Komunikaty PR

Aruba i Lenovo partnerami Ducati Motors

2020-09-03  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Ducati Motor Holding od początku ubiegłego roku wdraża projekt modernizacji swojej architektury iinformatycznej, który ma na celu poprawę jej wydajności jak i podniesienia bezpieczeństwa i zagwarantowania ciągłości działania. Projekt zakładał stowrzenie infrastruktury w modelu hybrydowym, czyli wykorzystującym jednocześnie potencjał chmury obliczeniowej i rozwiązań lokalnych. W tym celu wykorzystano doświadczenie liderów innowacji w swoich sektorach: Aruba Enterprise i Lenovo.

Aruba Enterprise zaproponowała projekt, który kompltenie zmieniał konfigurację infrastruktury wykorzystywanej przez Ducati. Zadaniem Aruby było zbudowanie centurm danych praktycznie od podstaw, tak by świadczyło ono usługi w formule Private Cloud. Pozwoliło to na stworzenie chmury dopasowanej indywidualnie do potrzeb Ducati, gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie dzięki wsparciu Global Cloud Data Center mieszczącego się w Borgo Panigale, firma zyskała możliwość odzyskiwania danych po awarii w ramach formuły Disaster Recovery as a Service (DRaaS).

Równocześnie we współpracy z Lenovo zaprojektowano nowy klaster HPC, oparty na serwerach Lenovo ThinkSystem SD530, SR630 i SR650. Został on wyposażony w najnowszej generacji skalowalne procesory Intel® Xeon® i procesory graficzne NVIDIA Tesla M10, V100 oraz podłączony do przełącznika niskich opóźnień ThinkSystem NE1032 RackSwitch firmy Lenovo. Równolegle do projektu HPC, Ducati wykorzystało także technologię Lenovo konfigurując dwa nowe centra danych, w których zainstalowano łącznie 20 serwerów ThinkSystem SR630 i 4 serwery ThinkSystem SR55. Zostały one skonfigurowane jako klastry Active/Active, z jednoczesną możliwością obsługi zadań z zakresu zarówno produkcji jak i testowania. Taka konfiguracja pozwala Ducati na zastosowanie procedury failover w przypadku awarii przy minimalnym czasie przestoju. Całość została stowrzona z myślą o zgodności z regulacjami RODO i ochronie aplikacji o znaczeniu krytycznym.

Takie rozwiązanie udowodniło swoją skuteczność w sytuacji związanej z epidemią Covid-19. Projekt infrastruktury umożliwił Ducati szybkie przekształcenie trybu pracy ze stacjonarnego na mobilny w ciągu kilku dni, przy jednoczesnym utrzymaniu stałej wydajności. Jedną z głównych zalet nowej infrastruktury jest jej dostosowanie do potrzeb klienta, w tym do jej rozbdudowy. Ducati ma teraz pełną swobodę w zarządzaniu zasobami, na przykład wykorzystywania serwerów DRaaS w procesach produkcji i testowania, tak jakby były one częścią podstawowej infrastruktury. W ten sposób firma ma dostęp do większej mocy obliczeniowej, skracając w ten sposób czas potrzebny do wprowadzenia nowych produktów na rynek.

Dzięki takiemu podejściu część tzw. “zimnych danych”, które zajmowały miejsce  w klastrze znajdującym się w centralnej siedzibie, mogło zostać przeniesione do peryferyjnych centrów danych. Pozwoliło to Ducati zoptymalizować zarządzanie pamięcią, przyspieszyć czas obliczeń i równomiernie rozłożyć obciążenie infrastruktury.

Od czasu rozpoczęcia projektu w 2018 roku, w Aruba Global Cloud Data Center dodano cztery nowe węzły 2D VDI do zarządzania aplikacjami przeznaczonymi do automatyzacji pracy. Dzięki temu możliwe jest teraz płynne przenoszenie obciążeń pomiędzy lokalizacjami, przy jednoczesnym zagwarantowaniu dostępu do usług nawet w trybie pracy zdalnej.

"Wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii jest wpisane w DNA Ducati", powiedział Konstantin Kostenarov, Chief Technology Officer w Ducati. "Oparcie się na najnowszych technologiach oferowanych przez naszych partnerów znacząco przyczyniło się do poprawy wydajności wszystkich procesów, przy jednoczesnym zwiększaniu wartości naszych produktów. Wybory, których dokonaliśmy dwa lata temu, teraz pozwalają nam zająć się naszą pracą w najlepszy możliwy sposób.”

