Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!
Prawie pół miliona złotych. Tyle udało się zebrać sponsorom, partnerom i uczestnikom wydarzenia Rajd Gorących Serc w 2023 roku. Już w sobotę 7 września wokół Warszawy odbędzie się druga edycja charytatywnego rajdu, który łączy pasję do kolarstwa z chęcią niesienia pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Organizatorem wydarzenia jest m.in. park rozrywki Majaland Warszawa. Czy 7 września skala pomagania będzie jeszcze większa, a licznik wskaże rekordową sumę?
Jedziemy na pomoc!
Rajd Gorących Serc to wspaniała inicjatywa, która powstała z myślą o wsparciu osób z niepełnosprawnościami poprzez promowanie aktywności sportowej. Zawody integrują kolarzy o różnych poziomach umiejętności i sprawności. Organizatorzy przewidują, że w tegorocznych zmaganiach weźmie udział blisko dwa razy więcej uczestników niż w edycji poprzedniej (ponad 300 osób). Nie zabraknie celebrytów, polityków czy prezesów dużych, międzynarodowych firm. Swój udział potwierdzili m.in. Ambasador Królestwa Belgii w Polsce Rik Van Droogenbroeck, Ben Greeven Prezydent Belgijskiej Izby Gospodarczej, założyciel i prezes Momentum Capital Martijn van Rheenen, prezes zarządu Momentum Leisure Wouter Dekkers, prezes zarządu CFE Polska Bruno Lambrecht, Dyrektor Generalny Soudal Polska Andrzej Kaczor i inni. Jak podkreśla Żaneta Gutowska-Rukszan, Dyrektor Generalny Majaland Polska – Chęć niesienia pomocy jest dla nas niezwykle ważna, dlatego staramy się wspierać i organizować akcje charytatywne. Wrażliwość na potrzeby innych i empatia to dla nas istotne elementy tworzące odpowiednią kulturę organizacyjną. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy być częścią tego wspaniałego projektu i dołożyć swoją cegiełkę do poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnościami. Serdecznie zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w tym niezwykłym wydarzeniu. Pokażmy, że mamy gorące serca!
Malownicze trasy i rekord pomagania
W tym roku dla uczestników wydarzenia zaplanowano kilka malowniczych tras wokół Warszawy, biegnących między innymi wzdłuż Wisły, przez Kampinoski Park Krajobrazowy i w okolicach Jeziora Zegrzyńskiego. Start i metę zaplanowano w parku rozrywki Majaland Warszawa. Wszyscy miłośnicy kolarstwa zmierzą się z dwoma wymagającymi dystansami: 200 lub 300 kilometrów. Dla gości specjalnych oraz beneficjentów przygotowano trzeci wariant, honorowy, którego trasa będzie liczyła 50 kilometrów oraz czwarty o długości 100 km. Wszystkie środki zebrane podczas wydarzenia zostaną przekazane wybranym organizacjom, które swoją działalnością umożliwiają podopiecznym rozwój w obszarze sportu poprzez organizację treningów i obozów, aktywną rehabilitację oraz zapewnienie dostępu do sprzętu. – Każdy przejechany kilometr to nie tylko wyzwanie fizyczne, ale także wsparcie dla potrzebujących. W zeszłym roku dzięki sponsorom, partnerom i wszystkim uczestnikom zebraliśmy prawie pół miliona złotych. Głęboko wierzymy, że 7 września skala pomagania będzie jeszcze większa. – dodaje Żaneta Gutowska-Rukszan.
Zdjęcie: zeszłoroczni uczestnicy przygotowują się do rajdu
Pieniądze zebrane podczas tegorocznego rajdu zasilą konta trzech organizacji: Stowarzyszenie VeloAktiv, Klub Sportowy Załamki oraz PSONI Koło w Działdowie, które w ramach swojej misji wspierają osoby z niepełnosprawnościami w uprawianiu kolarstwa i innych dyscyplin sportowych. Ich głównym celem finansowym jest zakup własnego środka transportu dla podopiecznych, którym mogliby przewozić sprzęt oraz rowerów ręcznych – handbike. W 2023 roku zebrana kwota w wysokości 471 000 złotych została w całości przeznaczona na wsparcie działalności trzech organizacji: Fundacja Sport Jest Jeden, Stowarzyszenie VeloAktiv oraz Klub sportowy ZOMA Team. Środki przeznaczono na zakup czterech rowerów handbike oraz dwa busy do przewozów osób z niepełnosprawnościami.
Więcej informacji na https://rajdgoracychserc.pl/.
Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne
Top 5 najciekawszych tras w Karkonoszach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.