System ciągłego monitorowania glukozy Eversense w Polsce
Warszawa, 1 lutego 2021 r. – Ascensia Diabetes Care, światowy lider w dziedzinie systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi, rozpoczęła dziś w Polsce dystrybucję Eversense® XL, pierwszego i jedynego na świecie systemu ciągłego monitorowania glukozy (CGM) obejmującego długoterminowo działający sensor. W wyniku zawarcia umowy z Senseonics, 1 lutego br. Ascensia Diabetes Care przejmuje wyłączną sprzedaż i dystrybucję produktów Eversense®w Polsce. Eversense® XL to jedyny system CGM zapewniający ciągłość monitorowania glukozy w okresie do 180 dni za pomocą jednego sensora. Lekarz dokonuje implantacji, uwalniając pacjentów od konieczności samodzielnej wymiany sensora co 7 do 14 dni. System zaprojektowano w taki sposób, aby możliwe było dopasowanie go do stylu życia każdej osoby. Zdejmowalny transmiter zapewnia dyskrecję i wygodę użytkowania. Po przymocowaniu do skóry daje on dodatkowe zabezpieczenie w postaci alarmów wibracyjnych, informując użytkownika o hipo- lub hiperglikemii. Dokładność systemu w okresie 180 dni użytkowania sensora wyrażona wartością MARD wynosi 9,4%1. Aplikacja mobilna Eversense® pozwala na bieżące monitorowanie poziomu glukozy i kontrolowanie cukrzycy, poprzez podgląd danych na ekranie urządzenia mobilnego. Umożliwia również udostępnienie danych historycznych za pośrednictwem systemu zarządzania danymi (DMS) lekarzowi prowadzącemu. Dzięki dołączonej aplikacji dla opiekunów Eversense® NOW, dodatkowo nawet pięć innych osób może zdalnie przeglądać odczyty i alarmy użytkownika w czasie rzeczywistym.
– Podstawowym celem Ascensia Diabetes Care jest ułatwienie i poprawa jakości życia osób chorych na cukrzycę – podkreśla Dr Paweł Łupiński, Managing Director, Ascensia Diabetes Care Polska. Wprowadzenie linii produktów Eversense® do naszej oferty pomaga nam lepiej realizować ten cel poprzez zaoferowanie pacjentom bardziej kompleksowej gamy rozwiązań, w tym bardzo skutecznej i innowacyjnej opcji CGM. W pełni implantowalny sensor, którego czas działania wynosi do 180 dni, może przynieść duże korzyści użytkownikom, zapewniając im większą wygodę i lepszą kontrolę nad cukrzycą. System ten należy również do najdokładniejszych CGM na rynku – odznacza się unikatowymi cechami, które zapewniają użytkownikom komfort oraz dyskrecję. Wszystko to sprawia, że Eversense® stanowi wartościowe rozwiązanie dla lekarzy i pacjentów w zakresie monitorowania stężenia glukozy.
– Jako doświadczona organizacja działająca od wielu lat na rynku diabetologicznym, jesteśmy przygotowani do płynnego przejęcia obowiązków dotyczących Eversense® przez nasz zespół. Koncentrujemy naszą uwagę na zapewnieniu wsparcia oraz ciągłości usług dla pacjentów i lekarzy w Polsce.
Eversense® XL to pierwszy system CGM wprowadzony na polski rynek przez Ascensia.
W sierpniu 2020 roku doszło do zawarcia umowy między Ascensia Diabetes Care a spółką Senseonics Inc., o wyłącznej sprzedaży i dystrybucji technologii Eversense®. W ramach porozumienia Ascensia otrzymuje prawa do wprowadzenia na polski rynek i dystrybucji produktów Eversense®.
Dalsze szczegóły dotyczące systemu Eversense XL publikujemy na stronach www.eversense.pl i www.diabetes.ascensia.pl
KONIEC
Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care jest globalnym przedsiębiorstwem specjalizującym się w rozwiązaniach wspomagających terapię cukrzycy. Poprzez swoją działalność staramy się pomagać osobom chorym na cukrzycę, a naszą misją jest uproszczenie kontroli cukrzycy i poprawa jakości życia pacjentów poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Do opracowywania wysokiej jakości produktów i narzędzi, które ułatwiają codzienne życie z cukrzycą, wykorzystujemy nasze innowacje i specjalistyczną wiedzę.
Jako producent cenionych na świecie systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi CONTOUR® w naszych produktach łączymy najnowsze technologie z funkcjonalnością, by pomagać osobom chorym na cukrzycę w osiągnięciu dobrej kontroli choroby. Z zaangażowaniem prowadzimy badania, tworzymy i rozwijamy nowe produkty. Jako zaufany partner współpracujemy z profesjonalistami w sektorze ochrony zdrowia oraz innymi partnerami, aby nasze produkty spełniały najwyższe standardy dokładności, precyzji i niezawodności, a naszą działalność prowadzimy uczciwie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Firma Ascensia Diabetes Care została założona w 2016 roku w wyniku przejęcia Bayer Diabetes Care przez Panasonic Healthcare Holdings Co., Ltd. Produkty firmy Ascensia Diabetes Care są sprzedawane w ponad 125 krajach. Firma Ascensia Diabetes Care zatrudnia około 1700 pracowników i prowadzi działalność w 31 krajach.
Więcej informacji można znaleźć w witrynie internetowej Ascensia Diabetes Care pod adresem: http://www.ascensia.com
©2020 Ascensia Diabetes Care Holdings AG. Wszelkie prawa zastrzeżone. Ascensia, logo Ascensia Diabetes Care i Contour są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy Ascensia Diabetes Care Holdings AG.
W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt:
Aleksandra Stasiak, Omega Communication
Tel. 602 115 401, email: astasiak@communication.pl

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.