Komunikaty PR

2021 r. kolejnym rokiem wzmacniania e-commerce

2021-02-17  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w Infobip 

 

Miniony rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa – firmy, w wielu przypadkach w celu utrzymania biznesu, inwestowały i wzmacniały kanały e-commerce by móc efektywnie funkcjonować na rynku. Trendy do cyfrowej transformacji jeszcze się wzmocnią w 2021 r., ponieważ widać, że ruch ten się opłacał ze względu na preferencje coraz większej rzeszy klientów, ale również jako rodzaj bezpiecznika w przypadku utrzymanie ograniczeń w funkcjonowaniu tradycyjnego biznesu. W takim środowisku zyskują przede wszystkim kompleksowe rozwiązania do zarządzania komunikacją omnichanell oraz udoskonalone formaty technologiczne jak choćby RCS czy rozwiązania zabezpieczające transakcje online jak Mobile Identity.

Przyszłość stoi przede wszystki przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichannel i pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach – od SMS i social mediów po maile i komunikatory internetowe – doświadczenia klientów i nimi  efektywnie zarządzać zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i obsługi klienta.

Ponieważ wiele ruchu, o typowo konsumenckim charakterze, w naturalny sposób przeszło do kanału zdalnego, realnie wzrosła ranga rozwiązań zabezpieczających transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych takich jak np. Mobile Identity. To metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w ciągu kilku sekund. Wielką zaleta tego rozwiązania jest automatyzacja – w obecnej fazie rozwoju wyeliminowano bowiem w tym przypadku potrzebę ręcznego wprowadzania informacji takich jak 2FA lub OTP co nie tylko poprawia szybkość obsługi klienta, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.

Postepująca cyfryzacja i wzmożone zainteresowanie kanałem zdalnym to również presja formaty telekomunikacyjne – by spełniały aspiracje zarówno nadawców jak i odbiorców. Dobrym przykładem jest RCS (Rich Communication Services), który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a i MMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach, od niedawna jest również dostępny w Polsce dzięki ofercie Play. RCS pozwala między innymi na pisanie znacznie dłuższych wiadomości niż w przypadku standardowego SMS-a, załaczac do nich pliki do 100 mb, prowadzić konwersację grupową oraz na biężaco widzieć czy wiadomości dotarły i ktoś nam odpisuje. Co ważne, jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

Warto również zwrócić uwagę, że coraz więcej popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową, dając możliwość wykorzystania swojej infrastuktury do komunikacji z końcowym klientem, co zwłaszcza w obecnych okolicznościach może być wartością dodaną. Dokonały tego m.in. WhatsAPP czy popularny w naszym regionie Viber, własciwie z miejsca stając się kanałami do efektywnej komunikacji z klientem, tak polskim jak i zagranicznym – ponieważ obie firmy mają zasięg globalny. Dodatkowo, komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber w pełni wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Edukacja

Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce

Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.

Zdrowie

Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.

Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.

Handel

Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę

W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.