Ruszyły zapisy do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”
Bezpieczeństwo najmłodszych jest niezwykle ważne, zwłaszcza, gdy dzieci po raz pierwszy stają przed wyzwaniem przekroczenia progu szkoły. Przed nimi tyle emocji, tyle nowych, nie zawsze komfortowych sytuacji. Jak pomóc im to wszystko ogarnąć? Podpowiadamy wraz z „Akademią Bezpiecznego Puchatka”! Z początkiem nowego roku szkolnego ruszyły zapisy do XVI edycji programu, w którym do tej pory wzięło udział ponad 3 miliony uczniów klas pierwszych.
Na uczestników czekają bezpłatne materiały dydaktyczne, które pomogą nauczycielom w ciekawy, interaktywny sposób wprowadzać dzieci w tematykę bezpieczeństwa. Materiały do przeprowadzenia sześciu lekcji zostały opracowane przez metodyka i psychologa oraz skonsultowane z pedagogiem. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” została objęta Honorowym Patronatem Policji oraz Kuratoriów Oświaty, a materiały edukacyjne zostały zaopiniowane przez Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Wszystkie scenariusze lekcji zawierają: foldery edukacyjne, prezentacje i filmy, aby w lekki i przystępny sposób przekazać dzieciom wartościową wiedzę. Po zakończeniu zajęć, dzieci przystępują do Testu Bezpieczeństwa, który sprawdza zdobytą przez nie wiedzę. Szkoły kończące program, otrzymują Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, uczniowie – dyplomy, a nauczyciele koordynujący program w placówce imienne zaświadczenie.
- Bezpieczeństwo dzieci to jedno z naszych najważniejszych zadań. Każdego dnia dbamy o to, aby nie tylko starsi, ale i najmłodsi uczestnicy ruchu byli świadomi zagrożeń i wiedzieli, jak reagować w różnych sytuacjach. Programy edukacyjne, takie jak „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, odgrywają istotną rolę w kształtowaniu tych postaw. Edukacja pierwszoklasistów to inwestycja w ich przyszłe bezpieczeństwo, dlatego zachęcamy szkoły do udziału w inicjatywach na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia kom. Antoni Rzeczkowski z Wydziału Nadzoru i Profilaktyki, Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
- „Akademia Bezpiecznego Puchatka” od 16 lat edukuje najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa. Każdego roku tysiące pierwszoklasistów z całego kraju uczy się, jak dbać o bezpieczeństwo w 6 obszarach: na drodze, w szkole, w domu, w internecie, w relacjach z rówieśnikami oraz podczas wypoczynku. Dzięki współpracy z nauczycielami, ekspertami, Policją oraz Kuratoriami Oświaty przekazujemy dzieciom wiedzę, która pomaga dbać o bezpieczeństw swoje i najbliższych – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR w Grupie Maspex.
Oprócz obowiązków szkolnych, okres rozpoczęcia edukacji, niesie ze sobą wiele nowych sytuacji: nawiązywanie nowych relacji z rówieśnikami, powroty ze szkoły, uczestnictwo w wycieczkach, korzystanie z Internetu czy pozostawanie samemu w domu. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” to inicjatywa, której celem jest edukacja najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życia codziennego. Dzięki specjalnie opracowanym materiałom dydaktycznym, każdy maluch to ogarnie!
Ważną rolę w edukacji dziecka w zakresie bezpieczeństwa pełnią rodzice. Aby ich w tym wesprzeć, XVI edycja programu została wzbogacona o dodatkowe materiały – specjalne infografiki, dzięki którym opiekunowie będą mogli kontynuować naukę w domu… i stać się ogarniętymi rodzicami ogarniętych w kwestii bezpieczeństwa dzieciaków!
Program od 16 lat cieszy się dużą popularnością – w roku szkolnym 2023/2024 wzięło w nim udział aż 240 tys. uczniów z 6 tys. szkół. Pierwszoklasistów w nauce wspierało 13 tys. nauczycieli, z czego 98% wyraża chęć uczestnictwa w kolejnych edycjach, a 99% poleciłoby program swoim koleżankom i kolegom.
Aby zapisać się do programu i zyskać dostęp do bezpłatnych materiałów dydaktycznych wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie: www.akademiapuchatka.pl.
___
O programie
„Akademia Bezpiecznego Puchatka” to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych. Obejmuje on tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w różnych sferach życia. Program organizowany jest przez markę Puchatek we współpracy z Biurem Prewencji oraz Biurem Ruchu Drogowego KGP. W ciągu 16 edycji programu wzięło w nim udział ponad 3 miliony dzieci.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.