Komunikaty PR

AUTOMATYZACJA FIRMY TO NIE WYROK – NIE ZWALNIAJ PRACOWNIKÓW!

2020-05-20  |  15:20
Biuro prasowe

Kiedy pracownicy słyszą w firmie o procesie automatyzacji, od razu w ich głowach pojawia się czerwona lampka z hasłem „będą zwolnienia”. Choć powszechnie słowo to oznacza wykonywanie określonych zadań bez udziału człowieka, nie oznacza wcale masowych zwolnień. Jej zalety zauważalne są zwłaszcza w aktualnej rzeczywistości, gdy wiele firm boryka się z przestojami w produkcji związanymi z pandemią.

W związku z epidemią koronawirusa wielu producentów zmaga się z zaburzeniem łańcuchów dostaw. Dotychczasowi dostawcy surowców czy komponentów przestają realizować kompletne zlecenia, a z drugiej strony klienci również zmieniają wielkość zamówień. Prowadzi to do sytuacji, w której błogosławieństwo posiadania zleceń może nie wystarczyć bądź zlecenia wymagają od firm produkcyjnych bardzo zwinnego podejścia, serie są znacznie mniejsze i niepewne w czasie. Odpowiedzią na aktualną sytuację jest „baza gotowych rozwiązań”, którą oferuje DATAPAX na platformie dpx. Dzięki niej każdy producent i dostawca może znaleźć gotowe rozwiązanie tzw. „pudełkowe”, w postaci gotowej maszyny lub linii produkcyjnej przeznaczonej, np. do produkcji maseczek, przyłbic, do rozlewu płynu do dezynfekcji czy systemu do monitorowania temperatury ciała.

– Aktualnie wiele firm produkcyjnych przechodzi technologiczną zmianę profilu produkcji. Mając maszyny produkujące, np. odzież, możemy wykorzystać je do szycia maseczek, czy kombinezonów ochronnych. Dzięki temu wciąż wykorzystujemy je do produkcji, kompletujemy zamówienia, a nasi pracownicy mają pracę. Tak samo w przypadku maszyn, które dotychczas zajmowały się rozlewaniem, np. kosmetyków – tym samym rozwiązaniem możemy rozlewać płyny do dezynfekcji. Jeśli jesteśmy w posiadaniu maszyny tworzącej produkty z pleksi, wykorzystajmy ją do tworzenia przyłbic. Na platformie można znaleźć zamieszczane przez dostawców technologii bazy gotowych rozwiązań, dzięki którym producent może szybko przezbroić maszyny na produkcję innych wyrobów – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Drugim rozwiązaniem będącym odpowiedzią na nadwyżki i niedobory mocy w firmach produkcyjnych jest „giełda mocy” na platformie dpx. W sytuacji, gdy dana firma ma wolne moce przerobowe, lecz nie ma tylu zleceń, by zapewnić swoim pracownikom zadania, by ich nie zwalniać, zgłasza problem na platformie, w oczekiwaniu na kontakt od firm, które aktualnie mają nadwyżkę zleceń. W tej sytuacji obie strony wzajemnie sobie pomagają.

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy jeden z producentów ma w tym momencie wolną linię do pakowania, a inny potrzebuje zapakować dany towar. By nie zwalniać swoich pracowników, dla których nie mamy zadań, zgłośmy swój problem w „giełdzie mocy” i zaoferujmy swoją linię produkcyjną. Wystarczy przewieźć produkt i wykonać zlecenie. Dzięki temu każda ze stron jest zadowolona: producent, który nie nadążał z produkcją lub nie dysponował odpowiednią technologią, drugi, który akurat miał wolną linię i zapewnił swoim pracownikom pracę oraz firma, która na czas otrzymała zamówienie – dodaje Mikołaj Dramowicz.

W tym przypadku również wystarczy podać wszystkie dane techniczne. A to wszystko na platformie online, bez wychodzenia z domu.

W dobie pandemii każdy z pracodawców obawia się o brak kolejnych zleceń, a przez to o płynność finansową firmy. Pracownicy natomiast martwią się o swoje miejsca pracy. Automatyzacja firmy oraz zmiana jej profilu produkcyjnego nie musi wcale oznaczać zwolnień, a wręcz przeciwnie. Dzięki automatyzacji produkcji jesteśmy w stanie odpowiednio przeorganizować każde stanowisko pracy, by wykorzystywać każdą maszynę w 100%, a dzięki temu zachować miejsca pracy i zwiększyć produkcję. Obecnie łańcuch dostaw jest zaburzony, zlecenia są niepewne a zwalnianie pracowników to ruch, po którym ciężko odbudować wiedzę i umiejętności w firmie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.