Rok innowacji i wzrostów Wyszukiwarki Petal. Czego szukali użytkownicy w 2022?
Jeszcze łatwiejsze podróżowanie z Mapami Petal
Po dwóch latach zdominowanych przez pandemię, w 2022 roku mogliśmy wrócić do bezpiecznego podróżowania. Przełożyło się to na rekordowe liczby zapytań związanych z turystyką – wizyty w kanale Travel aplikacji Map Petal wzrosły w 2022 roku aż 4-krotnie w porównaniu do roku ubiegłego. Użytkownicy najczęściej szukali zakwaterowania (40%), lotów (30%) i informacji o lokalizacjach w miastach (23%). Kanał Travel umożliwia planowanie zarówno globalnych, jak i lokalnych podróży oraz uzyskanie licznych informacji, pozwalających tworzyć spersonalizowane trasy. Ubiegłoroczną nowością w Wyszukiwarce Petal i Mapach Petal była współpraca ze Skyscanner, który umożliwia szybkie wyszukiwanie i porównywanie lotów, hoteli i opcji wynajmu samochodów na całym świecie.
Jeszcze popularniejsze e-zakupy w Petal Search
Rynek e-commerce nieustannie rośnie, a podczas noworocznych wyprzedaży, summer sale czy Black Friday, więcej czasu spędziliśmy przy swoich koszykach online niż w budynkach sklepów. Diametralnie wzrosło zainteresowanie Wyszukiwarką Petal – w samym 2022 roku odnotowała oszałamiający 200% wzrost transakcji prowadzonych z tej platformy. Najczęściej szukaliśmy produktów z kategorii: moda, elektronika, sport, uroda oraz wspierających zdrowszy styl życia i aktywności poza domem.
Wzrost zainteresowania wiadomościami
W Wyszukiwarce Petal w 2022 roku jeszcze częściej wyszukiwano wiadomości i doniesienia medialne. Ponad połowa użytkowników wyszukiwarki w Europie czyta wiadomości codziennie i poświęca na to średnio 10 minut. Ubiegły rok przyniósł też ulepszone funkcje, które pozwalają lepiej zgłębiać interesujące nas tematy, a także nowe sposoby dostosowania kanałów wiadomości wyszukiwarki do naszych potrzeb. Jednak w minionym roku największą popularność zdobył kanał dotyczący piłki nożnej, głównie za sprawą mundialu. Ekscytujące zwroty akcji można było śledzić w czasie rzeczywistym dzięki wyjątkowym funkcjom Wyszukiwarki Petal, gdzie dostępne były kalendarze meczów, bieżące i historyczne statystyki, informacje o zawodnikach czy najbardziej aktualne wiadomości i filmy. Ta wirtualna przestrzeń stała się atrakcyjnym miejscem dla fanów piłki nożnej online – aby nie uronić żadnej istotnej informacji, z Wyszukiwarką Petal mundial śledziło prawie 1 milion użytkowników!
Top 3 narzędzi – dla szybkości i wygody
Technologia pozwala nam dziś w mgnieniu oka uzyskać właściwe odpowiedzi na każde nasze pytanie. Najpopularniejszymi trzema narzędziami w Wyszukiwarce Petal w 2022 roku były: Słownik, Tłumacz i Pogoda. Chętnie sięgano również po zadawanie bezpośrednich pytań, takich jak np.: „czy jutro spadanie deszcz” czy „jak jest stacja metra po francusku”.
Nowe sposoby wyszukiwania dzięki AI – wzrost dla Visual Search i wprowadzania głosowego
Użytkownicy Wyszukiwarki Petal coraz chętniej korzystają z różnych sposobów wyszukiwania. Jednym z nich jest funkcja umożliwiająca wyszukiwanie produktu i dotyczących go sugestii poprzez zdjęcie, które wykonaliśmy aparatem naszego smartfona. W 2022 roku wykorzystanie Visual Search wzrosło o 20% w porównaniu z 2021 rokiem. Natomiast 16% wzrost odnotowało wyszukiwanie głosowe, które wraz z asystentem AI staje się częścią naszej codzienności, szczególnie przy rosnącej popularności inteligentnych urządzeń domowych.
O Wyszukiwarce Petal
Wyszukiwarka Petal to oparta na sztucznej inteligencji mobilna wyszukiwarka, dzięki której znalezienie w sieci potrzebnych informacji jest niezwykle łatwe. Powstałe w 2020 roku narzędzie pozwala wyszukać użytkownikom swoje ulubione aplikacje mobilne, wiadomości, obrazy, filmy, ułatwia robienie zakupów, daje informacje o usługach lokalnych, lotach, hotelach, dla blisko 20 kategorii. W porównaniu z innymi tego typu narzędziami oferuje wiele innowacyjnych funkcji i razem z kolejnymi aktualizacjami jest ulepszana, by dawać użytkownikom nowe, jak najlepsze doświadczenia wyszukiwania. Wyszukiwarka Petal jest preinstalowana na każdym nowym smartfonie lub tablecie Huawei; użytkownicy mogą go również pobrać z AppGallery lub przeglądarki albo uzyskać dostęp do wersji internetowej (www.petalsearch.com) z dowolnego urządzenia. Więcej informacji na stronie: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/search/.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.