których tworzenie angażowały się kobiety. W najważniejszych przedsiębiorstwach branżowych stanowią mniej niż 5% założycielek[2]. W 2022 roku powstało ponad 10 000 nowych biznesów w branży, ale zaledwie ok. 292 kobiet było founderkami[3].
Widząc potrzebę odpowiedzi na lukę płciową w branży, Binance stworzyło swoje pierwsze sformalizowane programy stażowe i absolwenckie, które umożliwiają podniesienie poziomu różnorodności w branży – to oznacza także zwiększenie liczby kobiet. Ponadto, Binance dzieli się z kobietami wskazówkami i poradami związanymi z rozwijaniem kariery poprzez programy mentorskie, warsztaty dla talentów i kursy edukacyjne oraz wykłady. W ten sposób mogą one poznać doświadczenia innych osób w branży i dowiedzieć się, w jaki sposób można rozpocząć karierę w świecie Web3.
– Naszą misją realizowaną poprzez Binance Charity i Akademię Binance jest wsparcie kobiet w zrozumieniu potencjału Web3 oraz technologii blockchain. Przygotowane przez nas programy edukacyjne i stażowe mają na celu zwiększenie wiedzy i umiejętności młodych kobiet, dzięki którym będą mogły skutecznie zmieniać branżę – mówi Yi He, współzałożycielka Binance i Chief Marketing Officer. – Wierzymy, że każdy, kto ma pomysły, może mieć wpływ na świat – niezależnie od płci. Mamy nadzieję, że nasze zobowiązania poskutkują zwiększeniem liczby kobiet na pierwszych liniach innowacji kryptowalutowych, co przełoży się na wiatr zmian w sektorze.
[1] TripleA.io: Global Crypto Ownership
[2] CoinJournal.net: Women in crypto statistics 2022
[3] BCG.com: Gender Diversity in Web3
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.