4 działania niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa wydruku w chmurze
Sytuacja związana z pandemią COVID-19 znacznie przyśpieszyła transformację cyfrową i nierozerwalnie z nią związaną migrację rozwiązań do środowiska chmurowego. Konieczność przejścia na zdalny lub hybrydowy tryb pracy przeorganizowała ścieżkę obiegu dokumentów w firmach. Pracownicy muszą mieć stały dostęp do najważniejszych informacji i zasobów bez względu na to, gdzie się w danej chwili znajdują.
Zmiany związane z cyfryzacją, a także pracą zdalną zwiększyły możliwości cyberataku na organizację i spowodowały, że zespoły IT stanęły przed dużym wyzwaniem związanym z odpowiednim zabezpieczeniem danych i urządzeń korporacyjnych w środowisku zdalnym. Każde niezabezpieczone urządzenia mogą stanowić poważne zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa całej sieci firmowej.
- Nie każda organizacja ma świadomość, że drukowane przez jej pracowników dokumenty trafiają do sieci, gdzie muszą być odpowiednio zabezpieczone. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager Lexmark Polska. - Dostęp do firmowych zasobów i zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych to kluczowe zadania jakie przed sobą stawiamy projektując infrastrukturę urządzeń drukujących – dodaje.
Powstaje pytanie, jakie działania musi podjąć organizacja, która decyduje się na transformację chmurową, aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo danych przesyłanych do urządzeń drukujących?
1. Zdalne monitorowanie infrastruktury druku
Oparte na chmurze rozwiązania do zdalnego monitorowania są kluczem do zarządzania i zabezpieczania infrastruktury druku. Bez proaktywnego śledzenia stanu urządzeń luki w zabezpieczeniach floty mogą pozostać niezidentyfikowane. Zaawansowane narzędzia pomagają wykrywać potecjalne zagrożenia i odpowiednio szybko na nie reagować.
2. Automatyzacja zarządzania urządzeniem
Ręczne zarządzanie zasobami i konfiguracja urządzeń są nieefektywne i podatne na błędy. Najlepsze rozwiązania do zarządzania drukiem zapewniają automatyczne konfigurowanie i aktualizowanie urządzeń, a także sprawdzanie zgodności z przepisami i podejmowanie działań autonaprawczych. Takie podejście pomaga nie tylko zmniejszyć liczbę popełnianych błedów, ale też potrzebę osobistego wykonywania czasochłonnych zadań IT.
- Automatyzacja zadań związanych z bezpieczeństwem pozwala administratorom IT zrezygnować z konieczności uruchamiania aktualizacji oprogramowania sprzętowego w ciągu nocy. Urządzenia można poddawać audytom codziennie lub nawet częściej, tak aby mieć pewność, że nie zostały pominięte żadne potencjalne luki w zabezpieczeniach. – komentuje Sebastian Szpila - Można przeprowadzać okresowe skanowanie w celu sprawdzenia, czy w sieci są nowe urządzenia i automatycznie upewnić się czy są one instalowane zgodnie z przyjętą polityką i czy spełniają zasady bezpieczeństwa. – dodaje.
3. Wielowarstwowe podejście do bezpieczeństwa - Security by Design
Administratorzy IT powinni mieć możliwość skonfigurowania floty za pomocą haseł lub uwierzytelniania sieciowego. Pozwoli to na sprawne, zdalne zarządzanie zabezpieczeniami drukarki. Ponadto, aby zmniejszyć ryzyko cyberataku na całą flotę drukarek, administratorzy mogą ograniczać funkcje urządzenia do określonych użytkowników, a także wyłączać porty i protokoły użytkownika.
4. Organizacja drukowania
Ważne jest również uwrażliwienie personelu, aby dokumenty zawierające poufne informacje nie zostały pozostawiane bez nadzoru na urządzeniu drukującym.
- Pracownicy, którzy muszą drukować, powinni mieć możliwość wysłania dokumentu do drukarki w biurze, gdzie jest on bezpiecznie przechowywany, dopóki osobiście go nie odbiorą. Organizacja musi kontrolować kto, kiedy i gdzie uzyskuje się dostęp do plików do druku i skanów, aby zapewnić prawidłowe praktyki nazewnictwa i archiwizacji – komentuje Sebastian Szpila.
Drukowanie w chmurze daje wymierne korzyści całej organizacji, ważne jest jednak żeby odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo danych oraz sprawną i szybką pomoc.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.