Komunikaty PR

2/3 Polaków rozważa zakup smartwacha - wynika z badań Ipsos dla Huawei

2020-09-14  |  14:20

Co piąty Polak (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka, a 63% polskich konsumentów rozważa jego zakup – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Aż 42% spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek. Według respondentów, idealny smartwatch powinien wyróżniać się atrakcyjną ceną, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz zaawansowanymi funkcjami sportowymi.

Co skłania do zakupu smartwatcha?

42% osób deklarujących zamiar zakupu smartwatcha przyznaje, że całkowicie zastąpiłby im on tradycyjny zegarek, a 39% badanych korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie.

Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii – aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”. Atrakcyjna cena urządzenia „zdecydowanie istotna” jest dla 61% respondentów, a odporność na pył i wodę - dla 59%.

Kim są posiadacze smartwatchy?

Aż 94% badanych deklaruje, że wie, czym jest smartwatch. Użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36% respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły aż 49%.

Według badanych, niezależnie czy już korzystających ze smartwatcha czy rozważających zakup, użytkownik tego typu urządzeń, uważany jest za gadżeciarza. Jednak to osoby już posiadające inteligentny zegarek, częściej wskazują na jego aspekt sportowy – noszący go według nich częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd.

Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.

Badani zostali również poproszeni o wskazanie pięciu cech idealnego smartwatcha. Dla osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii – aż 69% badanych wybrało tę cechę jak jedną z najważniejszych. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, w swoim „Top 5” idealnego zegarka wskazało jego aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Okazuje się, że dla posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy docenia aż 66% badanych.

Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2020 roku.

Huawei na rynku smartwatchy

Huawei konsekwentnie umacnia swój udział w rynku smartwatchy i rozbudowuje tę kategorię produktową. Jak wynika z raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku, Huawei zwiększył swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Ponad trzykrotnie wzrósł też udział Huawei w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym wobec 11,2% w tym samym okresie przed rokiem, wynika z danych GfK Polonia. W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku, wynika z danych GfK Polonia.

 

Huawei intensywnie rozbudowuje kategorię smartwatchy w swoim portfolio. W listopadzie 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży Huawei Watch GT – smartwatch został doceniony przez konsumentów i sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy w ciągu zaledwie roku od premiery. Kolejna generacja inteligentnych zegarków, Huawei Watch GT 2, została zaprezentowana i wprowadzona do sprzedaży w październiku zeszłego roku. Zegarki wyróżniły się na rynku długim czasem pracy baterii, do dwóch tygodni na jednym ładowaniu, atrakcyjnym designem i rozbudowanymi funkcjami sportowymi. W marcu tego roku marka uzupełniła portfolio o sportowy model Watch GT 2e. Podczas wydarzenia Huawei Developer Conference, które odbyło się 10 września, marka zaprezentowała dwa nowe modele – Huawei Watch GT 2 Pro i Watch Fit.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.