Komunikaty PR

Fabryka Norblina z autorskim konceptem kinowym

2021-06-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania jpg ( 0.84 MB )

W rewitalizowanej przez Grupę Capital Park Fabryce Norblina już jesienią tego roku zostanie uruchomione nowe, 7-salowe butikowe kino pod nazwą KinoGram. To autorski koncept, który połączy wszystkie najlepsze cechy kin studyjnych oraz multipleksów. Swoim wsparciem merytorycznym otoczyło je jedno 
z najważniejszych stowarzyszeń filmowych w kraju – Gildia Reżyserów Polskich, którą reprezentują m.in. Agnieszka Holland, Paweł Pawlikowski,  Wojciech Smarzowski czy Andrzej Saramonowicz. Pierwsze seanse będzie można zobaczyć już po wakacjach.

 

KinoGram opierać się będzie na koncepcji kina butikowego, czyli takiego, w którym najnowocześniejsze techniki multimedialne zapewnią jakość odbioru seansu jak w najlepszych światowych multipleksach, ale jednocześnie panować tu będzie kameralna atmosfera, kojarzącą się z kinami studyjnymi. Na przestrzeni 3400 mkw znajdzie się tu 7 sal, dzięki którym seanse będzie mogło podziwiać jednocześnie 620 osób. Dwie najmniejsze pomieszczą po 47 osób, a największa nawet 111 miłośników dziesiątej muzy. Kino zlokalizowane zostanie na poziomie +2 nad historycznymi budynkami, które zajmie BioBazar oraz Food Hall.

 

W programie KinoGram znajdą się najnowsze premiery filmowe, ale obejrzeć tu będzie można także niekomercyjne, autorskie kino z Europy i całego świata. KinoGram stanie się także prężnie działającym centrum kulturalnym, przestrzenią dialogu pomiędzy twórcami filmowymi i odbiorcami, jak również miejscem ważnych, branżowych spotkań. Repertuar kina wypełnią nie tylko filmy – planowane są m.in. festiwale, spotkania autorskie z ważnymi osobistościami przemysłu filmowego, komentowane przez ekspertów premiery oraz retransmisje ważnych wydarzeń branżowych, a także panele dyskusyjne czy cykle edukacyjne. Nie zabraknie też wydarzeń związanych z innymi dziedzinami sztuki – wernisaży, aukcji dzieł sztuki, kameralnych koncertów czy spotkań z operą oraz spektakli teatralnych. W przestrzeni KinoGram prezentowane będą dzieła sztuki ze zbiorów galerii Flow Art House, która również będzie działać po sąsiedzku w kinowym foyer.

 

– Chcemy, aby KinoGram był miejscem spotkania z kulturą w szerokim tego słowa znaczeniu – przede wszystkim kinem, ale i operą, teatrem, miejscem do obcowania z muzyką, malarstwem, czy nawet rzeźbą. Fakt, że w przestrzeni naszego kina będzie można spotkać najlepszych polskich reżyserów i aktorów spowoduje, że wizyta tutaj nabierze zupełnie innego wymiaru. Bogaty kalendarz wydarzeń sprawi, że każdy widz, oczekujący od kina czegoś więcej, poczuje się tu jak u siebie. Wierzymy, że wprowadzając koncept kina butikowego na kulturalną mapę Warszawy wartościowo ją dopełnimy, docierając z naszą propozycją do szerokiego grona, które poszukiwało łącznika pomiędzy jakością multipleksów, a klimatem kin studyjnych. Wyjątkową atmosferę podkreśli także piękna, industrialana architektura i dogodne położenie w samym sercu miasta – komentuje Anna Zoll, reżyserka filmowa i scenarzystka, dyrektor generalna KinoGram.

 

KinoGram to autorski projekt, którym w sensie formalnym zarządzać będzie spółka zależna Grupy Capital Park – inwestora i pomysłodawcy rewitalizacji Fabryki Norblina. Nad strategią, promocją, repertuarem i innymi kwestiami merytorycznymi pracuje dedykowany zespół, złożony z osób z wieloletnim doświadczeniem w branży filmowej oraz sektorze kultury. Tworzą go m.in. Anna Zoll – reżyserka filmowa i scenarzystka tworząca krótkometrażowe filmy o tematyce społecznej, nagrodzona licznymi wyróżnieniami w takich konkursach, jak Festiwal Filmowy w Cannes, San Francisco Shorts, Virtual View International, LA Global Shorts czy Vegas Movie Awards, która objęła funkcję dyrektora generalnego KinoGram. W tych działaniach wspiera ją Agnieszka Kubera – filmozawczyni od blisko 20 lat związana z branżą, wieloletnia programerka wrocławskiego kina Nowe Horyzonty, związana również z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym „Nowe Horyzonty” oraz koordynatorka i autorka licznych programów m.in. z zakresu edukacji filmowej czy specjalnych seansów dla seniorów. W KinoGramie również będzie pełniła funkcję programerki, odpowiadając za koordynację całości działań związanych z doborem repertuaru filmowego. Oprócz tego, swojego merytorycznego wsparcia w zakresie przygotowywania kalendarza wydarzeń udzielać będzie Gildia Reżyserów Polskich. Organizacja przenosi tu swoją siedzibę, dzięki czemu KinoGram stanie się też miejscem ich codziennej pracy – prób, castingów czy spotkań biznesowych.

