Silna reprezentacja polskich twórców w finale konkursu Huawei Next-Image Awards
Aż 41 fotografii wykonanych przez polskich autorów znalazło się w globalnym, finałowym etapie konkursu Huawei Next-Image Awards 2020. Powalczą oni o nagrody główne. 41 prac z Polski to drugi najwyższy po Rumunii wynik w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. W finałowym starciu jury wybierze najlepsze fotografie spośród tysiąca zgłoszeń zakwalifikowanych do ostatniego etapu.
Do globalnego, finałowego TOP 1000 zakwalifikowało się aż 254 autorów z naszego regionu, a Polska z wynikiem 41 prac plasuje się niemal na równi z Rumunią, skąd do ostatniego etapu trafiły 42 zdjęcia.
Tegoroczna edycja konkursu fotograficznego Huawei Next-Image Awards 2020 cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów fotografii mobilnej.
Polski oddział Huawei wybrał i nagrodził swoich faworytów w konkursie – najlepsza okazała się praca w kategorii Blisko daleko, a jej autor, posługujący się w Społeczności Huawei pseudonimem S_e_j_l_o_r, otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020. Wszystkich 20 laureatów, wyróżnionych przez lokalny oddział, zostało nagrodzonych bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 3. Te prace również powalczą w finale o nagrodę główną (zaliczają się do sumy 41 polskich prac finałowych). Zgłoszenia, które zostały nagrodzone w lokalnej odsłonie konkursu można obejrzeć na stronie: https://consumer.huawei.com/pl/community/details/topicId_41382/
W finale jury wybierze trzech zwycięzców, którzy otrzymają tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Jury wyróżni też 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro.
Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5
Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.