Komunikaty PR

Fabryka Norblina z autorskim konceptem kinowym

2021-06-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania jpg ( 0.84 MB )

W rewitalizowanej przez Grupę Capital Park Fabryce Norblina już jesienią tego roku zostanie uruchomione nowe, 7-salowe butikowe kino pod nazwą KinoGram. To autorski koncept, który połączy wszystkie najlepsze cechy kin studyjnych oraz multipleksów. Swoim wsparciem merytorycznym otoczyło je jedno 
z najważniejszych stowarzyszeń filmowych w kraju – Gildia Reżyserów Polskich, którą reprezentują m.in. Agnieszka Holland, Paweł Pawlikowski,  Wojciech Smarzowski czy Andrzej Saramonowicz. Pierwsze seanse będzie można zobaczyć już po wakacjach.

 

KinoGram opierać się będzie na koncepcji kina butikowego, czyli takiego, w którym najnowocześniejsze techniki multimedialne zapewnią jakość odbioru seansu jak w najlepszych światowych multipleksach, ale jednocześnie panować tu będzie kameralna atmosfera, kojarzącą się z kinami studyjnymi. Na przestrzeni 3400 mkw znajdzie się tu 7 sal, dzięki którym seanse będzie mogło podziwiać jednocześnie 620 osób. Dwie najmniejsze pomieszczą po 47 osób, a największa nawet 111 miłośników dziesiątej muzy. Kino zlokalizowane zostanie na poziomie +2 nad historycznymi budynkami, które zajmie BioBazar oraz Food Hall.

 

W programie KinoGram znajdą się najnowsze premiery filmowe, ale obejrzeć tu będzie można także niekomercyjne, autorskie kino z Europy i całego świata. KinoGram stanie się także prężnie działającym centrum kulturalnym, przestrzenią dialogu pomiędzy twórcami filmowymi i odbiorcami, jak również miejscem ważnych, branżowych spotkań. Repertuar kina wypełnią nie tylko filmy – planowane są m.in. festiwale, spotkania autorskie z ważnymi osobistościami przemysłu filmowego, komentowane przez ekspertów premiery oraz retransmisje ważnych wydarzeń branżowych, a także panele dyskusyjne czy cykle edukacyjne. Nie zabraknie też wydarzeń związanych z innymi dziedzinami sztuki – wernisaży, aukcji dzieł sztuki, kameralnych koncertów czy spotkań z operą oraz spektakli teatralnych. W przestrzeni KinoGram prezentowane będą dzieła sztuki ze zbiorów galerii Flow Art House, która również będzie działać po sąsiedzku w kinowym foyer.

 

– Chcemy, aby KinoGram był miejscem spotkania z kulturą w szerokim tego słowa znaczeniu – przede wszystkim kinem, ale i operą, teatrem, miejscem do obcowania z muzyką, malarstwem, czy nawet rzeźbą. Fakt, że w przestrzeni naszego kina będzie można spotkać najlepszych polskich reżyserów i aktorów spowoduje, że wizyta tutaj nabierze zupełnie innego wymiaru. Bogaty kalendarz wydarzeń sprawi, że każdy widz, oczekujący od kina czegoś więcej, poczuje się tu jak u siebie. Wierzymy, że wprowadzając koncept kina butikowego na kulturalną mapę Warszawy wartościowo ją dopełnimy, docierając z naszą propozycją do szerokiego grona, które poszukiwało łącznika pomiędzy jakością multipleksów, a klimatem kin studyjnych. Wyjątkową atmosferę podkreśli także piękna, industrialana architektura i dogodne położenie w samym sercu miasta – komentuje Anna Zoll, reżyserka filmowa i scenarzystka, dyrektor generalna KinoGram.

 

KinoGram to autorski projekt, którym w sensie formalnym zarządzać będzie spółka zależna Grupy Capital Park – inwestora i pomysłodawcy rewitalizacji Fabryki Norblina. Nad strategią, promocją, repertuarem i innymi kwestiami merytorycznymi pracuje dedykowany zespół, złożony z osób z wieloletnim doświadczeniem w branży filmowej oraz sektorze kultury. Tworzą go m.in. Anna Zoll – reżyserka filmowa i scenarzystka tworząca krótkometrażowe filmy o tematyce społecznej, nagrodzona licznymi wyróżnieniami w takich konkursach, jak Festiwal Filmowy w Cannes, San Francisco Shorts, Virtual View International, LA Global Shorts czy Vegas Movie Awards, która objęła funkcję dyrektora generalnego KinoGram. W tych działaniach wspiera ją Agnieszka Kubera – filmozawczyni od blisko 20 lat związana z branżą, wieloletnia programerka wrocławskiego kina Nowe Horyzonty, związana również z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym „Nowe Horyzonty” oraz koordynatorka i autorka licznych programów m.in. z zakresu edukacji filmowej czy specjalnych seansów dla seniorów. W KinoGramie również będzie pełniła funkcję programerki, odpowiadając za koordynację całości działań związanych z doborem repertuaru filmowego. Oprócz tego, swojego merytorycznego wsparcia w zakresie przygotowywania kalendarza wydarzeń udzielać będzie Gildia Reżyserów Polskich. Organizacja przenosi tu swoją siedzibę, dzięki czemu KinoGram stanie się też miejscem ich codziennej pracy – prób, castingów czy spotkań biznesowych.

