Komunikaty PR

Sunmetric z funduszem Czysta3.vc sięga po drugi etap finansowania na AI

2021-12-07  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Startup sunmetric po raz kolejny stara się o grant. Jego narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji pozwala na analizowanie nieruchomości gruntowych (działek) i powierzchni dachów, aby ułatwić wybór odpowiedniego miejsca na inwestycję w farmę fotowoltaiczną i ocenić potencjał instalacji dachowej. Już po zaledwie 6 miesiącach rozwoju, jest wykorzystywane w branży OZE. Zdobyte fundusze zostaną wykorzystane do dalszego rozwoju technologii opartej o sieci neuronowe i skalowania sprzedaży poza granice Polski.

 

Odnawialne źródła energii to przyszłość – w dobie rosnącej świadomości nt. zmian klimatycznych, ekologiczne rozwiązania wciąż zyskują na popularności. Dzięki sunmetric i ich dokładnej analizie danego budynku, a także estymacji obiektów, budynków sąsiadujących i ich zacienienia, otrzymujemy dokładną analizę dostępu do słońca, co pozwala precyzyjnie ocenić wydajność potencjalnej instalacji fotowoltaicznej. Po pierwszych sukcesach, tuż po odpaleniu pierwszego z trzech etapów projektu, zespół wraz z Czysta3.VC sięga po II etap finansowania. O szczegółach rozmawiamy z Michałem Kułaczkowskim i Amadeuszem Kordasińskim, założycielami i właścicielami startupu.

Kto wymyślił sunmetric? Jak zrodził się ten pomysł?

Michał Kułaczkowski: Pomysł po raz pierwszy pojawił się podczas kolacji w jednej z gdańskich restauracji. Razem z Amadeuszem rozmawialiśmy o tym, jakie możliwości dają nam wszechobecne zdjęcia satelitarne i doszliśmy do wniosku, że teoretycznie dałoby się zastosować uczenie maszynowe do rozpoznawania charakterystycznych obiektów na mapie w celu oznaczenia ich parametrów i cech.

Obaj jesteście doświadczonymi przedsiębiorcami – sunmetric to nie jest wasze pierwsze przedsięwzięcie.

Amadeusz Kordasiński: To prawda. Ja prowadziłem własny software house Hand2band
w Gdyni, natomiast Michał założył swój software house w Sopocie – Devopsbay. Ma na swoim koncie również start up Cluster One, który z sukcesem sprzedał w Stanach Zjednoczonych.

M.K.: Teraz nasze software house’y połączyły się w jedną Grupę Kapitałową i są zarządzane przez powołane do tego osoby. Dzięki temu my możemy w stu procentach skupić się na rozwoju sunmetric.

Skąd wzięliście zaplecze techniczne do projektu? Z jakich technologii korzystacie?

A.K.: To osoby zatrudnione bezpośrednio w sunmetric oraz w naszym software house. Korzystamy z ich pomocy, gdy potrzebujemy przyspieszyć rozwijanie technologii.

M.K.: Korzystamy z uczenia maszynowego, trenowania modeli opartych o działanie wielowarstwowych sieci neuronowych oraz z Python, React, Redux, i ML.

Wykorzystanie OZE i inteligentnych rozwiązań to główne kierunki rozwoju według polskich elektroinstalatorów – wynika z badania firmy Eaton. Jak według Was będzie wyglądał rynek fotowoltaiki w kolejnych 5 latach?

M.K.: Moim zdaniem przez 3 kolejne lata rozwój branży będzie jeszcze dość dynamiczny.  Później nastąpi lekkie spowolnienie, a od 2030 można się znów spodziewać intensywnego rozwoju. Wg Solar Power Europe w 2020 roku Polska znalazła się na 4. miejscu pod względem przyrostu mocy zainstalowanej PV w UE. Wyprzedziły nas tylko Niemcy, Holandia i Hiszpania, co już samo mówi za siebie. 

Nowy biznes wymaga wsparcia inwestorów. Wy zdecydowaliście się na Czysta3.VC – dlaczego?

M.K: Projekt okazał się bardziej wymagający finansowo, niż początkowo zakładaliśmy. Dlatego w październiku 2020 roku rozpoczęliśmy poszukiwania inwestora. Padło na Czysta3.VC, ponieważ spodobał nam się pod kątem biznesowego myślenia oraz zbieżności naszej wizji
z wizją funduszu.

W którym momencie działalności postanowiliście ubiegać się o II finansowanie?

A.K: W momencie, gdy pozyskaliśmy pierwszych komercyjnych klientów na zautomatyzowaną analizę działek, doszliśmy do wniosku, że to najwyższy czas na „wrzucenie piątego biegu”
w procesie doskonalenia naszej technologii.

Wasze narzędzie służy do oceny potencjału terenu pod kątem instalacji fotowoltaicznej. Co jednak dzieje się dalej? Kto odpowiada za montaż?

A.K.: Pragnę podkreślić, że my jako sunmetric zajmujemy się preaudytem gruntu lub dachu, który ma być przeznaczony pod farmy lub mikroinstalacje fotowoltaiczne, zarówno dla firm instalujących fotowoltaikę jak i potencjalnych inwestorów. Dostarczamy możliwie najwięcej danych dla odbiorców naszej technologii, które mogą usprawnić ich pracę. Nie zajmujemy się natomiast montażem ani serwisem, które leżą już po stronie tychże firm.

M.K.: Obecnie zależy nam na dokończeniu technologii dotyczącej dachów oraz udoskonaleniu tej przeznaczonej dla działek. Chcemy dopracować te dwa segmenty, aby w pełni odpowiadać na potrzeby rynkowe potencjalnych klientów lub inwestorów. Teraz działamy jeszcze tylko na polskim rynku, natomiast od przyszłego roku rozpoczynamy ekspansję zagraniczną.

Jakie planujecie kolejne kroki?

M.K.: W tym momencie skupiamy się najmocniej na rozwoju raportów dotyczących gruntów
o parametry ekonomiczne tak, aby raporty te były jeszcze bardziej wartościowe dla inwestorów. Ponadto, udostępnianiamy API z naszą technologią do zdalnej analizy dachów wykorzystującej zdjęcia satelitarne i dane publiczne.

 

Drugi etap finansowania ma zagwarantować projektowi jeszcze szybszy rozwój. Oferowane przez sunmetric rozwiązania posłużą nie tylko firmom zajmującym się sprzedażą fotowoltaiki, lecz również energetycznym czy ciepłowniczym.  Co więcej, skorzystają także miasta, gminy czy powiaty mogące oceniać w łatwy sposób potencjał inwestycyjny posiadanych gruntów czy też możliwości jakie niesie pozyskiwanie prądu przy pomocy dachowych instalacji fotowoltaicznych. Potencjał projektu najlepiej obrazuje zainteresowanie, jakie wzbudził sunmetric po ukończeniu pierwszego etapu – Jesteśmy po testowych wdrożeniach u 3 dużych komercyjnych klientów i negocjujemy warunki z 50 kolejnymi – dodaje Michał Kułaczkowski. Duże sukcesy pojawiły się błyskawicznie i wydaje się, że kolejne są kwestią czasu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.