System ciągłego monitorowania glukozy Eversense w Polsce
Warszawa, 1 lutego 2021 r. – Ascensia Diabetes Care, światowy lider w dziedzinie systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi, rozpoczęła dziś w Polsce dystrybucję Eversense® XL, pierwszego i jedynego na świecie systemu ciągłego monitorowania glukozy (CGM) obejmującego długoterminowo działający sensor. W wyniku zawarcia umowy z Senseonics, 1 lutego br. Ascensia Diabetes Care przejmuje wyłączną sprzedaż i dystrybucję produktów Eversense®w Polsce. Eversense® XL to jedyny system CGM zapewniający ciągłość monitorowania glukozy w okresie do 180 dni za pomocą jednego sensora. Lekarz dokonuje implantacji, uwalniając pacjentów od konieczności samodzielnej wymiany sensora co 7 do 14 dni. System zaprojektowano w taki sposób, aby możliwe było dopasowanie go do stylu życia każdej osoby. Zdejmowalny transmiter zapewnia dyskrecję i wygodę użytkowania. Po przymocowaniu do skóry daje on dodatkowe zabezpieczenie w postaci alarmów wibracyjnych, informując użytkownika o hipo- lub hiperglikemii. Dokładność systemu w okresie 180 dni użytkowania sensora wyrażona wartością MARD wynosi 9,4%1. Aplikacja mobilna Eversense® pozwala na bieżące monitorowanie poziomu glukozy i kontrolowanie cukrzycy, poprzez podgląd danych na ekranie urządzenia mobilnego. Umożliwia również udostępnienie danych historycznych za pośrednictwem systemu zarządzania danymi (DMS) lekarzowi prowadzącemu. Dzięki dołączonej aplikacji dla opiekunów Eversense® NOW, dodatkowo nawet pięć innych osób może zdalnie przeglądać odczyty i alarmy użytkownika w czasie rzeczywistym.
– Podstawowym celem Ascensia Diabetes Care jest ułatwienie i poprawa jakości życia osób chorych na cukrzycę – podkreśla Dr Paweł Łupiński, Managing Director, Ascensia Diabetes Care Polska. Wprowadzenie linii produktów Eversense® do naszej oferty pomaga nam lepiej realizować ten cel poprzez zaoferowanie pacjentom bardziej kompleksowej gamy rozwiązań, w tym bardzo skutecznej i innowacyjnej opcji CGM. W pełni implantowalny sensor, którego czas działania wynosi do 180 dni, może przynieść duże korzyści użytkownikom, zapewniając im większą wygodę i lepszą kontrolę nad cukrzycą. System ten należy również do najdokładniejszych CGM na rynku – odznacza się unikatowymi cechami, które zapewniają użytkownikom komfort oraz dyskrecję. Wszystko to sprawia, że Eversense® stanowi wartościowe rozwiązanie dla lekarzy i pacjentów w zakresie monitorowania stężenia glukozy.
– Jako doświadczona organizacja działająca od wielu lat na rynku diabetologicznym, jesteśmy przygotowani do płynnego przejęcia obowiązków dotyczących Eversense® przez nasz zespół. Koncentrujemy naszą uwagę na zapewnieniu wsparcia oraz ciągłości usług dla pacjentów i lekarzy w Polsce.
Eversense® XL to pierwszy system CGM wprowadzony na polski rynek przez Ascensia.
W sierpniu 2020 roku doszło do zawarcia umowy między Ascensia Diabetes Care a spółką Senseonics Inc., o wyłącznej sprzedaży i dystrybucji technologii Eversense®. W ramach porozumienia Ascensia otrzymuje prawa do wprowadzenia na polski rynek i dystrybucji produktów Eversense®.
Dalsze szczegóły dotyczące systemu Eversense XL publikujemy na stronach www.eversense.pl i www.diabetes.ascensia.pl
KONIEC
Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care jest globalnym przedsiębiorstwem specjalizującym się w rozwiązaniach wspomagających terapię cukrzycy. Poprzez swoją działalność staramy się pomagać osobom chorym na cukrzycę, a naszą misją jest uproszczenie kontroli cukrzycy i poprawa jakości życia pacjentów poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Do opracowywania wysokiej jakości produktów i narzędzi, które ułatwiają codzienne życie z cukrzycą, wykorzystujemy nasze innowacje i specjalistyczną wiedzę.
Jako producent cenionych na świecie systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi CONTOUR® w naszych produktach łączymy najnowsze technologie z funkcjonalnością, by pomagać osobom chorym na cukrzycę w osiągnięciu dobrej kontroli choroby. Z zaangażowaniem prowadzimy badania, tworzymy i rozwijamy nowe produkty. Jako zaufany partner współpracujemy z profesjonalistami w sektorze ochrony zdrowia oraz innymi partnerami, aby nasze produkty spełniały najwyższe standardy dokładności, precyzji i niezawodności, a naszą działalność prowadzimy uczciwie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Firma Ascensia Diabetes Care została założona w 2016 roku w wyniku przejęcia Bayer Diabetes Care przez Panasonic Healthcare Holdings Co., Ltd. Produkty firmy Ascensia Diabetes Care są sprzedawane w ponad 125 krajach. Firma Ascensia Diabetes Care zatrudnia około 1700 pracowników i prowadzi działalność w 31 krajach.
Więcej informacji można znaleźć w witrynie internetowej Ascensia Diabetes Care pod adresem: http://www.ascensia.com
©2020 Ascensia Diabetes Care Holdings AG. Wszelkie prawa zastrzeżone. Ascensia, logo Ascensia Diabetes Care i Contour są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy Ascensia Diabetes Care Holdings AG.
W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt:
Aleksandra Stasiak, Omega Communication
Tel. 602 115 401, email: astasiak@communication.pl
Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.