Komunikaty PR

2021 r. kolejnym rokiem wzmacniania e-commerce

2021-01-25  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w Infobip

Miniony rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa – firmy, w wielu przypadkach w celu utrzymania biznesu, inwestowały i wzmacniały kanały e-commerce by móc efektywnie funkcjonować na rynku. Trendy do cyfrowej transformacji jeszcze się wzmocnią w 2021 r., ponieważ widać, że ruch ten się opłacał ze względu na preferencje coraz większej rzeszy klientów, ale również jako rodzaj bezpiecznika w przypadku utrzymanie ograniczeń w funkcjonowaniu tradycyjnego biznesu. W takim środowisku zyskują przede wszystkim kompleksowe rozwiązania do zarządzania komunikacją omnichanell oraz udoskonalone formaty technologiczne jak choćby RCS czy rozwiązania zabezpieczające transakcje online jak Mobile Identity.

Przyszłość stoi przede wszystki przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichannel i pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach – od SMS i social mediów po maile i komunikatory internetowe – doświadczenia klientów i nimi  efektywnie zarządzać zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i obsługi klienta.

Ponieważ wiele ruchu, o typowo konsumenckim charakterze, w naturalny sposób przeszło do kanału zdalnego, realnie wzrosła ranga rozwiązań zabezpieczających transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych takich jak np. Mobile Identity. To metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość

potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w ciągu kilku sekund. Wielką zaleta tego rozwiązania jest automatyzacja – w obecnej fazie rozwoju wyeliminowano bowiem w tym przypadku potrzebę ręcznego wprowadzania informacji takich jak 2FA lub OTP co nie tylko poprawia szybkość obsługi klienta, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.

Postepująca cyfryzacja i wzmożone zainteresowanie kanałem zdalnym to również presja formaty telekomunikacyjne – by spełniały aspiracje zarówno nadawców jak i odbiorców. Dobrym przykładem jest RCS (Rich Communication Services), który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a i MMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach, od niedawna jest również dostępny w Polsce dzięki ofercie Play. RCS pozwala między innymi na pisanie znacznie dłuższych wiadomości niż w przypadku standardowego SMS-a, załaczac do nich pliki do 100 mb, prowadzić konwersację grupową oraz na biężaco widzieć czy wiadomości dotarły i ktoś nam odpisuje. Co ważne, jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

Warto również zwrócić uwagę, że coraz więcej popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową, dając możliwość wykorzystania swojej infrastuktury do komunikacji z końcowym klientem, co zwłaszcza w obecnych okolicznościach może być wartością dodaną. Dokonały tego m.in. WhatsAPP czy popularny w naszym regionie Viber, własciwie z miejsca stając się kanałami do efektywnej komunikacji z klientem, tak polskim jak i zagranicznym – ponieważ obie firmy mają zasięg globalny. Dodatkowo, komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber w pełni wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.