Samsung zaprasza na „Randkę w ciemno” do Centrum Nauki Kopernik
Po dwóch latach przerwy, cieszący się dużą popularnością cykl wydarzeń, wraca do Centrum Nauki Kopernik. „Wieczór dla dorosłych. Odkrywa Samsung” odbędzie się już w najbliższy czwartek, 17 lutego w przestrzeni wystaw. Na odwiedzających czekać będą niezwykłe eksponaty, spotkania z ekspertami czy spektakl Teatru Robotycznego.
Wieczory dla dorosłych to wyjątkowe wydarzenia, które odbywają się raz w miesiącu, już po standardowych godzinach zwiedzania (od 19.00 do 22.00). Każde takie spotkanie skupia się wokół innego obszaru tematycznego. Na zwiedzających zawsze czekają liczne atrakcje – ponad 300 interaktywnych i multimedialnych eksponatów na czterech wystawach, pokazy w Planetarium i Teatrze Wysokich Napięć, spektakle w Teatrze Robotycznym czy zajęcia w Majsterni.
Najbliższy wieczór pt. „Randka w ciemno”, który odbędzie się 17 lutego, poświęcony będzie tematyce miłości. W programie przewidziane są spotkania z ekspertami, którzy opowiedzą m.in. o historii randkowania oraz aplikacjach miłości. Z kolei w ramach wystawy „Przyszłość jest dziś” będzie można obejrzeć nieduży, szklany klosz, w którym wyświetlany jest hologram dziewczyny. Wystawa ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat tego, czy wirtualna osoba jest w stanie zastąpić tę realną. Przy okazji będzie można zobaczyć kilka wystaw czasowych i stałych oraz zajrzeć do Planetarium. Nie zabraknie także występu Teatru Robotycznego, który zaprezentuje adaptację opowiadania Stanisława Lema „O królewiczu Ferrycym i królewnie Krystali”.
Ponad dekada współpracy
„Wieczory dla dorosłych” organizowane są we współpracy z firmą Samsung – partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik już od ponad 10 lat. W ramach partnerstwa firma podjęła się także organizacji kilku innych wydarzeń, takich jak strefa „Samsung, aż chce się oddychać”, której celem jest edukacja na temat jakości powietrza czy „Dnia Odkrywców”, czyli corocznego święta nauki, zabawy i technologii, podczas którego wstęp do Centrum Nauki Kopernik jest bezpłatny. Samsung został także Partnerem Głównym Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, wraz z którą będzie realizować projekty związane z technologiami w edukacji czy rozwojem smart city.
Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!
Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.