Wielki finał S.Pellegrino Young Chef 2021 już wkrótce!
Zdradzamy kilka ekscytujących szczegółów, na temat wielkiego finału konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2021. W dniach 28-30 października w Mediolanie najlepsi młodzi szefowie kuchni z całego świata nie tylko będą walczyć o prestiżowe nagrody, ale też brać udział w szkoleniach i zgłębiać temat globalnej wizji zrównoważonych praktyk kulinarnych i niemarnowania żywności. Wydarzenie organizowane jest z inicjatywy S.Pellegrino – marki naturalnej wody mineralnej od Nestlé Waters.
Pod koniec października oczy wszystkich osób zainteresowanych rozwojem wysokiej klasy gastronomii będą zwrócone na Mediolan, gdzie odbędzie się wielki finał konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2021. W wydarzeniu weźmie udział 48 młodych szefów kuchni, a 12 z nich zawalczy o nagrodę główną. Wszyscy finaliści zostali wyłonieni przez lokalne jury z różnych regionów na całym globie. Wielki finał to punkt kulminacyjny prestiżowego konkursu, który od kilku lat przyciąga tysiące młodych talentów z całego świata oraz setki uznanych szefów kuchni, wcielających się w role jurorów oraz mentorów.
Oprócz uroczystej gali wielkiego finału, organizatorzy zaplanowali również działania edukacyjne i networkingowe. Uczestnicy m.in. będą mogli wziąć udział (zarówno online, jak i offline) w S.Pellegrino Young Chef Academy Forum. Panel dyskusyjny swoja obecnością uatrakcyjnią słynni szefowie kuchni tacy jak Massimo Bottura i Virgilio Martinez. Ma on na celu dostarczyć pomysłów i refleksji związanych ze światem gastronomii wszystkim młodym szefom kuchni i prawdziwym entuzjastom jedzenia.
„Cieszymy się, że możemy powitać w Mediolanie międzynarodową społeczność gastronomiczną. Rok temu uruchomiliśmy S.Pellegrino Young Chef Academy, aby inspirować utalentowanych młodych szefów kuchni. Konkurs S.Pellegrino Young Chef Academy jest jednym z kluczowych działań projektu i podstawowym narzędziem, dzięki któremu chcemy stymulować kreatywność.” – mówi Stefano Bolognese, Dyrektor Sanpellegrino International Business Unit.
Polscy reprezentanci
Także Polska będzie miała swoją reprezentację w Mediolanie. Łukasz Moneta (chef de partie w Nolita Restaurant w Warszawie) zawalczy o nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy, a Krzysztof Konieczny (chef w restauracji Neon streetfood bar w Gdyni) będzie rywalizował o nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award.
W wydarzeniu udział weźmie Lara Gessler – polska ambasadorka marek S.Pellegrino i Acqua Panna. Znana restauratorka i autorka książek kulinarnych podczas Wielkiego Finału będzie nie tylko kibicować młodym talentom, ale też relacjonować całe wydarzenie za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.
Cieszę się, że mogę wziąć udział w wielkim finale jednego z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów w świecie gastronomii. Konkurs S.Pellegrino Young Chef Academy to wyjątkowa szansa dla młodych kucharzy, którzy mogą nie tylko pochwalić się swoimi umiejętnościami, ale też zdobyć nową wiedzę, czerpiąc od największych autorytetów. Mam nadzieję, że dzięki mojej relacji na Instagramie jeszcze więcej osób będzie mogło doświadczyć atmosfery finału. – mówi Lara Gessler.
Wielkie emocje
W czasie wielkiego finału o tym, który z młodych szefów kuchni poczuje smak zwycięstwa zadecyduje Jury składające się z 7 cenionych szefów kuchni z całego świata: Pim Techamuanvivit, Mauro Colagreco, Manu Buffara, Gavin Kaysen, Enrico Bartolini, Clare Smyth oraz Andreas Caminada.
Jurorzy będą oceniać finalistów na podstawie trzech głównych kryteriów – umiejętności technicznych, kreatywności i osobistej wiary w komponowane dania. Wezmą pod uwagę także potencjał kandydatów do wprowadzania pozytywnych zmian w społeczeństwie poprzez jedzenie. Młody talent, który spełni najlepiej wszystkie te wymagania zostanie nagrodzony tytułem S.Pellegrino Young Chef 2021.
Nagroda główna oraz nagrody dodatkowe
W tegorocznej edycji konkursu oprócz tytułu S.Pellegrino Young Chef 2021 Jury przyzna także trzy nowe nagrody:
1. S.Pellegrino Award for Social Responsibility
Zwycięży autor dania, które najlepiej odzwierciedla przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
2. Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy
Nagrodę zdobędzie uczestnik, którego potrawa będzie prezentować idealne połączenie różnych kultur. Ta kategoria to odpowiedź na globalny trend w światowej gastronomii: „Szefowie bez granic”.
3. Fine Dining Lovers Food For Thought Award
Zwycięży kucharz, który najlepiej zaprezentuje swoje osobiste przekonania za pomocą dania.
Nagroda przyznawana jest w głosowaniu przez społeczność internetową Fine Dining Lovers. Swój głos może oddać każdy miłośnik jedzenia śledzący przebieg konkursu. Głosowanie trwa do 24 października do godz. 11:00 czasu polskiego na stronie: www.sanpellegrinoyoungchef.com/finedininglovers-award/
Czas na Wielki Finał!
Wielki finał konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2021 można śledzić na żywo za pośrednictwem kanałów społecznościowych:
- Facebook (https://www.facebook.com/spyoungchefacademy)
- YouTube (https://www.youtube.com/user/SanPellegrinoTV2)
Więcej informacji o konkursie: https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/
Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!
Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.