Komunikaty PR

2021 r. kolejnym rokiem wzmacniania e-commerce

2021-02-17  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w Infobip 

 

Miniony rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa – firmy, w wielu przypadkach w celu utrzymania biznesu, inwestowały i wzmacniały kanały e-commerce by móc efektywnie funkcjonować na rynku. Trendy do cyfrowej transformacji jeszcze się wzmocnią w 2021 r., ponieważ widać, że ruch ten się opłacał ze względu na preferencje coraz większej rzeszy klientów, ale również jako rodzaj bezpiecznika w przypadku utrzymanie ograniczeń w funkcjonowaniu tradycyjnego biznesu. W takim środowisku zyskują przede wszystkim kompleksowe rozwiązania do zarządzania komunikacją omnichanell oraz udoskonalone formaty technologiczne jak choćby RCS czy rozwiązania zabezpieczające transakcje online jak Mobile Identity.

Przyszłość stoi przede wszystki przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichannel i pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach – od SMS i social mediów po maile i komunikatory internetowe – doświadczenia klientów i nimi  efektywnie zarządzać zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i obsługi klienta.

Ponieważ wiele ruchu, o typowo konsumenckim charakterze, w naturalny sposób przeszło do kanału zdalnego, realnie wzrosła ranga rozwiązań zabezpieczających transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych takich jak np. Mobile Identity. To metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w ciągu kilku sekund. Wielką zaleta tego rozwiązania jest automatyzacja – w obecnej fazie rozwoju wyeliminowano bowiem w tym przypadku potrzebę ręcznego wprowadzania informacji takich jak 2FA lub OTP co nie tylko poprawia szybkość obsługi klienta, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.

Postepująca cyfryzacja i wzmożone zainteresowanie kanałem zdalnym to również presja formaty telekomunikacyjne – by spełniały aspiracje zarówno nadawców jak i odbiorców. Dobrym przykładem jest RCS (Rich Communication Services), który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a i MMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach, od niedawna jest również dostępny w Polsce dzięki ofercie Play. RCS pozwala między innymi na pisanie znacznie dłuższych wiadomości niż w przypadku standardowego SMS-a, załaczac do nich pliki do 100 mb, prowadzić konwersację grupową oraz na biężaco widzieć czy wiadomości dotarły i ktoś nam odpisuje. Co ważne, jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

Warto również zwrócić uwagę, że coraz więcej popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową, dając możliwość wykorzystania swojej infrastuktury do komunikacji z końcowym klientem, co zwłaszcza w obecnych okolicznościach może być wartością dodaną. Dokonały tego m.in. WhatsAPP czy popularny w naszym regionie Viber, własciwie z miejsca stając się kanałami do efektywnej komunikacji z klientem, tak polskim jak i zagranicznym – ponieważ obie firmy mają zasięg globalny. Dodatkowo, komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber w pełni wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.