AI w służbie e-commerce, czyli jak technologia wspiera sprzedawców
Sztuczna inteligencja (AI) wykorzystywana jest coraz częściej i powszechniej w różnych branżach. E-commerce nie jest wyjątkiem. Sprzedawcy internetowi mogą skorzystać z jej potencjału, aby zoptymalizować swoje działania, zwiększyć sprzedaż i poprawić doświadczenie zakupowe swoich klientów. AI pomaga w tworzeniu opisów czy dopasowaniu trafnych ofert. Takie też rozwiązania i cały szereg innych narzędzi wspierających działalność w internecie zapewnia swoim sprzedawcom eBay.
Wykorzystanie AI w e-commerce
Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji są stosowane od lat w e-biznesie, ale teraz mariaż tych dwóch obszarów jest jeszcze bardziej widoczny i wkracza na nowy poziom. eBay chce być partnerem dla sprzedawców prowadzących biznesy o różnej wielkości i zaufaną platformą sprzedażową dla konsumentów ceniących sobie bezpieczne i sprawne zakupy. Dlatego też firma wprowadza narzędzia oraz funkcje wspierane przez AI, które mają zapewniać pozytywne doświadczenia klientów z całego świata. A tych firma ma ponad 130 milionów na 190 rynkach w różnych regionach.
Narzędzia, które ułatwiają sprzedaż na eBay
eBay uruchomiło na wybranych rynkach narzędzie Generative AI, które umożliwia sprzedawcom automatyczne generowanie opisu do zdjęć na podstawie znanych cech produktu. Przynajmniej raz wypróbowało tę opcję około 30% użytkowników, a firma zaobserwowała współczynnik akceptacji na poziomie ponad 90% (!) dla opisów generowanych przez AI, w tym tych z poprawkami.
Ponadto firma niedawno udostępniła ulepszone narzędzie do wystawiania ofert (ang. ‘Magical’ Listing Tool), wykorzystujące sztuczną inteligencję do ekstrapolacji szczegółów dotyczących ofert ze zdjęć. Dostępne w niektórych witrynach, pozwala sprzedawcom z łatwością wystawiać przedmioty, a kupujący mogą uzyskać dostęp do większej ilości informacji o potencjalnych zakupach. Jak to działa? Sprzedawca robi lub przesyła zdjęcie w aplikacji eBay (na razie tylko na iOS) i obserwuje, jak sztuczna inteligencja wypełnia szczegółowe informacje o przedmiocie. Na podstawie zwykłego zdjęcia AI może pisać tytuły, opisy i dodawać istotne informacje, które mogą obejmować datę premiery produktu, szczegółową kategorię i podkategorię, a także może współpracować z innymi technologiami eBay, aby zasugerować cenę aukcji i koszt wysyłki.
Proces zapamiętywania sprzedawców na potrzeby przyszłych zakupów jest teraz prostszy, co do tej pory przyczyniło się do czterokrotnego wzrostu liczby zapisanych sprzedawców, prowadząc do zwiększenia częstotliwości zakupów. Nowi kupujący, którzy zapisują sprzedawcę w ciągu pierwszych 90 dni, są ponad dwukrotnie częściej skłonni do ponownego zakupu. Co więcej, w 2022 r. firma wdrożyła nowy model uczenia maszynowego dla szacowanych terminów dostaw na wybranych rynkach międzynarodowych, umożliwiając dokładniejsze przewidywanie dostaw. Zastosowanie tego modelu w Stanach Zjednoczonych skróciło średni szacowany czas dostawy o 1,5 dnia dla wszystkich ofert krajowych, co spowodowało zauważalny wzrost konwersji.
Sprzedawcy mogą również skorzystać z takich narzędzi jak: newslettery, personalizacja, wideo w ofertach, specjalne kupony czy promocja Pakiet na Start, dołączając do eBay.
Sztuczna inteligencja weszła na dobre na salony e-commerce i rozgościła się. Jak każda nowość, z jednej strony budzi zainteresowanie, a z drugiej lekki niepokój. Dla branży e-handlu AI oznacza jednak przede wszystkim ogromny potencjał i możliwości, które jak najlepiej chce wykorzystywać eBay, by zapewnić doskonałe doświadczenia klientom oraz świetne perspektywy rozwoju sprzedawcom.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.