Sukces Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. Kolejny rekord frekwencji pobity.


Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Pozostało jeszcze kilka dni na zgłaszanie się do Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej, a już został pobity zeszłoroczny rekord 19 000 uczestników. Program edukacyjny tworzony wspólnie przez Giełdę Papierów Wartościowych i Fundację GPW, już po raz 21 zaprosił do udziału nauczycieli i uczniów. W dotychczas zrealizowanych 20 edycjach SIGG uczestniczyło przeszło 310 tysięcy uczniów. Projekt od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem, bo do wygrania są nie tylko nagrody materialne ale też wiedza i praktyczne umiejętności nabyte w warunkach zbliżonych do realnego rynku giełdowego.
SIGG to największy, ogólnopolski projekt edukacyjny, którego celem jest zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdy, inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego. Współorganizują go Fundacja GPW i Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie we współpracy z Fundacją im. Lesława A. Pagi oraz wykonawczo z agencją Mint Media. Organizatorzy wspólnie już po raz 21 zaprosili nauczycieli oraz uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych, a także młodzież ze szkół ponadpodstawowych do udziału w 21. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. Siedem dni przed zakończeniem przyjmowania zgłoszeń wiadomo, że padł zeszłoroczny rekord zgłoszeń. Wtedy zarejestrowało się ponad 18 000 uczniów i 1 000 nauczycieli.
Formuła projektu obejmuje grę inwestycyjną realizowaną na bazie platformy GPWtr@der oraz moduł edukacyjny, w ramach którego młodzież szkolna zapoznaje się z zasadami działania giełdy oraz instrumentami giełdowymi. Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystują do samodzielnego dokonywania wirtualnych transakcji. Inwestycje realizowane są w oparciu o środki wirtualne, ale transakcje zawierane są na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym.
Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie w praktyce przekonują się, na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko inwestycyjne i skutki niewłaściwych decyzji. Poprzez udział w projekcie młodzi ludzie mają także możliwość zdobycia umiejętności analizowania danych i sytuacji na rynku, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie - mówi Alina Bączar, Wiceprezes Zarządu Fundacji GPW.
Kolejny rok z rzędu, przy organizacji i promocji SIGG, Fundację GPW wspiera agencja Mint Media, która odpowiadała za szereg działań komunikacyjnych i kreatywnych.
Prowadzimy intensywne działania by zachęcić uczniów i nauczycieli do wzięcia udziału w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej. Cieszymy się z nawiązanej kilka lat temu współpracy z Agencją Mint Media, która rozumie nasze potrzeby i przygotowuje kampanie idealnie dostosowane do specyfiki naszej grupy docelowej. Jakość tych działań potwierdza rekordowa liczba zgłoszeń - mówi Alina Bączar, Wiceprezes Zarządu Fundacji GPW.
Agencja wspiera fundację przede wszystkim w wypracowaniu koncepcji kreatywnej i strategii komunikacji, stworzeniu KV i projektu graficznego strony www. Po jej stronie są również: przygotowanie formatów reklamowych i przeprowadzenie kampanii promocyjnych zachęcających uczniów i nauczycieli do rejestracji poprzez platformę www.sigg.gpw.pl
Cieszymy się, że kolejny raz Fundacja GPW obdarzyła nas zaufaniem przy projekcie Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. W tym roku główny nacisk kładziemy na kampanie online realizowane na Facebooku i TikToku. Liczymy, że dzięki naszym działaniom pomożemy uczniom i nauczycielom w poznaniu wyjątkowego projektu edukacyjnego – mówi Aleksandra Nowaczyńska, Client Partner w Mint Media.
Rejestracja do Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej potrwa do 13. Listopada. Po niej uczestnicy przechodzą przez kolejne etapy rozgrywki, a na najlepszych czeka miejsce w Wielkim Finale, który odbędzie się 27. Kwietnia w Sali notowań GPW. Zwycięskie zespoły (Laureaci etapów oraz Finału) otrzymują atrakcyjne nagrody finansowe. Nagrodzeni zostaną również nauczyciele, uczniowie i całe klasy z najlepszymi wynikami punktowymi. Więcej informacji o konkursie oraz zgłoszenia należy wysyłać poprzez platformę www.sigg.gpw.pl.

Cooler Master X Simucube 2 Pro - nowa definicja realizmu

Święta pełne smaku z produktami Mars Wrigley

Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.