Sprzedaż Medieval Dynasty napędza wyniki finansowe Render Cube – 66 proc. wzrost
Prawie 6,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w IV kwartale br. spółka Render Cube. To wzrost o 37,5 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie EBITDA łódzkiego studia wyniosła 5,7 mln zł (wzrost o 35,3 proc. rdr.), a zysk netto 4,4 mln zł (wzrost o 66 proc. rdr). Dobre wyniki finansowe w końcówce ub. roku to efekt przede wszystkim premiery konsolowej Medieval Dynasty – sprzedażowego hitu Render Cube. Na koniec 2022 r. sprzedaż tytułu na wszystkich platformach od daty premiery w trybie Early Access wyniosła 1,2 mln sztuk brutto
- Wyniki finansowe wypracowane w IV kwartale 2022 roku oceniam pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni z entuzjastycznego przyjęcia przez graczy konsolowej wersji naszej gry – Medieval Dynasty. Ponadto po premierze tej odsłony odnotowaliśmy wzrost zainteresowania wersją PC. Cieszy nas, że nasz flagowy tytuł, pomimo upływu czasu, wciąż odnotowuje satysfakcjonujące wyniki finansowe. Aktualnie kontynuujemy prace nad trybem kooperacji, którego premiera spodziewana jest w tym roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
W 2022 roku spółka wygenerowała 13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu z 13,4 mln zł rok wcześniej. EBITDA za ub. rok wyniosła 10,2 mln zł (vs 10,9 mln zł), natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 8,0 mln zł (vs 8,7 mln zł). Na koniec 2022 r. spółka posiadała ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych.
- Porównując 2021 i 2022 rok odnotowaliśmy nieznacznie słabszy wynik na poziomie EBITDA oraz zysku netto. To efekt wzrostu kosztów, cieszy natomiast wzrost poziomu przychodów ze sprzedaży. Warto również zauważyć, że ponownie wzrosły nam środki pieniężne na koncie, co pozwala ze spokojem rozwijać Medieval Dynasty oraz planować prace nad nowym tytułem. Na pewno rozważymy też wypłatę dywidendy za 2022 rok, ale w tym zakresie nie podjęliśmy jeszcze decyzji. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Flagowym projektem Render Cube jest Medieval Dynasty. Po 12-miesięcznej obecności w formule early access, gra osiągnęła status pełnej wersji we wrześniu 2021 r. Obecnie tytuł dostępny jest w czterech edycjach – zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości. W produkcji znajduje się również Medieval Dynasty VR. Za realizację tej wersji tytułu odpowiada Spectral Games.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.