"Wśród technologii, który udowodniły swoją przydatność podczas epidemii Covid-19, chmura jest niewątpliwie jedną z tych, które najlepiej pozowoliły dostosować się do zmieniających się okoliczności. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań 59% respondentów, którzy mieli możliwość korzystania z chmury w sytuacjach kryzysowych, uznało, że jej wykorzystanie jest kluczowe dla działalności organizacji", powiedział Giorgio Girelli, General Manager w Aruba Enterprise. "Połączenie nowoczensych technologii, oferowanych przez trzy zaangażowane w projekt firmy, dało rezultat w postaci rozwiązania skoncentrowanego na jednym celu: uzyskaniu maksymalnej wydajności. ”

"Kryzys związany z Covid-19, którego wciąż doświadczamy na całym świecie, zmusił firmy do wdrożenia i wzmocnienia praktyk pracy zdalnej", powiedział Alessandro de Bartolo, Lenovo Data Center Group's Country General Manager. "Nasza współpraca z Ducati w pełni wykorzystuje nasze najnowsze technologie Lenovo ThinkSystem, które pomagają w pracy zdalnej. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z efektywnej i synergicznej współpracy, która została nawiązana pomiędzy pormiotami zaangażowanymi w projekt" podsumował Alessandro de Bartolo.

Więcej informacji na temat projektu: http://aru.ba/enterprisecaseducati

Więcej informacji na temat rozwiązań dla przedsiębiorstw: http://aru.ba/enterprisesolutions

 

Aruba Enterprise

 

Aruba Enterprise, oddział Aruba S.p.A., od ponad 10 lat zajmuje się projektowaniem, wdrażaniem i zarządzaniem wysoce zindywidualizowanych rozwiązań technologicznych dla przedsiębiorstw. Jego produkty pozwalają organizacjom zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego na wykorzystanie możliwości, jakie daje informatyka i cyfrowa transformacja (DX).

Aruba Enterprise wykorzystuje swoją specjalistyczną wiedzę oferując nowatorskie rozwiązania i ukierunkowane doradztwo. Filozofią jej usług jest zaangażowanie w ciągłe inwestowanie w najnowocześniejszą infrastrukturę i partnerstwo z wiodącymi graczami w branży, cieszącymi się uznaniem za jakość i niezawodność.

Ducati Motor Holding S.p.A. - Jednoosobowa Spółka Akcyjna, podlegająca AUDI AG

Założona w 1926 roku, firma Ducati produkuje od 1946 roku motocykle o sportowym charakterze, charakteryzujące się wysokowydajnymi silnikami Desmodromic, innowacyjną konstrukcją i najnowocześniejszą technologią. Bolońskia fabry Ducati, zlokalizowana w dzielnicy Borgo Panigale, w 2016 roku świętowała 90-tą rocznicę swojego powstania. W ofercie marka posiada takie rodziny produktów jak: Diavel, XDiavel, Hypermotard, Monster, Multistrada, SuperSport i Panigale. W 2015 roku Ducati zaprezentowała Ducati Scrambler: nową markę motocykli, akcesoriów i odzieży, których znakiem szczególnym jest kreatywność i autoekspresja. W 2017 r. Ducati zaprezentowała Panigale V4, pierwszy produkowany przez Ducati motocykl, na którym zamontowano 4-cylindrowy silnik wywodzący się bezpośrednio z silnika Desmosedici GP. Klasyczne motocykle Ducati, wraz z szeroką gamą akcesoriów i odzieży, są dystrybuowane w 90 krajach na całym świecie. W 2019 roku Ducati dostarczyło klientom 53 tys. motocykli, osiągając sprzedaż powyżej progu 50 tys. sztuk już czwarty rok z rzędu.Motocykle  Ducati biora udział w Mistrzostwach Świata MotoGP i Superbike. W MotoGP marka konkuruje od 2003 roku, zdobywając oba tytuły, Producentów i Kierowców, w 2007 roku. Z kolei w zawodach w Superbike Ducati zdobyła 17 tytułów Producentów i 14 tytułów Kierowca.

Lenovo

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to firma z listy Fortune Global 500 o wartości 50 mld USD, zatrudniająca 63 tys. pracowników i działająca na 180 rynkach na całym świecie.  Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, przycyznia się do tworzenia zrównoważonego społeczeństwo cyfrowe, opartego na zaufaniu i integracji. Tworząc najbardziej kompletne portfolio inteligentnych urządzeń i infrastruktury na świecie, Lenovo bierze również udział w procesie inteligentnej transformacji - aby oferować najlepsze doświadczenia i możliwości dla milionów klientów na całym świecie.

Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź https://www.lenovo.com, śledź nas na stronie LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Weibo i czytaj o najnowszych wiadomościach za pośrednictwem naszego StoryHub.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:00

Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł

Smartfony ZTE Blade to seria przystępnych cenowo telefonów zbalansowanych pod kątem stosunku ceny do jakości. Charakteryzują się one estetycznym i niebanalnym designem oraz odpowiednio
Technologie SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
2024-04-19 | 13:00

SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI

SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie AI i umożliwią budowanie wiarygodnych i
Technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.