 

– Od samego początku tworzenia Fabryki Norblina jako nowego projektu wiedzieliśmy, że to właśnie kultura będzie czynnikiem, odgrywającym tu jedną z kluczowych ról. Nie wyobrażaliśmy sobie tego miejsca bez interdyscyplinarnego kina i mieliśmy na nie bardzo konkretny pomysł, dlatego zdecydowaliśmy się samodzielnie nim zarządzać. Jesteśmy szczególnie dumni, że zgodzili się nas w tym wesprzeć tak uznani profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży filmowej czy sektorze kultury. Dzięki temu wiemy, że KinoGram jest w rękach zespołu pasjonatów, dzięki któremu napiszemy kolejny kawałek nowej historii Fabryki Norblina - mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

 

Ważnym elementem KinoGram będzie jego unikatowy design. Ideą przewodnią jest to, by każdy mógł podziwiać seanse filmowe tak, jak lubi to najbardziej.  Fotele będą szersze niż w standardowych kinach, a każdy z nich wyposażony będzie w drewniany stoliczek. Rozmieszczenie miejsc w salach będzie rzadsze niż w innych tego typu przestrzeniach, co jest szczególnie istotne nie tylko w kontekście komfortu podziwiania seansu, ale m.in. choćby zachowania dystansu społecznego. W salach znajdą się również welurowe, rozkładane kanapy. 

 

We foyer kina podziwiać będzie można liczne dzieła sztuki czy posłuchać muzyki na żywo. Obsługą gastronomiczną zajmie się profesjonalny bar, prowadzony przez mistrza świata barmanów w stylu flair – Tomasza Małka. To właśnie tam kinowi goście będą mogli zamówić zarówno profesjonalnie wykonane drinki, jak i wysokiej jakości produkty, zdrowe przekąski czy inne pozycje z autorskiego menu. Absolutną nowością na skalę Polski będzie serwis kelnerski, który w trakcie wybranych seansów dostarczy zamówione dania wprost do miejsc w salach kinowych.

Fabryka Norblina udostępni przyszłym użytkownikom ponad 65 tys. mkw. powierzchni, z czego 41 tys. mkw. stanowić będą biura, a  pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe czy handlowe. Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar – pierwszy w Polsce targ oferujący wyłącznie ekologiczne produkty, foodhall z 26 konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.), a także restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.) Zrewitalizowana Fabryka stanie się także miejscem kultury. Oprócz wspomnianego już butikowego kina z siedmioma salami (3,3 tys. mkw.), do dyspozycji odwiedzających będzie również Piano Bar z muzyką na żywo, a w jednej z zabytkowych hal powstanie klub muzyczny i koncertowy. Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki - ART BOX Experience. Planowane ukończenie inwestycji zaplanowane jest na III kwartał bieżącego roku.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Zapraszamy do obserwowania kanałów KinoGram na Facebooku oraz Instagramie:

→ FB: https://www.facebook.com/Kinogram-101853285450639

→ IG: https://www.instagram.com/kino_kinogram/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rozrywka Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty! Biuro prasowe
2024-09-27 | 15:00

Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!

Marzysz o tym, aby spotkać swoich ulubionych bohaterów z bajek? A może pragniesz przeżyć niezapomniane chwile w towarzystwie Bliskich? Już 27-29 września park rozrywki Majaland
Rozrywka Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!
2024-09-04 | 18:00

Majaland wspiera Rajd Gorących Serc!

Prawie pół miliona złotych. Tyle udało się zebrać sponsorom, partnerom i uczestnikom wydarzenia Rajd Gorących Serc w 2023 roku. Już w sobotę 7 września wokół Warszawy
Rozrywka Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne
2024-08-30 | 15:00

Karkonosze na rowerze – najlepsze trasy i atrakcje turystyczne

Karkonosze to malownicze pasmo górskie położone na granicy Polski i Czech. Ten urokliwy region od lat jest popularnym celem dla miłośników aktywnego wypoczynku, zyskując na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.