Trening biegowy w ramach akcji Running For Clean Air
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World Athletics jest nie tylko przybliżenie problemu zanieczyszczenia powietrza w przestrzeni miejskiej, ale również podjęcie działań w celu poprawy jego jakości. ASICS, wspierając projekty zaangażowane społecznie, organizuje pod egidą World Athletics trening dla biegaczy-amatorów.
W ramach współpracy z World Athletics, ASICS zaprasza biegaczy na otwarty trening, który odbędzie się w środę, 24 lipca o godz. 19:00 na Polu Mokotowskim (miejsce zbiórki: pomnik Jazdy Polskiej). Gośćmi specjalnymi wydarzenia będą Jerzy Skarżyński, wieloletni ambasador ASICS, maratończyk i autor książek o bieganiu oraz Marek Plawgo, ambasador akcji Running For Clean Air, były lekkoatleta, medalista mistrzostw świata i Europy.
Stolica Polski została wybrana do pierwszej edycji projektu Running For Clean Air prowadzonego przez World Athletics. Zwraca on uwagę na jakość powietrza osób spędzających czas na świeżym powietrzu w dowolnej formie – spaceru, biegu lub jazdy na rowerze.
Od maja, aż do wrześniowego Nationale-Nederlanden Maratonu Warszawskiego, monitor jakości powietrza Kunak Air Pro, zlokalizowany na Polu Mokotowskim, zbiera w czasie rzeczywistym dane dotyczące poziomu pyłów zawieszonych PM2.5, PM10, NO, NO2, CO, CO2, O3, a także mierzy temperaturę, wilgotność powietrza, punkt rosy i kierunek wiatru. Dane z tego sensora są dostępne online, aby każdy mógł sprawdzić, jakie są warunki klimatyczne w tym popularnym wśród stołecznych biegaczy parku.
W ramach projektu odbywają się również bezpłatne treningi dla biegaczy-amatorów. Wszystkie są zlokalizowane na Polu Mokotowskim. Motywem biegowych spotkań są jakość powietrza i zdrowie. – Po trzech miesiącach realizacji projektu, mamy już wiele cennych informacji na temat danych dotyczących jakości powietrza na Polu Mokotowskim. Zanim zakończymy pomiary we wrześniu, przed nami kilka ekscytujących sesji treningowych w parku ze wspaniałymi gośćmi, którzy pomogą nam budować świadomość na temat wpływu jakości powietrza na zdrowie biegaczy – mówi Anna Jilkova, Air Quality Project Manager w World Athletics.
Marka ASICS jest jednym z głównych partnerów World Athletics przy tym projekcie. – Od lat angażujemy się w inicjatywy proekologiczne, które są zbieżne z naszymi wartościami. Łączy nas podobna filozofia, czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch, a także zamiłowanie do matki natury i zdrowej ziemi, na której wszystkim nam powinno zależeć w pierwszej kolejności. Nie są to wyłącznie puste słowa, ponieważ konsekwentnie redukujemy emisję gazów cieplarnianych, prowadzimy również zaawansowany recykling i ponownie wykorzystujemy nasze produkty. Ponadto, jesteśmy doceniani za umiejętne zarządzanie ryzykiem klimatycznym w łańcuchu dostaw – podsumowuje Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.
Dołącz do ASICS FrontRunner Poland! Ruszyła rekrutacja na 2025 rok
ASICS wprowadza nowy model butów biegowych NOVABLAST 5
Jubileuszowa, 10. edycja Cracovia Półmaratonu Królewskiego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.