Silna reprezentacja polskich twórców w finale konkursu Huawei Next-Image Awards
Aż 41 fotografii wykonanych przez polskich autorów znalazło się w globalnym, finałowym etapie konkursu Huawei Next-Image Awards 2020. Powalczą oni o nagrody główne. 41 prac z Polski to drugi najwyższy po Rumunii wynik w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. W finałowym starciu jury wybierze najlepsze fotografie spośród tysiąca zgłoszeń zakwalifikowanych do ostatniego etapu.
Do globalnego, finałowego TOP 1000 zakwalifikowało się aż 254 autorów z naszego regionu, a Polska z wynikiem 41 prac plasuje się niemal na równi z Rumunią, skąd do ostatniego etapu trafiły 42 zdjęcia.
Tegoroczna edycja konkursu fotograficznego Huawei Next-Image Awards 2020 cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów fotografii mobilnej.
Polski oddział Huawei wybrał i nagrodził swoich faworytów w konkursie – najlepsza okazała się praca w kategorii Blisko daleko, a jej autor, posługujący się w Społeczności Huawei pseudonimem S_e_j_l_o_r, otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020. Wszystkich 20 laureatów, wyróżnionych przez lokalny oddział, zostało nagrodzonych bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 3. Te prace również powalczą w finale o nagrodę główną (zaliczają się do sumy 41 polskich prac finałowych). Zgłoszenia, które zostały nagrodzone w lokalnej odsłonie konkursu można obejrzeć na stronie: https://consumer.huawei.com/pl/community/details/topicId_41382/
W finale jury wybierze trzech zwycięzców, którzy otrzymają tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Jury wyróżni też 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro.

Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II

Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.