 

– Od samego początku tworzenia Fabryki Norblina jako nowego projektu wiedzieliśmy, że to właśnie kultura będzie czynnikiem, odgrywającym tu jedną z kluczowych ról. Nie wyobrażaliśmy sobie tego miejsca bez interdyscyplinarnego kina i mieliśmy na nie bardzo konkretny pomysł, dlatego zdecydowaliśmy się samodzielnie nim zarządzać. Jesteśmy szczególnie dumni, że zgodzili się nas w tym wesprzeć tak uznani profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży filmowej czy sektorze kultury. Dzięki temu wiemy, że KinoGram jest w rękach zespołu pasjonatów, dzięki któremu napiszemy kolejny kawałek nowej historii Fabryki Norblina - mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

 

Ważnym elementem KinoGram będzie jego unikatowy design. Ideą przewodnią jest to, by każdy mógł podziwiać seanse filmowe tak, jak lubi to najbardziej.  Fotele będą szersze niż w standardowych kinach, a każdy z nich wyposażony będzie w drewniany stoliczek. Rozmieszczenie miejsc w salach będzie rzadsze niż w innych tego typu przestrzeniach, co jest szczególnie istotne nie tylko w kontekście komfortu podziwiania seansu, ale m.in. choćby zachowania dystansu społecznego. W salach znajdą się również welurowe, rozkładane kanapy. 

 

We foyer kina podziwiać będzie można liczne dzieła sztuki czy posłuchać muzyki na żywo. Obsługą gastronomiczną zajmie się profesjonalny bar, prowadzony przez mistrza świata barmanów w stylu flair – Tomasza Małka. To właśnie tam kinowi goście będą mogli zamówić zarówno profesjonalnie wykonane drinki, jak i wysokiej jakości produkty, zdrowe przekąski czy inne pozycje z autorskiego menu. Absolutną nowością na skalę Polski będzie serwis kelnerski, który w trakcie wybranych seansów dostarczy zamówione dania wprost do miejsc w salach kinowych.

Fabryka Norblina udostępni przyszłym użytkownikom ponad 65 tys. mkw. powierzchni, z czego 41 tys. mkw. stanowić będą biura, a  pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe czy handlowe. Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar – pierwszy w Polsce targ oferujący wyłącznie ekologiczne produkty, foodhall z 26 konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.), a także restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.) Zrewitalizowana Fabryka stanie się także miejscem kultury. Oprócz wspomnianego już butikowego kina z siedmioma salami (3,3 tys. mkw.), do dyspozycji odwiedzających będzie również Piano Bar z muzyką na żywo, a w jednej z zabytkowych hal powstanie klub muzyczny i koncertowy. Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki - ART BOX Experience. Planowane ukończenie inwestycji zaplanowane jest na III kwartał bieżącego roku.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Zapraszamy do obserwowania kanałów KinoGram na Facebooku oraz Instagramie:

→ FB: https://www.facebook.com/Kinogram-101853285450639

→ IG: https://www.instagram.com/kino_kinogram/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rozrywka Nie tylko 8 marca. Sprawdź, kiedy Dzień Kobiet świętuje się na świecie! Biuro prasowe
2024-03-19 | 08:00

Nie tylko 8 marca. Sprawdź, kiedy Dzień Kobiet świętuje się na świecie!

Za nami Dzień Kobiet. Święto to, tak głęboko wpisało się w nasz kalendarz, że w Polsce coraz bardziej widać tendencję, do nazywania marca miesiącem kobiet. Nie wszędzie jednak Dzień
Rozrywka Pepsi startuje z cyklem brandowych podcastów #MAX10minut
2023-11-23 | 13:00

Pepsi startuje z cyklem brandowych podcastów #MAX10minut

Pepsi wchodzi na rynek polski z własnym cyklem podcastów #MAX10minut, zapewniającym żywiołowe dyskusje w formie 10-minutowych odcinków. Od 4 listopada na platformach YouTube
Rozrywka Immersion Games stworzy grę Shark Bait VR we współpracy z popularnym TikTokerem
2023-11-16 | 10:30

Immersion Games stworzy grę Shark Bait VR we współpracy z popularnym TikTokerem

Immersion Games, notowany na NewConnect producent gier VR, podpisał umowę z Enver Studio LLC na stworzenie gry w technologii wirtualnej rzeczywistości – Shark Bait VR. Warszawskie studio,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.