We wtorek 5 maja Muzeum Polskiej Wódki ponownie zostanie otwarte
Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia narodowego trunku wpisanego na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. We wtorek 5 maja, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o stopniowym wznawianiu działalności niektórych instytucji kultury, Muzeum ponownie otworzy swoje wnętrza dla zwiedzających, jednak w nieco zmienionej formule, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GIS.
Otwarte w czerwcu 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach, czekają fascynujące ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar.
W związku z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie epidemii 2019-nCov, od 12 marca, Muzeum Polskiej Wódki było nieczynne dla zwiedzających. Od tego czasu, w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 5 maja, drzwi Muzeum ponownie otworzą się dla wszystkich chętnych, którzy pragną zgłębić historię Polskiej Wódki. Nowe zasady funkcjonowania przewidują istotne, acz nieuciążliwe dla gości zasady poruszania się w przestrzeni muzealnej.
Ograniczono liczebność zwiedzających z 25 do maksymalnie 10 osób w grupie – przy takiej liczbie osób, wnętrza Muzeum pozwalają na zachowanie wymaganego dystansu pomiędzy uczestnikami. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są do przestrzegania ogólnych, bieżących zaleceń, jak na przykład obowiązek zakrywania nosa i ust. Aby ułatwić zwiedzającym utrzymanie bezpiecznego dystansu, w poszczególnych galeriach wydzielono i oznaczono miejsca, w których zwiedzający mogą się zatrzymać, zachowując odpowiednią odległość od siebie podczas oprowadzania grupy przez przewodnika. Wszystkie multimedia i urządzenia aktywowane dotykiem, które można spotkać w Muzeum, będą obsługiwane wyłącznie przez przypisanego grupie przewodnika.. Dodatkowo w budynku zapewniono środki ochrony dla zwiedzających w postaci ogólnodostępnych płynów dezynfekujących oraz opatrzono przestrzenie specjalnymi tablicami informacyjnymi. Zalecono również systematyczne odkażanie wszystkich wnętrz Muzeum oraz regularny serwis i przegląd sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego, a osoby utrzymujące czystość w obiekcie wyposażono w środki dezynfekujące do codziennego użytku.
Pracownicy Muzeum opracowali system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby z jednej strony , w dobie panującej epidemii, zapewnić zwiedzającym maksymalne bezpieczeństwo, a z drugiej – umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Informacje o godzinach zwiedzania znajdują się pod linkiem: https://muzeumpolskiejwodki.pl/zaplanuj-wizyte/
Równolegle do udostępniania wnętrz, będą prowadzone działania on-line, mające na celu udostępnienie zasobów Muzeum Polskiej Wódki, szerszemu gronu odbiorców. Informacje na temat streamingów oraz terminów ich realizacji w Internecie będą publikowane na bieżąco na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.
Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.
Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.
O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.
Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!
Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.