Binance wspiera kobiety w świecie nowych technologii, a w tym w obszarze Web3
Tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet, Binance podkreśla swoje zaangażowanie na rzecz akcji zwiększających znaczenie kobiet w świecie Web3, angażując je zarówno jako aktywne użytkowniczki, jak i pracowniczki firm w branży. Do tej pory Binance zainwestował ponad 2 miliony dolarów, aby wspierać kobiety w ponad 10 krajach świata. W tym roku giełda chce zwiększyć swoje wysiłki w tym obszarze.
Binance angażuje się w tworzenie i finansowanie edukacji Web3 dla kobiet
W 2022 roku fundacja Binance Charity przekazała 2 miliony dolarów na sfinansowanie ponad 36 tys. stypendiów z obszaru Web3 przeznaczonych dla kobiet. W tym roku kontynuowane będą działania związane z fundowaniem kursów, programów i stypendiów – z naciskiem na te kierowane do pań oraz osób z niedoreprezentowanych społeczności. Biorąc pod uwagę, że obecnie tylko 37% kobiet posiada kryptowaluty w swoich portfelach[1], edukacja to klucz do otworzenia branży na większą liczbę kobiet.
W ubiegłym roku Binance sfinansowało stypendia przeznaczone na kursy związane z blockchainem i kryptowalutami organizowane przez uniwersytety, szkoły i organizacje non-profit. Fundusze trafiły do kobiet z Niemiec, Nigerii, Kenii, Brazylii, Francji, RPA, Australii i Ukrainy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, fundacja Binance Charity przekaże także dodatkowe 100 tys. dolarów na rzecz Georgia’s Innovation & Technology Agency (GITA) w celu wspierania edukacji i szkoleń z zakresu Web3 przeznaczonych dla kobiet. Akademia Binance dostarczy również treści edukacyjne dla kursów GITA w tym obszarze.
Binance angażuje się w zwiększanie udziału kobiet w gronie pracowników
W 2017 roku Binance został założony m.in. przez Yi He, co oznacza, że firma jest jedną z niewielu podmiotów kryptowalutowych, w których tworzenie angażowały się kobiety. W najważniejszych przedsiębiorstwach branżowych stanowią mniej niż 5% założycielek[2]. W 2022 roku powstało ponad 10 000 nowych biznesów w branży, ale zaledwie ok. 292 kobiet było founderkami[3].
Widząc potrzebę odpowiedzi na lukę płciową w branży, Binance stworzyło swoje pierwsze sformalizowane programy stażowe i absolwenckie, które umożliwiają podniesienie poziomu różnorodności w branży – to oznacza także zwiększenie liczby kobiet. Ponadto, Binance dzieli się z kobietami wskazówkami i poradami związanymi z rozwijaniem kariery poprzez programy mentorskie, warsztaty dla talentów i kursy edukacyjne oraz wykłady. W ten sposób mogą one poznać doświadczenia innych osób w branży i dowiedzieć się, w jaki sposób można rozpocząć karierę w świecie Web3.
– Naszą misją realizowaną poprzez Binance Charity i Akademię Binance jest wsparcie kobiet w zrozumieniu potencjału Web3 oraz technologii blockchain. Przygotowane przez nas programy edukacyjne i stażowe mają na celu zwiększenie wiedzy i umiejętności młodych kobiet, dzięki którym będą mogły skutecznie zmieniać branżę – mówi Yi He, współzałożycielka Binance i Chief Marketing Officer. – Wierzymy, że każdy, kto ma pomysły, może mieć wpływ na świat – niezależnie od płci. Mamy nadzieję, że nasze zobowiązania poskutkują zwiększeniem liczby kobiet na pierwszych liniach innowacji kryptowalutowych, co przełoży się na wiatr zmian w sektorze.
[1] TripleA.io: Global Crypto Ownership
[2] CoinJournal.net: Women in crypto statistics 2022
[3] BCG.com: Gender Diversity in Web3

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.