Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
Ul. Krakowiaków 44, budynek 7
02-255 Warszawa
iwona.krakowska|fujifilm.com| |iwona.krakowska|fujifilm.com
882794706
www.fujifilm.com/pl
Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II. Ok. 37% lżejszy od poprzednika, z ulepszoną wydajnością optyczną i nowymi możliwościami w zakresie wideofilmowania.
Tokio, Japonia – Koncern Fujifilm Corporation (siedziba: Minato-ku, Tokio; prezes: Teiichi Goto) ma przyjemność ogłosić wprowadzenie nowego obiektywu FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II, nowego przedstawiciela linii wymiennych obiektywów XF opracowanych z myślą o bezlusterkowych aparatach cyfrowych serii X. Nowa optyka będzie dostępna w sprzedaży na przełomie października i grudnia 2024 roku.
Model XF16-55mmF2.8 R LM WR II, flagowy model wśród obiektywów serii XF, jest bezpośrednim następcą cieszącego się popularnością zmiennoogniskowego teleobiektywu standardowego o wysokiej światłosile FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR. W nowej wersji udało się uzyskać ograniczenie wagi o około 37% w stosunku do poprzednika, co przekłada się na wyjątkową mobilność mimo dużej jasności optyki. Zoptymalizowanie układu soczewek poprawiło wydajność optyczną obiektywu, zapewniając najwyższą jakość obrazowania w całym zakresie ogniskowych. Ponadto, po raz pierwszy w optyce serii XF Fujifilm wprowadził „przełącznik kliku przysłony”. Ta nowa funkcja pozwala na płynne zmiany jasności kadru podczas regulacji przysłony, dzięki czemu nagrywanie wideo jest bardziej naturalne i płynne.
XF16-55mmF2.8 R LM WR II to standardowy obiektyw zmiennoogniskowy (zoom) o wysokiej światłosile, który umożliwia fotografowanie z maksymalnym otworem przysłony F2.8 w całym zakresie dostępnych ogniskowych, od szerokiego kąta 16 mm (ekwiwalent 24 mm w formacie 35 mm), po zakres teleobiektywu krótkiego 55 mm (ekwiwalent ogniskowej 84 mm w formacie 35 mm). Znakomicie sprawdzi się w szerokiej gamie gatunków fotograficznych, w tym w fotografii przyrodniczej, krajobrazowej i portretowej, wykorzystując swoją wysoką rozdzielczość optyczną i piękny, gładki efekt bokeh. Dzięki lekkiej konstrukcji o wadze 410 g i nowym funkcjom ułatwiającym filmowanie, model XF16-55mmF2.8 R LM WR II zwiększa potencjał kreatywny linii obiektywów XF zarówno w kontekście fotografii, jak i wideo.
- Cechy produktu
1) Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy o dużej światłosile i znakomitej wydajności optycznej
- Możliwość fotografowania przy maksymalnie otwartej przysłonie F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od szerokiego kąta 16 mm (odpowiednik 24 mm w formacie 35 mm) po zakres teleobiektywu krótkiego 55 mm (odpowiednik 84 mm w formacie 35 mm).
- Konstrukcja optyczna obejmuje 16 soczewek ułożonych w 11 grupach, w tym 4 soczewki asferyczne, 1 soczewka Super ED i 3 soczewki ED. Taka konfiguracja zapewnia wysoką rozdzielczość optyczną od centrum po brzegi kadru, minimalizując aberrację chromatyczną, nawet przy szeroko otwartej przysłonie.
- Zaawansowana, ultraprecyzyjna technologia produkcji soczewek asferycznych ogranicza - w porównaniu z poprzednimi modelami – występowanie pierścieniowych artefaktów w rozmytych obszarach kadru, co przekłada się na ładniejszy, bardziej płynny efekt bokeh.
- Minimalna odległość robocza w całym zakresie ogniskowych wynosi 0,3 m, co pozwala na wykonywanie ujęć zbliżeniowych z maksymalnym współczynnikiem powiększenia 0,21x.
2) Kompaktowa i lekka konstrukcja zapewniająca zwiększoną mobilność
- Zastosowanie najnowocześniejszych technologii szlifowania soczewek pozwoliło na zmniejszenie ich grubości. Dzięki temu możliwe było skrócenie całkowitej długości obiektywu o ok. 11 mm oraz ograniczenie jego objętości o ok. 37,8% w porównaniu z poprzednikiem. Nowy model, przy wadze ok. 410 g jest od poprzednika lżejszy o ok. 37,4%, co oznacza świetną mobilność.
- XF16-55mmF2.8 R LM WR II charakteryzuje się konstrukcją odporną na pył, warunki atmosferyczne i niskie temperatury, dzięki uszczelnieniom w 12 punktach tubusu. Ponadto przednia soczewka pokryta jest powłoką fluorową chroniącą szkło przed wodą i smugami. Nowy obiektyw zapięty do uszczelnionych korpusów aparatów cyfrowych Fujifilm – na przykład modelu FUJIFILM X-H2S – gwarantuje niezawodne działanie nawet podczas długich sesji foto w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
3) Konstrukcja zoptymalizowana pod kątem filmowania
- Nowość w postaci “przełącznika kliku przysłony” pozwala użytkownikom przełączać się pomiędzy stopniową regulacją przysłony dla trybu foto oraz płynną/ciągłą regulacją w trybie filmowania, zapewniając sprawną i intuicyjną obsługę*1.
- Zminimalizowanie zjawiska „oddychania” obiektywu umożliwia pewniejsze i bardziej stabilne kadrowanie podczas ustawiania ostrości.
*1 Funkcja “przełącznika kliku przysłony” wymaga aktualizacji oprogramowania sprzętowego w kompatybilnych korpusach aparatów. Planowane jest wydanie aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla aktualnych modeli, w tym FUJIFILM X-H2S, FUJIFILM X-H2, FUJIFILM X-T5, FUJIFILM X-S20 oraz FUJIFILM X-T50.
4) Szybki, celny i cichy autofokus
- Zastosowanie systemu ogniskowania wewnętrznego oraz lekkich soczewek ostrzących, w połączeniu z szybkim silnikiem liniowym, zapewnia szybką i precyzyjną pracę układu autofokusa, który potrafi ustawić ostrość w zaledwie 0,02 s*2. Dzięki temu użytkownicy będą mogli z łatwością uchwycić w kadrze nawet najbardziej ulotne chwile.
*2 W oparciu o zalecenia stowarzyszenia CIPA; pomiar własny z obiektywem zamocowanym w korpusie FUJIFILM X-T4 w trybie autofokusa z detekcją fazy z uruchomionym trybem wysokiej wydajności, przy najkrótszej długości ogniskowej.
Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5
Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Nowe aktualizacje oprogramowania dla aparatów z serii LUMIX S i G
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.